Производствената версия на Citroen Basalt Vision Concept е най-новата звезда в небето на френската марка, обещаваща да предложи стилен и достъпен вариант за тези, които търсят нещо различно на пазара на SUV-тата. С атрактивен дизайн и обещание за икономичност, Basalt цели да привлече младата аудитория и да разшири присъствието на Citroen на развиващите се пазари. Но дали този нов модел успява да балансира между привлекателния външен вид и бюджетните ограничения? На пръв поглед Citroеn Basalt впечатлява със смел и модерен дизайн, но уви остава далеч от осанката на концептуалният модел. Агресивната предна част, динамичните линии и купеобразният силует го отличават от конкурентите. Въпреки това, при по-внимателно разглеждане се забелязват и някои компромиси, които издават бюджетната му същност. Пластмасовите елементи и липсата на някои детайли от по-скъпите модели на марката са очевидни, а джантите в най-добрият случай достигат размер от 17-цола, което пряко влияе на визията на модела.
Citroеn Basalt е изграден върху CMP платформата на концерна, която е налична в Citroen C3 и C3 Aircross. Тази платформа е разработена с цел да бъде евтина за производство и да предложи добра основа за различни видове автомобили в гамата на Stellantis. Задвижването се осъществява от бензинови двигатели с малък обем, които са настроени за икономичност. Въпреки че динамичните характеристики не са на най-високо ниво, двигателите са достатъчно пъргави за ежедневна употреба. В този случай под предният капак място намира 1.2 литров, атмосферен бензинов мотор с мощност 82 к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Над него е позиционирана неговата версия с принудително пълнене и мощност от 110 к.с., който е съчетан с 6-степенна, механична или роботизирана трансмисия. на върха в гамата място намира 3-.илиндровият, 1.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност от 125 к.с., който може да работи и с етанол.
Новото предложение на марката за развиващите се пазари отговаря на всички съвременни стандарти за безопасност и предлага богат набор от оборудване и задоволително багажно пространство от 470 литра, като интериорът е идентичен с този на C3 Aircross. В стандартната комплектация са включени системи за активна безопасност като ABS, ESP, Стоп/Старт система, круиз контрол, камера за заден ход, 6 въздушни възглавници и набор от асистенти подпомагащи шофирането. Опционално могат да бъдат поръчани и други системи като адаптивен круиз контрол и асистент за поддържане на лентата. Пред водача място намира 7-инчов цифров инструментален панел, а мултимедийна система е снабдена с 10.2-инчов тъчскрийн.
Няма коментари:
Публикуване на коментар