Страници

петък, 21 юни 2024 г.

Bugatti Tourbillon превъртя играта

 

С премиерата на Bugatti Tourbillon, марката в буквалния смисъл спря часовниците на своите конкуренти. Няма да е лъжа, ако кажем че новият хиперавтомобил е върхът на автомобилостроенето и всички опасения относно бъдещето на марката, след като същата бе предадена в ръцете на Rimac Group, могат да бъдат игнорирани. Bugatti ще живее и продължава да диктува условията в играта. За Bugatti Tourbillon тепърва ще се говори много, но ето най-важните и интересни детайли за модела. 

Дизайна видимо е еволюция на този който познаваме от Bugatti Chiron. Макар и да няма изненади във визията, Bugatti Tourbillon  прави впечатление с по-острите си линии, изразеният гръбнак и централно разположената чистачка. Вратите добавят известна показност и гарантират, че ще бъдете забелязани когато влизате или излизате от автомобила със своят стил на отваряне който производителят нарича Miura-esque. Погледнат от зад, Buagatti Tourbillon до някъде прави асоциации с McLaren P1, но това не трябва да счита като недостатък. 

Конструкцията и шасито на модела са изцяло нови и въпреки хибридната технология с която той разполага, общото тегло е сравнимо с това на Chiron и възлиза на 1995 кг., което означава, че Tourbillon е дори по-лек с 1 кг. от своят предшественик. Тяговата батерия с тегло близо 200 кг. е интегрирана в карбоновият монокок, като по този начин се осигурява пространство за добавените компоненти на хибридното задвижване, което реално също спестява значително от теглото на модела, тъй като същият вече не разполага с трансмисия задвижваща четирите колела. 

Преминавайки към интериора, не можем да останем равнодушни. Той предлага ювелирна изработка и атмосфера характерна единствено за моделите на марката. Реално купето разполага с два кокпита. Седалката на водача е неподвижна. За оптималната позиция на водача се грижат регулируемите педали и волан, който по своему е уникален със своят дизайн. Воланът е с две спици, които са свързани към кормилната колона далеч зад инструменталният панел с 5 аналогови циферблата за който може да се каже, че е произведение на изкуството. Той е дело на швейцарски часовникари от Jacob&Co с корпус изработен от титан, а множеството зъбни колела които задвижват стрелките по подобие на скъп часовник са изложени на показ. Механизмът разполага с над 600 части зъбни колела , рубини и сапфири. За да не се нарушава усещането за лукс и ювелирност, дизайнерите са скрили дисплея на инфо-развлекателната система, като същият изкача от таблото само при поискване или когато превключите на задна скорост за да покаже какво се случва зад автомобила. Забравете за каквито и да е евтини и екологични материали. За богатите и красивите е предвидено само най-доброто, но това съответно си има своята цена. Според информацията Bugatti Tourbillon струва минимум 3.8 млн. евро, без данъци и такси, а неговото производство ще бъде ограничено на 250 бройки.

След близо 20 годишната употреба на W16-цилиндровият мотор с четири турбини, новият хиперкар на марката разполага с разработен от Cosworth, изцяло нов V16-цилиндров, атмосферен мотор с работен обем от 8.3 литра и мощност 986 к.с. Той е подпомогнат от три електромотора, като два от тях задвижват предните колела, а третият е интегриран в 8-степенната, двудискова трансмисия. В резултат на това, общата мощност на хибридната система възлиза на 1775 к.с. Тяговата батерия е с капацитет от 25 кВтч. и осигурява възможност за движение в изцяло електрически режим в рамките до 70 км. 

Според официалната информация предоставена от производителят, ускорението на Bugatti Tourbillon от 0 до 100 км/ч. отнема точно 2 секунди. За 5 секунди достигате границата от 200 км/ч., а за още толкова достигате заветните 300 км/ч. Максималната скорост която може да постигнете след като пъхнете втория ключ и направите необходимите настройки е 445 км/ч. Марката гарантира, че по всяко време автомобилът безпроблемно постига скорост от 380 км/ч. Не трябва да се забравя, че все пак това е първата версия на модела, който в следващите десетина години ще бъде постоянно развиван. Очакваме също така и още негови версии, включително и такава без покрив. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар