Страници

петък, 23 май 2025 г.

Geely Galaxy S9/M9 представен официално в Милано


 На специално събитие и то не къде да е, ами в Милано, китайската марка представи своят нов флагмански SUV модел наречен Galaxy S9 или M9 на някои пазари. Това е производствената версия на концепцията Geely Galaxy Starschip, която видяхме миналата година, но както се досещате серийният модел няма много общо с нея. По обясними причини дизайна е смекчен значително и е загубил част от атрактивните детайли, като отварящите се тип "чайка" врати например и футуристичният си интериор. Като цяло обаче се запазват линиите на концептуалният модел. 


За задвижване Geely Galaxy S9 ще разчита на най-новата хибридна технология на марката thor EM-P, за която не се споменава много, но се знае, че с пълен резервоар и заредена батерия, триредовият SUV ще може да изминава над 1500 км. без нужда от зареждане. Знае се още, че моделът се основава върху GEA платформата на компанията, а окачването с настройки от инженерите на Lotus се управлява от изкуствен интелект. Като цяло той е отговорен и за работата на всички системи в автомобила. Съобщава се, че ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 4.5 секунди, а средният разход на гориво е в рамките на 4.8л/100км. 


С дължина от 5.2 метра, интериорът предлага пътническо пространство с дължина от 3.7 и височина 1.3 метра. Трите реда седалки в конфигурация 2+2+2 места са оборудвани със самостоятелни кресла с подгряване, масаж и вентилация, а срещу доплащане за пътниците на втория и третия ред седалки е предвиден интегриран в тавана екран. Пред водача е позициониран скромен цифров инструментален панел, но главният акцент е 30-инчовият екран за инфо-развлекателната система с гласов асистент. На борда място ще намира и автономната система за шофиране G-Pilot, която предоставя автономия от ниво 2+ и 3. Продажбите на Geely Galaxy S9 в Китай ще стартират от това лято с цени между 30 и 45 000 долара и ще се изправи като директен конкурент срещу AITO M9Deepal S09 и Li Auto L9. При всички случаи, моделът ще се предлага и в Европа, но за сега цена не се съобщава. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Хибридната система за задвижване ще разчита на 1.5 литров турбо бензинов мотор с мощност 161 к.с., който захранва тягова батерия с капацитет от 18.4 или 41.5 кВтч. Тя ще задвижва двойка електромотори чиято мощност не се съобщава, но имайки предвид, че ускорението от 0 до 100 км/ч. ще се случва за 4.5 секунди, то можем да очакваме мощност от поне 550 к.с.. В изцяло електрически режим моделът ще може да изминава между 85 и 185 км. Обявен е среден разход от 5.6л/100км., а с пълен резервоар и заредена батерия ще могат да бъдат изминати минимум 1500 км. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар