Немската компания е готова със своята система за задвижване от водородни клетки, разработена съвместно с Toyota. Това не е изненада, тъй като японците преди няколко месеца представиха новото поколение на Toyota Mirai, която най-вероятно разполага със същата или много подобна механика.
Системата на BMW i Hydugen NEXT, генерира енергия от горивните клетки разположени в предната част на автомобила в литиевойонна батерия, която придава заряд на електромотор позициониран на задния мост, чиято мощност варира от 170к.с. до 374к.с. в зависимост от модификацията. По подобие на модела на Toyota, системата на BMW също разполага с две бутилки за съхранение на 6 кг. водород под налягане от 700 бара, които могат да бъдат напълнени в рамките на 3-4 минути. Нищо не се споменава за допълнителна трета бутилка, която японците предлагат в своя модел.
Първите 25 тестови екземпляри ще бъдат пуснати в експлоатация не по-рано от 2023 година, а за серийно производство може да се говори едва след 2025 година и то при условие, че съществува подходяща мрежа от водородни станции.
Няма коментари:
Публикуване на коментар