Този стилен електрически хечбек е като Джеймс Бонд в света на колите - има толкова много имена, че чак се объркваш! Great Wall Ora R3 , Euler Good Cat в Китай, Ora Funky Cat в Европа, а на някои други пазари включително и в България моделът е познат като Ora 03. В родината си, моделът е произвеждан от 2020 г., и през цялото това време е бил... ами, същият си е бил. Но сега, дръжте се здраво, дошъл моментът за първата модернизация, а основният й лайтмотив? Опростяване и намаляване на разходите. Сякаш са решили да махнат златното покритие от часовника и да го направят от стомана - по-евтино е!
Екстериорът на Ora 03 почти не се е променил. Не очаквайте да видите нещо като радикална промяна, която да ви накара да си изкълчите врата, докато минава покрай вас. Появила се е само нова предна броня, без дразнещите хромирани вложки, но за сметка но това подобрявала аеродинамиката. Благодарение на нея, общата дължина е нараснала със…седем милиметра. Да, толкова малко, че дори един косъм изглежда по-драматична промяна. Освен това са ревизирали дизайна на 18-инчовите джанти, а отзад вече гордо стои голямото име на концерна майка -GWM. Агресивната версия - Ora 03 GT е с още по-малко промени - бронята ѝ си е останала същата. Сякаш са казали: "Не пипайте перфектното… или почти перфектното!"
Вътре в салона обаче нещата са малко по-сериозни. Обновленията са по-големи и по-забележими, което е добра новина, защото все пак там прекарвате времето си. Двата екрана вече са инсталирани отдзелно, а дисплеят на мултимедийната система е пораснал драстично и е вече 14.6-инча. Това е като да смениш малък телевизор с плазма - разликата е очевидна. Самата мултимедия вече работи с операционната система Coffe OS3, която предлага разширени онлайн възможности. Диагоналът на екрана на цифровият инструментален панел пред водача, за съжаление не се е променил и все още си е 10.2-инча. Появил се е нов волан с две спици, който прилича на тези в новите кросоувъри на Haval. А сега най-голямата промяна, която ще зарадва мнозина е трансмисията вече се управлява от десният лост на кормилната колона. Край на онова досадно шайбовидно нещо на централния тунел! Браво, инженери, браво! Добавени са и допълнителни UDB-C портове, а като нова опция е системата за автоматично паркиране, която можете да командвате от телефона си. Колко удобно - да паркирате колата си, докато пиете кафе!
Когато стигнем до технологиите, GWM са решили да направят нещата… по-прости. Ако преди Ora 03 с предно задвижване се предлагаше с три типа електромотори в Китай, сега са останали само две опции: базовата с мощност 143 к.с. и средната с мощност 171 к.с. Сякаш са решили, че твърде много избор е лошо нещо. Същото важи и за батериите - от три опции, сега има само една: най-простата с капацитет от 45.9 кВтч. с която можете да изминете между 401 и 430 км. и то на хартия - все едно някой ви обещава, че ще изминете разстоянието до Марс с една батерия, но в крайна сметка стигате само до съседното село. Максималната скорост при всички случаи е ограничена до 150 км/ч. Така че, ако си мислите, че ще летите безгрижно по магистралата, по-добре забравете. Но ето и добрата новина, ако въобще може да има такава, след като са ви отрязали от всички възможности за избор: цената! В Китай Ora 03 е станала по-достъпна. Преди започваше от 106 000 юана (около 15 000 долара), а сега обновените хечбеци стартират от 90 000 юана или около 13 000 долара. Това е доста по-евтино, което означава, че може би ще видите повече от тези "котки" по пътищата на България, тъй като в момента този модел се предлага с цена от 69 500 лв с ДДС. Продажбите в Китай на обновената версия вече са стартирали, а по-късно ще дойдат и експортните пазари.
Няма коментари:
Публикуване на коментар