Страници

понеделник, 23 юни 2025 г.

Обновеното Suzuki Alto доказва, че малките коли имат бъдеще

 Дори в тоя свят, дето всеки втори иска SUV, по-голям от апартамента му, и улиците са станали арена на глупави битки за място, все още има светлина. И тя идва от една малка кола, която знае какво е. Не се преструва на джип, не лъже, че ще катери планини. Тя е просто кола. И е чаровна точно защото е себе си. Един от най-очарователните градски автомобили в Япония, Suzuki Alto получи лека актуализация за 2025 г. Тоя лек фейслифт пристига почти четири години след дебюта на модела от девето поколение. Значи, актуализациите не преоткриват Alto, но му придават малко повече блясък. Предната част е ревизирана с нова решетка, която донякъде наподобява мустаци, а. долните въздухозаборници на бронята са преоформени, за да съответстват по-добре на по-закръгления вид. Цялата кола е почти същата, но сега има малък спойлер на покрива. И да, тоя Alto за японския пазар няма нищо общо с версията Suzuki-Maruti Alto, дето се продава в Индия, въпреки че споделяли същото име. Явно индийците карат друг Alto. Техен си проблем.


Визуалните промени са скромни, казват от Suzuki, но японците казват, че подобряват аеродинамиката, което пък подобрява разхода му на гориво. И тук е ключът, приятели. Защото с тези 660-кубикови двигатели (нали, по-малки и от кафеварка), предлагани като атмосферни и такива оборудвани с меки хибридни системи, разходът е всичко. Според информацията хибридният вариант вече дава разход от 3.5л/100км. Това е малко, но забележимо подобрение. И от Suzuki гордо заявяват, че това прави Alto най-икономичният бензинов Kei модел на пазара в Япония. Е, за това вече си струва да си купиш тая кола. Да караш и да не мислиш за бензин. Може би кризата, задръстванията или просто здравият разум започват да надделяват. Така че, макар Suzuki Alto в момента да е насочен към Япония, не се учудвайте, ако скоро видим повече подобни автомобилчета по европейските улици. Защото понякога, за да продължиш напред, трябва да се върнеш към основите.


Вътре? Четириместна кабина, същата си е. Но 7-инчовият дисплей за инфотейнмънт системата вече е съвместим със Suzuki Connect. Което значи, че ще можеш да си управляваш климатика от телефона. ? А флагманското ниво Hybrid X разполагало с волан от естествена кожа и хромирани дръжки на вратите. Ето, 400 долара отгоре към цената от около 7000 са за това. За естествена кожа и хром. Докато базовият Alto си остава със стоманени колела и празен преден панел вместо дисплей. Защото някои хора просто искат да карат. Стандартното оборудване за безопасност вече включвало система за подпомагане на спирачките с двоен сензор, система за предотвратяване на напускане на лентата и система за уведомяване за напускане на светофара. Значи, ще ви помага да не се блъскате, да не излизате от лентата и ще ви казва, като светне зелено. Полезни неща.


Няма коментари:

Публикуване на коментар