Страници

петък, 26 август 2022 г.

Електрическата Toyota bZ3 ще се произвежда в Китай с компоненти от BYD

 Първите снимки на производствената версия на Toyota bZ SDN, ни разкриват един посредствен електрически седан, който ще бъде произвеждан съвместно с китайският концерн FAW. Toyota bZ3 е базирана върху  e-TNGA платформата на японците и е с размери както следва: дължина - 4.72, ширина - 1.83 и височина - 1.47 метра с междуосие от - 2.88 метра. Дизайна на новият седан е издържат в стила на новите модели на компанията, но е далеч от елегантната осанка на Toyota Crown.

За задвижване Toyota bZ3, разчита на електромотор с мощност 184 или 245 к.с. и литиево-фосфатни батерии доставяни от BYD. Капацитета на батериите все още не е известен, нито автономията - но се знае, че според модификацията общото тегло на модела ще варира между 1710 и 1835 кг. При всички случаи с оглед по-добрата автономия, максималната скорост ще бъде ограничена на 160 км/ч. 

Според информацията производството на Toyota bZ3 ще стартира в края на тази година в заводите на FAW. За сега не се споменава нищо за експорт, но най-вероятно такъв ще има. Повече информация за модела, както и негови официални снимки ще бъдат добавени към този пост веднага щом бъдат достъпни.  

++++++++++++++++++++++++++++++++++


Точно два месеца след като видяхме първите снимки на Toyota bZ3, японците представиха официално електрическият лифтбек предназначен за пазарите в Китай. Той е разработен съвместно китайската компания BYD, а производството ще се осъществява от другият китайски партньор на японците в лицето на FAW. Въпреки, че bZ3 споделя e-TNGA архитектурата на концерна, моделът разчита на батерии и електромотори доставяни от китайският си партньор. 

Дизайна е в стила на Toyota bZ4X, но интериора не съответства на нищо познато до сега от моделите на японският производител, което ни кара да мислим, че китайците са имали голяма свобода по време и на проектирането. На първо място трябва да споменем нетипичният за японската марка вертикално разположен дисплей на централната конзола, чрез който се управляват всички функции на автомобила включително и отварянето на вратата на багажника. Друг интересен факт е управлението на сигналните светлини, което сега става от бутони на волана, а чистачките и осветлението се управляват джойстик на кормилната колона. Нестандартните решения продължават с дръжките на вратите, които са сензорни и са скрити в подлакътниците на вратите, а управлението на стъклата от страната на шофьора се осъществява от един единствен бутон. По-важната информация  за водача се изписва на по-малък дисплей разположен на нивото на очите по подобие на Pеugeot, което е и причината за модела да не се предлага HUD дисплей. 

За задвижване Toyota bZ3, разчита на електромотор разположен на задният мост с мощност 184 или 245 к.с. Характеристики на литиево-желязо-фосфатна батерия не се цитират, но марката споменава за автономия до 600 км. по китайските стандарти за измерване, което означава реален пробег от малко над 380 в извън градски и 450 км. в градски режим на движение. Времето за зареждане също не е оповестено към момента. Знае се още, че общото тегло на модела ще варира между 1710 и 1835 кг. в зависимост от версията, а максималната скорост при всички случаи е ограничена на 160 км/ч. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар