Страници

неделя, 29 юни 2025 г.

Фейслифт версията на Fiat Fastback прави моделът по-лъскав и желан

Знаете ли, човек остава с впечатлението, че всяка година излизат нови модели, а в крайна сметка те са си същите, но с някой леко променен фар или по-голям екран. Южно американската подразделение на Fiat, продължава да обновява своята гама и сега представя фейслифт версията на Fiat Fastback. На върха на гамата стои разбира се версията Abarth - тази, която уж е върхът на спортния дух, но по-скоро изглежда като някой, който се опитва да избяга от скучния си живот. както знаем, този модел е разработен специално за бразилския пазар и сега - 3 години след своята премиера получава лек рестайлинг отпред. "Лек" е ключовата дума тук, защото ако не сте въоръжени с лупа, едва ли ще забележиш разликата. Но пък има "подобрения в оборудването". Винаги има. Целта е моделът да отговори на различни потребителски профили в базовия и междинния сегмент. Иначе казано, ако искате кола, която изглежда като купе, но е SUV, има голям багажник и не е твърде бърза, но не е и твърде бавна, и е от Fiat - ето я вашата кола.


Всички версии продължават да разчитат на турбо бензинов агрегати, което е добре. Поне не са се сетили да сложат някой стар, допотопен атмосферен агрегат, който да се мъчи по бразилските баири. А три от тях дори разполагат с лека хибридна технология. Това е като да кажеш, че си на диета, но тайно си поръчваш цяла пица. Багажникът с обем 600 литра и добрият пътен просвет си остават "диференциали" - термин, който звучи умно, но всъщност означава просто, че е голям и не драскаш по всеки камък. В сегмента на купеобразните SUV и кросоувъри, това е все едно да кажеш, че обувките ти стават за ходене.


Базовата версия идва с 1.0 турбо, 3-цилиндров двигател, който уж им 130 к.с. Комбиниран е с CVT трансмисия, която е способна да убие всякаква емоция от шофирането. Основните му стандартни характеристики включват дигитален климатик, 8.4-инчова мултимедия - достатъчно голяма, за да гледаш Netflix, докато си в задръстване, LED фарове, заден паркинг сензор, 17-цолови джанти и дистанционно стартиране. Последното е полезно, ако не ви се мръзне, докато чакате колата да загрее, но както знаем в Бразилия зимите са сурови. Версията с лека хибридна технология същият двигател получава 12V електрическа система с 3kW генератор. Звучи впечатляващо, докато не осъзнаеш, че 3kW е колкото един добър сешоар. Ускорението от 0 до 100 км/ч е за 9.4 секунди, по-бързо от някои, но по-бавно от доста неща. Максимална скорост от 196 км/ч. По-мощната версия на купеобразният кросоувър е  оборудвана с 1.3-литров турбо двигател, който  осигурява мощност от 176 к.с. и е съчетан с 6-степенна, автоматична скоростна кутия. С този комплект, Fastback ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.5 секунди,  достига до 210 км/ч - което е повече от достатъчно за бразилските пътища, освен ако не сте луд. Тази конфигурация включва лайсни в цвета на каросерията, 18-цолови джанти с диамантено рязане (звучи скъпо!), 7-инчово дигитално табло (за да изглежда модерно), автоматичен климатик, предни и задни сензори, както и допълнителни екстри като люк на покрива и система за наблюдение на мъртвата зона със свързани услуги (за да не се блъснете в някой скрит колоездач). 


Версията Abarth е оборудвана със същият агрегат, но получава спортен пакет, редуцирано окачване и допълнителна мощност от 10 к.с.. Това е като да кажеш, че си си изгладил тениската преди да идеш на фитнес. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.6 секунди, а максималната скорост която може да постигнете е 220 км/ч. В допълнение към "ексклузивния външен вид" и спортните седалки които сигурно са по-твърди, Abarth разполага и със селектор за режим на шофиране с ексклузивния режим Poison - звучи опасно, но сигурно просто прави колата малко по-шумна и харчи повече гориво. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар