Страници

понеделник, 30 април 2018 г.

Mercedes представя нов 1.6 литров, дизелов агрегат

Mercedes, представи изцяло нов 1.6-литров, дизелов агрегат (ОМ 654), който ще замени настоящият мотор със същият обем, който бе разработен съвместно с Renault. Става ясно, че собствениците на Mercedes C-class, чиито автомобили са снабдени с този агрегат не са доволни от него и компанията е принудена да вземе мерки. Така се стига до появата на новият агрегат, който е базиран върху 2.0 литровия, дизелов мотор на компанията, но диаметърът на буталата е намален, а самите те са направени от олекотени сплави, а не от стомана, както бе до сега, което допринася за премахването на балансиращите валове. Като цяло от кампанията споменават, че новият мотор е над 90%, идентичен с по-големият си събрат. Мощността на 1.6 литровият, турбо дизел възлиза на 150к.с., което е с 14к.с. повече, а моделите оборудвани с него ще се радват на по-добро ускорение. Налична ще бъде и версия с мощтност от 122к.с. Нищо не се споменава да разхода на гориво и вредните емисии. Новият мотор ще бъде наличен в гамата на марката още тази година, като не се споменава дали и новата А-класа ще се възползва от него, но най-вероятно това ще се случи. 

Volkswagen представя система от типа "лек" хибрид за своите модели

Успоредно с подобрената версия на 2.0 литровия, TDI агрегат, VW представя и своята разработка на така наречените "леки" хибридни системи, която трябва да бъде достъпна за моделите на концерна още от тази година. Тя разполага със стартер генератор, който чрез пистов ремък ще може да задвижва двигателя и по-този начин да олекотява неговата работа. Тези системи са популярни от години в японските автомобили и набират все по-голяма популярност  в моделите на останалите световни производители. 
Системата на VW, ще се предлага в две версии - на 12 и 48V. Първоначално тази система ще бъде достъпна с дизеловият агрегат в моделите на AUDI, но най-късно през следващата година, тя ще може да се види и във всички модели на концерна построени върху MQB платформата, като освен за дизеловите версии ще бъде достъпна и за моделите оборудвани с новия 4-цилиндров, 1.5 литров, TSI агрегат

Baojun 360 е новият MPV модел на марката

Китайското подразделение на GM, представя своя нов MPV модел, предназначен за местния пазар. Със своите 6 места и предостатъчно място за багаж, Baojun 360 е насочен към многочленните семейства в републиката. Цената е достъпна, като базовата версия на модела ще се предлага от 9 500 долара. Оборудването включва: климатик, мултимедийна система, дигитален инструментален панел, пълен ел. пакет, ABS, ESP, автопилот и др. 
Под капака място намира 1.5 литровия, бензинов агрегат с мощност 115к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия. Срещу доплащане ще бъде налична и роботизирана трансмисия. За сега все още не е потвърдено официално, но най-вероятно този модел ще замени представеният преди четири години Baojun 730.


събота, 28 април 2018 г.

Chery Tiggo 8 и Arrizo GX представени в Пекин

В края на тази година ще започнат продажбите на обновения Chery Arizzo 5, който вече ще носи името Arrizo GX. Освен външните промени и изцяло новият интериор, моделът получава и нов 1.5 литров, бензинов, турбо мотор с мощност 147к.с. серийно седанът в Китай ще се предлага с механична трансмисия, а срещу доплащане ще бъде налична и CVT. 
На фирменият щанд на марката по време на автосалона в Пекин, място ще намира и изцяло новият, 7 местен SUV модел, който също трябва да бъде наличен на пазара до края на тази година. Той е построен върху изцяло нова платформа, която ще стане основа и за производствената версия на Chery Tiggo Coupe Concept. За задвижване Chery Tiggo 8 ще разчита на същият - 1.5 литров, турбо мотор, куплиран предимно с 6-степенна, трансмисия с двоен съединител. За сега задвижване 4х4 няма да бъде налично. До края на 2019 година ще бъде налична и версия с 1.6 литров, турбо мотор и мощност 197к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова скоростна кутия.






петък, 27 април 2018 г.

Mazda BT-50 с втори фейслифт

Три години след последният фейслифт на Mazda BT-50, товарният модел отново получава козметични промени, които са предимно в предната част. Изцяло новата радиаторна решетка и бронята, открояват освеженият модел и му придават по-съвременен облик, но въпреки това, не може да бъде скрита напредналата възраст на пикапа. Марката явно възнамерява да предлага поне още две години този модел преди, той да бъде заменен. Разлики се наблюдават и в интериора, където вече място намира мултимедийна система с 7-инчов тъчскрийн дисплей. 
Под капака разлики няма. там продължават да намират място дизеловите 2.2 и 3.2 литрови агрегати с мощност 150 и 200к.с., както и бензиновият 2.5 литров мотор с неговите 166к.с. Трансмисиите са 5 или 6-степенни, механични, а автоматичната такава се предлага срещу доплащане. Задвижването серийно се осъществява чрез задните колела, а системата 4х4, се доплаща. По-късно тази година очакваме да видим и втория фейслифт на технически еднаквият Isuzu D-Max.

Hyundai Celesta RV: Достъпно комби за китайските семейства

Предлагания в Китай, Hyundai Celesta получава комби версия, която трябва да бъде достъпно предложение за младите семейства в републиката. Дизайна до Б-колоната не се различава спрямо този на седан версията, но в задната си част разбираемо има съществени разлики. Интересен е факта, че дължината е същата, като на седана, но така или иначе багажното пространство е по-голямо. 
В механиката и под капака промени няма. За задвижване Hyundai Celesta RV, разчита на 1.6 литровия, бензинов агрегат с мощност 126к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия. до края на годината се очаква и новия, 1.4 литров, турбо агрегат с мощност 130к.с., за който ще бъде налична и двудискова трансмисия. Цените на базовата версия ще започват от около 11 300 евро, като базовото оборудване ще включва неща като: климатик, мултимедия, пълен ел. пакет, серво на волана, ABS, EBD и др.

четвъртък, 26 април 2018 г.

Pininfarina с две концепции в Пекин

На автосалона в Пекин, премиера правят две концепции дело на Pininarina, разработени съвместно с китайска компания Hybrid Kinetic. Първата представлява луксозен седан с просторен салон и място за четири човека и е обозначена като H500. Интериора е изцяло дигитализиран и разполага с най-модерните системи за свързаност. Задвижването е хибридно с мощност от 408к.с., които ускоряват седана до 100км/ч за 4.5 секунди. 
Втората концепция ни показва представите на компанията за пълноразмерен SUV, с идентично задвижване и сходен на оборудване интериор. Според информацията ускорението на НК K350, до 100км/ч от място става за 4.7 секунди, като максималната скорост възлиза на 250км/ч. 
За сега нищо не се споменава за това, дали някой от двата модела ще бъде пуснат в продажба, но при по-сериозна инвестиция от страна на китайската компания , това би могло да се случи и то скоро, но разбира се производствените версии ще се открояват значително от това, което виждаме днес. 





сряда, 25 април 2018 г.

MG X-motion в производство от следващата година

MG, която както знаем  е собственост на SAIC, ще представи концептуален кросоувър модел, който би трябвало да ни загатва, как ще изглежда бъдещият флагман на марката, който се очаква да види бял свят още следващата година. Концепцията използва готовата платформа от Roewe RX8, което може да ускори още повече появата на серийният модел. Стана ясно още, че е дадена и зелена светлина за серийно производство на спортното купе MG E-Motion, което бе представено като концепция миналата година, но това няма да стане по-рано от 2020 година. 
Концепцията MG X-motion е напълно действащ модел задвижван от 2.0 литров, турбо бензинов агрегат с мощност 224к.с., куплиран с 6-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела.


Hyundai Lafesta демонстрира новата дизайнерска линия на марката

Първият модел на марката притежаващ новият дизайнерски език ще бъде показан в Пекин, под името Hyundai Lafesta. Това е седан с четири врати и купеобразна форма, предназначен за по-младите клиенти на компанията. Факт е, че в момента корейските модели не се радват значително на интерес от страна на клиенти в Китай, поради сложната политическа обстановка, което ни дава малка надежда, че този модел може да намери своите клиенти и в останалата част на света. 
Основан върху платформата на Hyundai Avante/Elantra Sport, моделът разполага с бензиновите 1.4 и 1.6 литрови, турбо агрегати на компанията с мощност съответно от 130 и 204к.с. куплирани с 6-степенна, механична или 7-степенна, двудискова трансмисия.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Налична ще бъде и електрическа версия на модела оборудвана с електромотор с мощност от 184к.с., задвижващ предните колела и литиево-йонна батерия с капацитет от 56.5кВтч. Според информацията автономията на модела ще възлиза на 490км/ч, а максималната скорост е в рамките до 165км/ч.


Audi Q5 L ще се асемблира в Китай

Не е тайна, че в Киай, на почит са моделите с голямо междуосие, а европейските такива се котират доста добре сред по-заможните клиенти. След успеха на Audi A4 L и A6 L, немската компания е готова и с удължената версия на Новото Audi Q5, която ще бъде представена след броени дни в Пекин. С дължина от 4.77 метра, тази версия е по-дълга с 88мм и предлага 11см. повече място за краката на втория ред седалки. 
Ясно е, че тази версия ще се предлага само в Китай, а за задвижване ще разчита на 2.0 литровия, турбо бензинов агрегат, който ще се предлага във версии на мощност от 190 и 252к.с. При всички случаи задвижващи са четирите колела, а трансмисията е автоматична. Продажбите в страната ще започнат от лятото на тази година, като цени не се споменават. сглобяването на моделите ще се осъществява в Китай, а всички части и детайли ще идват от завода на компанията позициониран в Мексико.


Gumpert се завръща с нов модел

През 2016 година немският произовдител на спортни автомобили Gumpert, обяви фалит, а малко след това компанията намери нов собственик и бе преименувана на Apollo. Днес основателя на компанията Roland Gumpert, явно е намерил инвеститори в лицето на китайски компании и представя своя нов модел под името на новосъздадената марка Gumpert RG. За сега от този модел е произведена една единствена бройка, а от интереса към него ще зависи дали компанията ще продължи да съществува. 
Gumpert RG Nathaliе, е построен върху платформата на Gumpert Explosion, но се задвижва от четири електромотора с обща мощност от 430к.с., чиято енергия се доставя от батерия монтирана в централния панел, която пък се зарежда чрез метанолови горивни клетки. Принципа на действие е еднакъв с този на водородните горивни клетки, но тук не е необходимо скъпо струваща зарядна станция за водород и тежки бутилки за неговото съхранение, а цената на метанола е три път по-ниска от тази на бензина. Проблема обаче е, че е изключително слабо разпространен. Ако все пак този модел има късмет и бъде пуснат в дребно серийно производство, то със сигурност няма да разчита на тази система, а най-вероятно на изцяло електрическо задвижване. 
Според собственика на компанията тежащият 1600кг. автомобил ускорява до 100км/ч за 2.5 секунди, а максималната скорост възлиза на 300км/ч. С едно зареждане на резервоара пробегът може да достигне впечатляващите 1200км. 

Nissan Sylphy ZE е първият модел на компанията произведен в Китай

От тази година в Китай, започван продажбите на електрическата версия на Nissan Sentra, познат още като Pulsar и Sylphy. Това е първият, но не и последен модел чието производство ще се осъществява в републиката. По подобие на Honda, Nissan също ще представи 20 електрифицирани модели, които обаче ще са налични до края на 2023 година. Конструктивни изменения спрямо конвенционалния модел няма. Дори и при наличието на литиево-йонната батерия и електромотор на задния мост, багажното пространство от 510 литра е запазено. В интериора различия също не се очакват или поне не фрапиращи. 
За задвижване Nissan Sylphy ZE, разчита на два електромотора задвижващи съответно предните и задните колела с обща мощност мощност от 255к.с. Автономията на модела възлиза на 338км, като за сега не се споменават динамични характеристики и цени. 

Honda Everus EV Concept ще бъде реализиран още тази година

В стремежа си японската марка да привлече вниманието към себе си, по време на автосалона в Пекин, тя ще покаже концепцията Everus EV. Базирана върху платформата на Honda Vezel/H-RV, тя разполага с електрозадвижване чиито характеристики за сега не се споменават. 
До края на 2025 година Honda, възнамерява да представи на пазара 20 електрифицирани модела, което би трябвало да я направи един от лидерите в този клас. това ще стане с помощта на китайският производител GAC, който ще бъде главният доставчик на батериите използвани от японските модели. Производствената версия на Honda Everus EV Concept ще бъде представена още тази година, като намерияната на компанията са този модел да бъде предлаган и на останалите водещи пазари. 

JAC SOL E20X резултат от съвместното сътрудничество с VW

Volkswagen, съвместно с китайската марка JAC, представят своя първи съвместен проект под името SOL E20X. Това е компактен SUV с нулеви емисии, предназначен за китайският пазар и ще бъде един от най-достъпните модели от този род. моделът е базиран на познатият JAC S2, но разполага с нова визия, която трябва да го отличава от версията с конвенционален агрегат.
За задвижване моделът разчита на електромотор с мощност от 116к.с., а посочената автономия възлиза на 300км. Цените в Китай ще започват от около 15 000 евро, като стандартното оборудване ще бъде подобаващо. 

Great Wall Haval F5 ще бъде представен в Китай

Китайците представят производствената версия на представеното преди 4 години концепция Great Wall GT. Новият SUV модел обаче ще се предлага на местния пазар само с конвенционални, турбо, бензинови агрегати с работен обем от 1.3 и 1.5 литра с мощност съответно от 139 и 167к.с. куплирани с механична или CVT трансмисия задвижваща предните колела. Модификация със задвижване на четирите колела се очаква в по-късен етап. Цени за сега не се съобщават.



BMW IX3 Concept представен в Пекин

BMW, представя IX3, която трябва да покаже, че компанията в най-скоро време ще попълни моделното семейство на автомобилите с нулеви емисии. Концепцията не се отличава с атрактивен дизайн и явно моделът е базиран на новото BMW X3. Впечатление прави новата радиаторна решетка, която най-вероятно ще бъде внедрена постепенно във всички модели на марката. 
За задвижване BMW IX3 Concept, разчита на изцяло нова електрическа, компактна система от пето поколение, чиято трансмисия, електродвигател и контролен блок са в общо тяло. Мощността на електромотора е 270-к.с., а времето за зареждане на батериите според производителят е 30 минути. Автономията е от 400км., измерени според новите световни стандарти. Говорител на фирмата споделя още, че най-късно следващата година ще бъде представена производствената версия на модела, която обаче ще бъде налична само на китайският пазар. Явно ще трябва да почакаме още известно време за да видим подобен модели и в Европа. 

Mercedes A-class Sedan само за Китай

В Китай, немците ще представят седан версията на Mercedes A-class, който ще бъде наличен само за местният пазар. Първоначално моделът ще бъде наличен само с удължено междуосие от 2789мм, като общата дължина възлиза на 4609мм, което е само с 77мм, по-малко от тази на Mercedes C-class. Стандартния модел трябва да бъде наличен по-късно, тази година. 
Под капака на Mercedes A-class Sedan, място ще намират три агрегата. Това са бензиновият 1.3 литров, 4-цилиндров, турбо мотор разработен съвместно с Renault, който ще се предлага във версии на мощност от 133 и 163к.с. и по-големият, 2.0 литров мотор с мощност 190к.с. Серийно всички ще бъдат куплирани с 7-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към предните колела. 
Интериора е идентичен с този на хеч версията, като и тук ще присъства новата интелигента мултимедийна система с гласови команди наречена MBUX. Всички системи и асистенти за шофиране познати от хеч версията ще бъдат налични и за този модел. 
Производството на Mercedes A-class Sedan ще се осъществява в Китай, като цени за сега не се споменават. Конкуренцията е ясна. Това са: BMW 1-series Sedan и седан версията на Audi A3