Страници

вторник, 20 февруари 2024 г.

Ще успее ли Volkswagen ID.7 Tourer да измести Passat В9

 Въпреки спада на електрическите модели на марката, Volkswagen се престрашава и пуска комби версията на своят електрически фастбек ID.7. Той ще носи името Tourer и ще се предлага само в Европа, като EV алтернатива на Volkswagen Passat B9 който, както знаем се предлага само като комби. 

Какво повече обаче предлага VW ID.7 Tourer? 

На пръв поглед веднага можем да установим, че електрическият модел изглежда значително по-добре. Дългото 4.96 метра комби е с идентичен на фастбека дизайн до В-колоната, но задната част стилистично е издържана в стила на Shooting Break, което придава значително по-динамичен вид на електрическото комби. 

По отношение на технологиите на борда, Volkswagen ID.7 Tourer също има с какво да се похвали. Големият 15-инчов екран за инфотейнмънт системата идва още от серийното оборудване заедно с HUD дисплея с добавена реалност. ChatGPT AI технологията също е налична на борда, както и интелигентната климатична инсталация. Опционалният панорамен покрив е снабден с технологията за електрохромно затъмняване, което се командван чрез бутон или гласови команди. Електрическите седалки с отопление, масаж и вентилация чиито функции се влияят от работата на климатика също са уникални за своят клас. Пакета от асистенти подпомагащи шофирането също е впечатляващ, като в най-скъпата си версия той е оборудван и с възможност за автоматично паркиране, дори и когато водачът не е в автомобила. 

За задвижване ID.7 Tourer ще разчита на новият високоефективен електромотор с мощност 286 к.с. позициониран на задният мост и задвижващ съответно задните колела. Налични за него са тягови батерии с капацитет от 77 и 86 кВтч., които според производителят осигуряват автономия между 600 и 685 км. За да се постигне това обаче, максималната скорост е ограничена на 155 км/ч. При всички случаи собствениците ще имат възможност да зареждат батериите чрез бързо зарядни станции от 20 до 80% в рамките на 30 минути, независимо от техният капацитет.  За сега не се споменава и това, дали комбито ще се сдобие с двумоторна версия. 

Всичките плюсове си имат и своите минуси и те са свързани с най-вече с цената. Въпреки, че тя все още не е обявена, при всички случаи комбито ще струва повече от фастбека, чиято цена в Германия започва от 57 000 евро. Имайки предвид новата задвижваща система, то можем да предположим, че ценовата листа ще започва от поне 62 000 евро, за разлика от тази на Passat, чиито цени стартират от 40 000 евро. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар