Страници

петък, 1 септември 2023 г.

Третото поколение на Mini Countryman представено в Мюнхен

Преди броени часове по време на автоизложението в Мюнхен, английската марка представи новото поколение на Mini Countryman с дизайн издържан в духа на концепцията Mini Aceman, която видяхме преди малко повече от година. Третото поколение на Countryman е представено като изцяло електрически SUV, но клиентите все пак ще могат да го поръчат и с конвенционално задвижване с бензин и дизелови агрегати. Видимо компактният SUV е с нараснали размери или по-конкретно той е с цели 13 см., по-дълъг от своят предшественик. Въпреки това коефициентът на въздушно съпротивление е намален с близо 20% и сега той постига Cx-0.26, което е особено важен фактор за версиите с нулеви емисии. 

Не е изненада, че новото поколение на модела се основава върху UKL платформата на BMW, която е налична в BMW X1 (U11) и iX1. Въпреки, че производителят не е разпространил официалните технически характеристики на новият Countryman факта, че същият използва споменатата архитектура на BMW ни кара да мислим, че под капака място ще намират бензиновите 1.5 и 2.0 литрови, турбо агрегати с лека хибридна система, както и 2.0 литровият, турбо дизел, чиято мощност ще варира между 170 и 300 к.с. Чисто електрическите модификации също ще идват с технологията позната от X1, като едномоторната версия ще разчита на електромотор с мощност от 204 к.с., а версията с два електромотора е с обща мощност от 313 к.с. При всички случаи тяговата батерия е с капацитет от 64.7 кВтч., която според производителят доставя автономия до 462 км. Зареждането на батерията, чрез бързо зарядна станция ще става в рамките на 30 минути. Plug-in хибридна версия не е потвърдена, но за разлика от модела на BMW, такава в Mini Countryman най-вероятно няма да има. 

Интериора е издържан в духа на този който видяхме в  Новото MIni. Това означава, че дизайнът е издържан в модерният през последните няколко години минималистичен стил с минимум физически бутони, като отново главният акцент е кръглият 9.4-инчов, OLED дисплей комбиниращ функциите на инструменталният панел и инфотайнмънт системата. Все пак за по-важните показатели за водача е предвиден и HUD, цветен дисплей. На централната конзола вместо характерните бутони за управление на климатичната инсталация са разположени 5 превключвателя за ръчната спирачка, скоростите, старт/стоп бутона, силата на звука и Experience режима, който управлява 8-те режима на движение синхронозиращи и с амбиентното осветление. На борда място намират редица асистенти подпомагащи шофирането, като серийно ще бъде налична и автономна система за шофиране от базовото 2-ро ниво, което вече се смята за стандарт при повечето производители. Системата за автоматично-дистанционно паркиране, както и адаптивните амортисьори и автономна система за шофиране от ниво 2+ ще се предлагат срещу доплащане. 

Производството на новото Mini Countryman ще започне през ноември месец в завода на марката в близост до Лайпциг, а продажбите трябва да стартират от началото на 2024 година. Цени все още не се съобщават, но имайки предвид, че първо на пазара ще бъдат налични електрическите модификации, то това означава, че заинтересованите ще трябва да се приготвят за банков заем от поне 45-50 000 евро. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар