Страници

сряда, 4 септември 2024 г.

Volvo дава втори шанс на своят флагмански SUV - XC90 с втори по-обширен фейслифт

 

Volvo XC90, дългогодишен флагман на шведската марка, претърпява сериозно обновяване. Това не е просто фейслифт, а по-скоро еволюция, която затвърждава позицията на XC90 като един от най-добрите луксозни SUV на пазара. След представянето на Volvo EX90, шведите имаха намерение да пенсионират конвенционално задвижваният флагман, но все по-малкото търсене на EV модели принуди марката да преосмисли своите намерения и да даде втори живот на модела представен преди вече 10 години. 

На пръв поглед, новите линии на XC90 са фини и ефективни. Предната част е получила по-изразителна решетка и нови фарове с технологията Pixel LED, които осигуряват отлична видимост и адаптивно осветление. Профилът остава характерен за модела, но с акценти върху по-динамичните линии. Задната част е леко преработена, с нови светлини и преработена броня. Като цяло, външният вид на XC90 е станал по-елегантен и модерен, без да губи своята идентичност.

Вътрешността на XC90 винаги е била синоним на лукс и комфорт, а обновеният модел не прави изключение. Качеството на материалите е на най-високо ниво с вниманието към детайлите и принос към природата, тъй като всички материали са на 100% рециклируеми. Централната конзола е доминирана от 11.2 или дори 14.5-инчов, вертикален сензорен екран, който контролира повечето функции на автомобила. Инфо-развлекателната система е интуитивна и лесна за използване, а навигацията е прецизна и подробна. Цифровият инструментален панел пред водача е със същият размер, но с нова графика и възможност за смяна на интерфейса. Едно от най-големите предимства на XC90 си остава просторният интериор. И трите реда седалки предлагат достатъчно място за краката и главата, дори и за пътниците с по-висок ръст. Седалките са изключително удобни и предлагат множество настройки, за да намерите идеалната позиция за сядане, а местата за съхранение на вещи в интериора е увеличено.

Гамата от двигатели на XC90 е разнообразна, но е съставено само от бензинови агрегати с 48-волтова лека хибридна система, както и Plug-in хибрид. Всички двигатели са съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на всички колела, а средния разход на гориво е намален с 15%, спрямо настоящият модел. Базовата версия - В5, разчита на 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 247 к.с. Над него е позиционирана версията - B6 със  същият агрегат, но с мощност 296 к.с. На върха в гамата е позиционирана Plug-in хибридната версия - Т8, работеща отново с 4-цилиндровият турбо мотор, но във версия на мощност от 306 к.с., куплиран с електромотор с мощност 145 к.с. Според информацията обаче се оказва, че възможността за движение в изцяло електрически режим е едва 70 км., което е значително по-малко от това на неговите конкуренти, които без проблем достигат границата от 100 км., движейки се само на ток. Обновеното Volvo XC90 се отличава с изключително плавно и комфортно возене благодарение на серийното въздушно окачване. То е добре настроено, като поглъща неравностите по пътя и осигурява стабилно поведение на автомобила. Управлението е прецизно и информативно, което прави XC90 удоволствие за шофиране дори и по завои.




Няма коментари:

Публикуване на коментар