Интериорът за разлика от екстериорът, най-вероятно няма да бъде пренесен в серийният модел. В концепцията дебют прави Panoramic Vision дисплея разпростиращ се от край до край на таблото в комплект с свободно стоящ дисплей за инфо-развлекателната система чиито iDrive контролер е изпратен в историята. Всички функции освен с гласов и жестов контрол ще могат да се управляват и от новият волан с нестандартна форма, наречен HuPersonX. Наличен е и триизмерен HUD дисплей, който предоставя триизмерна графика на предното стъкло. Специално внимание се обръща на така нареченият главен мозък, който управлява всички системи в BMW Neue Klasse X Conpet. Той се състои от четири компютъра с 10-пъти по-бърза изчислителна мощност, които ще управляват автономната система за шофиране, бордовите системи и задвижването.
Страници
▼
петък, 22 март 2024 г.
BMW намери правилната посока в дизайна с концепцията Neue Klasse X
След многократната смяна на дизайнерите немската марка най-накрая намира верният път за дизайна на своите модели, който ще се хареса и на най-големите пуритани. Това бе загатнато в представената миналата година концепция BMW Vision Neue Klasse, чиито дизайн честно казано не бе от най-сполучливите. Сега обаче дизайна е развит и придобива почти производствена форма в последната концепция наречена Neue Klasse X, която визуализира наследника на BMW iX3 (G08), който трябва да бъде представен още следващата година. Според говорител на марката дизайнът на серийният модел ще бъде 80%, идентичен с този на концепцията която виждаме днес, която прави впечатление с 3D предните светлини и завръщането на класическите "бъбреци", от чиято форма все още има какво да се желае, но все пак са с правилните размери. Изчистеният дизайн на купето, чиито дръжки са преместени в основата на стъклата осигурява с 20%, по добра аеродинамика сравнение с тази на настоящото iX3, което е важен фактор за електрически задвижваните модели.
Според информацията моделите на Neue Klass ще се основават върху изцяло нова платформа с 800-волтава архитектура, която обаче ще бъде пригодена и за модели с ДВГ. Подробности естествено все още не съобщават, но производителят споменава за 10 минутно зареждане на батериите с цилиндрични клетки, които ще бъдат достатъчни да се осигури енергия за изминаването на 300 км.
Няма коментари:
Публикуване на коментар