Страници

понеделник, 31 май 2021 г.

Maxus MIFA Concept въвежда марката във второто десетилетие на новия век

 Китайската марка Maxus, която е собственост на SAIC, представя концепция на електрически MPV модел, чието производство трябва да започне още тази година. С концепцията Maxus MIFA, дебют прави и новата моделна платформа на компанията предназначена за електрически превозни средства, като тук се демонстрира и пълният и капацитет ва възможностите.


Концепцията на електрически MPV е презентирана като: интелигентно, флексибъл превозно средство предлагащо ориенталски чар, смесен с футуристичните виждания на дизайнерите на марката. Кубичния екстериорен дизайн в никакъв случай не прави модела да изглежда тромав и тежък, но допринася за пълноценното използване на вътрешното пространство.


Интериора за сега не е показан и марката разпространява само негови скици, които показват високотехнологична обстановка, без физически бутони и множество дисплеи свързани в общ блог разпростиращ се по цялата ширина на купето. Автономната система за шофиране е задължителна част от оборудването на концептуален модел, а тук същата може да паркира самостоятелно, след като всички пасажери излязат от автомобила. 


За задвижване Maxus MIFA, разчита на четири електромотора с обща мощност от 671к.с., които го ускоряват от 0 до 100км/ч. за само - 3.8 секунди. Батерията е от ново поколение - тройно литиева със сух пълнеж, което според производителят е бъдещето в развитието на тази технология. Капацитета не се споменава, но марката гарантира, че автономията може да достигне до 800км. 

За нас остава отворен въпроса, колко от това което виждаме днес ще бъде пренесено в серийният модел, но отговор на това ще научим през ноември месец. 

неделя, 30 май 2021 г.

McLaren Elva вече с конвенционално предно стъкло

 Представеният преди близо две години McLaren Elva, не може да оправдае очакванията, което накара производителят няколко пъти да актуализира тиража на неговото производство. Първоначално от модела бяха запланувани да бъдат произведени 399 копия, но сега това число е сведено до 149. Една от причините за това е, че поради липсата на предно стъкло, моделът не може да бъде легализиран в редица държави, което го прави неизползваем. Други посочени причини са ситуацията породена от COVID-19, която сви продажбите като цяло, както и ограничената доставка на компоненти от външни производители. Сега обаче, английската компания представя версия с предно стъкло и чистачки, което добавя допълнителни 20кг., към общото тегло на модела, но за сметка на това неговата пригодност се увеличава в пъти. Системата за така нареченото виртуално предно стъкло е е премахната, но това най-вероятно няма да се отрази на цената, която започва от 1,4 млн. паунда. Друг е въпросът, че за тези пари можете да си купите няколко McLaren 720S Spider, които ще ви доставят същото удоволствие. 


Производителят гарантира, че въпреки направените конструктивни промени, динамичните характеристики на модела не са се променили. Да припомним, че McLaren Elva се задвижва от 4.0 литров, би-турбо, V8-цилиндров агрегат с мощност 815к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия. Ускорението от 0 до 100км/ч. става за 2.8 секунди, като максималната скорост е обявена на 338км/ч. 


Kia Sportage с риск от пожар

 Тази седмица стана ясно, че корейците привикват всички произведени автомобили в периода между 19.03.2015 година и 23.10.2020 година, от модела Kia Sportage. Причината за това е възможно късо съединение в модула на ABS, което може да поради пожар в моторното отделение. Всички собственици на засегнатите модели ще бъдат оведобени за проблема, но ако притежавате модел произведен в този период, не е лошо да посетите фирмен сервиз възможно най-скоро. Всички процедури ще бъдат поети от производителя. 

петък, 28 май 2021 г.

Citroen C3-XR, отново подложен на козметични пормени

 Предлаганият предимно в Китай, френски модел е подложен отново на козметични промени. Така нареченият "крос-хеч", произвеждан в заводите на Dongfeng, получава изцяло нова предна част, а новият дизайн на предната и задната броня е причина моделът да нарасне с 6мм. по дължина. 


Освен външните промени обновеният Citroen C3-XR, разполага и с нов интериор. Инструменталния панел пред водача вече е цифров, а според информацията оборудването е станало по-богато. 


Технически промени обаче няма, но  базираният на Citroen C-Elysee модел, вече ще се предлага само с модерния 3-цилиндров, турбо мотор с работен обем от 1.2 литра и мощност 136к.с. Серийно C3-XR се предлага с 6-степенна, двудискова трансмисия. За сега не се споменава дали тези промени ще бъдат налични и за Citroen C3L, но най-вероятно това е просто въпрос на време. 



Rolls-Royce Boat Tail с цена от 25 млн. евро

 Въпрос на време бе английската марка да стартира своята моделна линия насочена към най-платежоспособните си клиенти и да предлага възможност същите да участват в разработката и производството на уникални модели поръчани от самите тях. След като стана ясно, че такива програми към момента се радват на успех и дори може да има печалба, по подобие на Ferrari и Bentley, сега и RR, представя своята линия наречена "Cuachbuild". За първи модел на тази линия може да смятаме представеният преди четири години Rolls-Royce Sweptail, а днес ставаме свидетели и на втория модел наречен Boat Tail. 


За основа на новият модел е взет спреният вече от производство Rolls-Royce Phantom Drophead, а в разработката са участвали трима анонимни клиенти, чиито изисквания са се доближавали най-много и следователно от Boat Tail ще бъдат произведени всичко на всичко, само три екземпляра. Разработката е отнела близо четири години, като над 1800 части са изцяло нови, което дава отговор за цената стартираща от над 20млн. евро.



 

Rolls Royce Boat Tail е кабриолет с четири места, като производителят не предлага вграден сгъваем покрив, а хардтоп който може да бъде монтиран и демонтиран в гаража. Общата дължина на модела е 5.8 метра, а в разработката на интериора е взела участие италианската фирма Promemoria, известна със своята работа при производството на луксозни яхти. Декорирането на интериора е направена по технологията - Guilloche, която е характерна за скъпите бижута и часовници. Вграден в таблото е часовник Boviet 1822, а в жабката място намира кожен калъв и писалка Montblanc. Да не забравяме и самият багажник, който също може да се причисли към интериора със своите уникални отварящи се капаци, които покриват отделения за чинии, чаши и прибори за хранене на италианската компания Promemoria, като дори са налични и две сгъваеми таборетки. В хладилните отделения има място за две бутилки вино от серията Armant de Brignac, чиято цена за всяка една от тях е 300 евро. Цена, която надали, би била проблем за бъдещите собственици. 



Под предния капак място намира познатият V12-цилиндров, 6.75 литров агрегат куплиран с 6-степенна, автоматична трансмисия. Компанията гарантира, че моделът е преминал всички изпитания за надеждност и безопасност и е напълно легален за движение по цивилните пътища. Естествено, няма вариант да се сдобиете с този модел, но пък можете да си поръчате индивидуална разработка в случай, че сте неприлично богат. 


сряда, 26 май 2021 г.

BMW M4 (G83) Competition Cabrio xDrive с цена от 98 800 евро

 Една година след премиерата на BMW M4, сега е на ред да видим и откритата версия на модела, чиито официални снимки бяха разпространени днес. След като видяхме BMW 4-series Cabrio, наличието на мекия сгъваем покрив не е изненада, а това допринася естествено за намаляване на общото тегло, тъй като този тип конструкция в този случай е с 40%, по-лека от предлаганият в предходните модели - твърд, сгъваем покрив. Въпреки това обаче общото тегло в сравнение с купе версията е нараснало с 145 кг.


До някъде е странно решението на марката да предлага откритата версия на М4, само в най-мощната модификация и без опция за избор на трансмисия. Това означава, че за задвижване четириместният кабриолет ще разчита на 3.0 литров, би-турбо бензинов мотор с мощност 510 к.с., куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. Диференциала на задната ос е електронно контролиран и въпреки трансмисията 4х4, усещането като цяло е че управлявате модел със задно предаване. Срещу доплащане е налична системата M Drift Analyzer, която позволява да дрифт маниаците да се забавляват на воля. 


Според официалната информация, ускорението от 0 до 100км/ч. на BMW M4 Competition Cabrio xDrive, възлиза на 3.7 секунди, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Срещу доплащане обаче с пакета M Drive, стрелката безпроблемно може да отиде до 280 км/ч. Цените в Германия започват от 98 800 евро. 



Третото поколение на Opel / Vauxhall Movano става клонинг на Fiat Ducato

Новият Opel Movano е всъщност поредната версия на предлаганите от повече от 15 години товарни модели:Citroen Jumper, Fiat Ducato и Peugeot Boxer. Това е нормален ход, тъй като както знаем немската марка сега е собственост на PSA и влиза в групата на Stellantis. Благодарение на това, сега третото поколение на Movano, получава и напълно електрическа версия, която е и главният акцент на премиерата на новите Opel и Vauxhall Movano.



Opel / Vauxhall Movano-e се задвижва от електромотор с мощност 122к.с., захранван от литиево-йонна батерия с капацитет от 37 или 70кВтч., която осигурява автономия от 117 или 224км. Максималната скорост е ограничена на 110км/ч. за да сте сигурни, че ще постигнете посочената автономия независимо от климатичните условия. Конвенционалните версии разчитатт на 2.2 литров, турбо дизел във версии на мощност от 118 и 163к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия предаваща движението към предните колела. 


По подобие на своите събратя, новото поколение на Movano ще се предлага в най-различни версии на кабината и няколко дължини на междуосията, като капацитетът на полезен товар достига до 2100кг. Интериора не ни предлага нищо ново, но от тази година за всички версии на товарният модел независимо от марката ще бъде налична серийно навигационната система с реална информация за трафика, системата за предотвратяване на сблъсък, асистент за движение в пътната лента и асистент за потегляне при наклон. 

вторник, 25 май 2021 г.

Cowin Showjet Pro вдига класата на бюджетният кросоувър

 След успеха на моделите Cowin Showjet и Cowin X3, сега бюджетната китайска марка представя по-престижна версия на своя първи модел - Showjet (базиран на Chery Tiggo 5x), която би трябвало да задоволи изискванията и на по-претенциозните, млади клиенти на китайският пазар. Cowin Showjet Pro, разполага с нова визия, изцяло нов интериор и по-богато оборудване.



Новата версия ще се предлага само с турбинирана версия на 1.5 литровият, бензинов мотор, чиято мощност възлиза на 156к.с. Серийно трансмисията е CVT, предаваща движението към предните колела. 


Както стана дума по-горе, интериорът на новата версия е изцяло нов с плаващ 10.2-инчов дисплей за инфотайнмънт системата с гласов контрол, нов дизайн на конзолата между предните седалки и нови бутони за управление на климатика. Панелите на вратите също са с нов дизайн. Цените на версията "Pro", все още не са отворени, но най-вероятно ще прескочат прага от 10 000 долара. Нормалната версия в Китай се предлага от 9 200 долара. 

В САЩ, започнаха продажбите на стартъпът Canoo - Livestyle Vehicle

 Миналата седмица, американската компания Canoo, започна да приема поръчки за своя първи електрически модел наречен Livestyle Vehicle. Проектът е готов от две години, но едва тази година фирмата съумя да премине през всички бюрократични пречки и дори да смени част от своя ръководен състав. Така едва тази година марката ще е готова да започне производството на модела, който ще се предлага във пътническа и товарна версия, а първите бройки трябва да достигнат до своите собственици не по-рано от началото на 2022 година. 


Canoo LV е построен върху собствена платформа на компанията специфична с това, че воланът няма пряка механична връзка с колелата и реално може да бъде позициониран навсякъде в кабината. За сега производителят мълчи относно техническите параметри, но дава да се разбере, че моделът, чиято стартова цена ще бъде 34 750 долара ще разполага с мощност от минимум 300к.с. и автономия до 450км. 


Безспорно един от най-големите козове на новият модел е интериора, който е без аналог с предлаганото в момента на пазара. Остъкляването на модела също е без аналог, а срещу доплащане клиентите практически ще могат да оборудват своите модели с хладилник, кафе машина, масажиращи седалки и дори офис оборудване. Pick-up модификацията се очаква да бъде налична през 2023 година, а малко след това ще бъде представена и товарна версия от типа фургон, предназначена за малкия и среден бизнес. Все още не е потвърдено дали марката ще съумее да предложи експорт на модела, тъй като все още не е ясно и къде ще се осъществява производството на модела. Дали това ще бъде дело на подизпълнител или на собствена фабрика, която те първа ще трябва да бъде построена. 





понеделник, 24 май 2021 г.

Екзотични: Kimera EVO37

 Италианската компания "Kimera Automobili", удържа на обещанието си и представи съвременна интерпретация на състезателната италианска икона от близкото минало - Lancia 037. Моделът носи името Kimera EVO37 и ще бъде произведен в 37 екземпляра. Цените ще започват от 480 000 евро, а първите бройки трябва да пристигнат до своите собственици до края на тази година. 


Подробна информация за модела все още не е предоставена, но е ясно, че в неговата разработка са участвали и хора от екипа създал оригиналния модел от 80-те години. Шасито е изцяло ново, а за неговата изработка са използвани екзотични материали като: карбон, титан, алуминий, кевлар и стомана. 


Двигателят централно разположен в задната част на автомобила, 4-цилиндров с работен обем от 2.1 литра снабден едновременно с механичен и турбо компресор с мощност 505к.с. Трансмисията е 6-степенна, механична предаваща движението към задните колела, но според информацията 10 бройки от общия тираж са поръчан с трансмисия 4х4. 


четвъртък, 20 май 2021 г.

Ново Geely Emgrand в Китай

 Малко е трудно да се проследи логиката на китайските производители, благодарение на която в момента на местния пазар присъстват разнородни модели. Такъв е случая и с Geely Emgrand 7, чиито наследник бе представен през 2016 година под името Geely Emgrand GL, но двата модела продължават да се предлагат успоредно и днес. Сега марката представя наследник на първото поколение, което пък ще се предлага успоредно с второто поколение на китайския седан. Дизайнът на новото Geely Emgran, следва новия дизайнерски език на марката, а факта че размерите не са значително променени, а междуосието е останало без промяна ни кара да мислим, че всъщност няма кой знае, какви технически промени по модела. Въпреки това обаче не може да се отрече вложената работа, тъй като коефициентът на челно въздушно съпротивление е сведен до впечатляващите Сх-0.27.

За задвижване Geely Emgrand, разчита на 1.5 литров, атмосферен, бензинов мотор с мощност 122к.с., който идва от настоящия модел с леки актуализации. Той е куплиран серийно с 5-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с CVT или 6-степенна, автоматична трансмисия. 

Безспорно главния акцент на новият семеен седан за Китай е комфорта, на което е обърнато специално внимание. Имайки предвид ценовият диапазон на модела в рамките на около 10000 долара, оборудването и качеството на материалите е на висота. Срещу доплащане пред водача място ще намира цифров инструментален панел, но мултимедията с 10.2-инчов дисплей се предлага серийно заедно с климатика и пълният ел. пакет. Срещу доплащане клиентите могат да получат още 12.3-инчов дисплей с инфотайнмънт система с гласов контрол, безключов достъп, ел. люк на тавана, всеобхватни камери и др. 



Opel Manta GSe ElektroMOD: Нов прочит на култовото купе от 70-те

 По случай 50 годишнината на Opel Manta, марката представя прототип изработен от нулата, но следвайки всички оригинални елементи на култовото купе от миналия век. Успоредно с това немският производител, който е в групата на Stellantis, представя новата подмарка GSe, която ще бъде предназначена за спортно ориентираните електрифицирани модели, които до 2024 година трябва да присъстват в цялата моделна гамата на марката. 


За задвижване Opel Manta GSe ElektroMOD, разчита на електромотор с мощност 147к.с. и батерия с капацитет от 31кВтч., която би трябвало да осигури 200км. пробег, напълно достатъчни за целите с които е създаден този прототип. Той е предназначен за експонат на бъдещи събития организирани от марката и няма да достигне поточните линии. Не е ясно обаче, дали при евентуален интерес марката няма да се замисли да представи модерна интерпретация на Opel Manta, което обаче дори и да се случи, няма да е по-рано от 2025 година. 


Ford F-150 Lighting представен в САЩ

Една година след премиерата на новото поколение Ford F-150, марката представя и очакваната електрическа версия на модела. За да бъде модела различим от нормалната версия, дизайнерите са успели да придадат нов облик, като са променили значително предната част. Задните светлини също са променени.


Ford F-150 Lightning ще се предлага с два типа батерия и два електромотора задвижващи четирите колела. В зависимост от батерията мощността на агрегатите възлиза на 432 и 571к.с., а автономията съответно 370 и 480км. Според информацията ускорението до 100км/ч. от място на по-мощната версия възлиза на 4 секунди, като максималната скорост не е спомената. Знае се обаче, колко време ще отнема зареждането на батерията. При домашни условия за да заредите напълно батерията ще са ви необходими до 14 часа, а чрез бързо зарядна станция капацитетът на батерията от 15 до 80%, може да бъде възстановен в рамките от 45 до 120 минути в зависимост от типа на зарядната станция. 


Интериора също е значително променен в сравнение с този на конвенционалната версия. Пред водача място намира цифров инструментален панел, а инфоразвлекателната система с гласов контрол разполага с вертикално разположен 15.5-инчов дисплей, чрез който се управляват всички функции в автомобила включително и тези на климатичната инсталация. Ford F-150 Lighting ще се предлага само с двойна кабина и четири врати. Бонус тук е предното товарно отделение с капацитет от 480 литра снабдено с ел. задвижван капак. Полезния товар, който пикапа може да понесе е 816кг. Цените на електрическият пикап в САЩ, започват от 39 974 долара и достигат до 90 000 долара, ако се разпуснете с допълнителната екипировка. За да притежавате тази версия обаче ще трябва да изчакате до пролетта на следващата година, когато ще започнат официалните продажби.