Страници

събота, 30 април 2016 г.

GAC Trumpchi GS8 ще се предлага и в САЩ

Китайският концерн GAC, представи в Китай пълноразмерен SUV модел наречен GS8. Неговите продажби в страната ще започнат през септември месец, като очакваната цена на базовата версия е 150 000 юана, което се равнява на около 21 000 долара. По-интересното обаче е, че китайците възнамеряват да стъпят на американския пазар именно с този модел, който ще видим и в САЩ по време на автосалона в Детройт. Ясно е, че китайците трудно ще накарат янките да си закупят техен продукт в луксозния SUV сегмент още повече, че под капака място намира 4-цилиндров, 2.0 литров турбо агрегат с мощност 188 или 201к.с., но имайки предвид подобаващото количество китайци в САЩ, които биха направили компромис да заплатят близо 10 000 долара по-малко от цената на близък по спецификации американски модел, то нищо чудно Trumpchi GS8, да има пазарен успех и извън границите на Китай. Намеренията на компанията са да използва дилърската и сервизната мрежа на FCА в САЩ. Това не е изненада, тъй като не са тайна близките взаимоотношения на GAC с Fiat. 
Задвижването на седемместният модел е поверено на четирите колела чрез 6-степенна, автоматична трансмисия. В серийното оборудване на произвежданият в Китай, SUV  място намират значително количество глезотии, а качеството на материалите е на изключително високо ниво. В екипировката на базовата версия няма да липсва почти нищо включително и най-модерните асистенти и системи за активна и пасивна безопасност.





петък, 29 април 2016 г.

Класики: Rayton Fissore Magnum 4x4

През 1985 година италианската компания Rayton Fissore представя модела Magnum. Той е базиран върху скъсено шаси на Iveco и разполага със задвижване 4х4. Идеята на това превозно средство е да предлага значително пространство в кабината и същевременно пасажерите да се радват на завиден за времето си комфорт. До колко моделът е успешен не се наемаме да коментираме, но до 2003 година, когато неговото производство е прекратено от него са произведени близо 6000 екземпляра. Голяма част от тях са купени от италианските власти за нуждите на полицията и армията, а около 1200 бройки са изнесени в САЩ. За вкусовете на американските клиенти, Magnum се екипира с V8-цилиндрови, бензинови агрегати доставяни от Ford или GM, чиито работен обем е от 5.0 или 6.0 литра. В Европа моделът разчита на бензиновите 2.0 и 2.5 литрови агрегати от Fiat с мощност съответно 138 и 160к.с. Най-популярни обаче са дизеловите версии чиито агрегати са от Iveco и VM Motori, чиято мощност варира между 92 и 120к.с. 
В средата на 90-те години, Rayton Fisore е придобита от Laforca, която се опитва да инвестира средства в по-нататъшното развитие на модела. В плановете влизат дори и версии с 6.0 литров, компресорен агрегат с мощност 425к.с., предназначен разбира се за пазарите в САЩ, но до неговата поява така и не се стига поради липсва на достатъчно средства. Все пак Laforza, успява да модернизира модела, като прави някои конструктивни промени и такива в дизайна на екстериора. Интериора също е променен и все така луксозен, а нивото на безопасност е завишено. Компанията обаче трудно успява да поддържа вече произведените модели, а намирането на резервни части от страна на клиентите е мисия невъзможна. Към днешна дата не е ясно, колко от тези са останали в движение (една дори имаше в България), но не можем да оспорим факта, че именно благодарение на този модел, днешните SUV модели изглеждат по начина, по който изглеждат. 





четвъртък, 28 април 2016 г.

Hyundai Avante/Elantra Sport разполага с турбо мотор и мощност 204к.с.

Днес марката представи най-мощната версия на Hyundai Avante/Elantra, която ще притежава 2.0 литров, турбо бензинов агрегат с мощност 204к.с. Модификацията носи обозначението "Sport" и освен мощният агрегат ще разполага с по-агресивна визия, която би трябвало да привлече още клиенти към този модел. Според производителя ускорението на Hyundai Avante/Elantra Sport до 100км/ч от място става за 8 секунди, а максималната скорост е 220км/ч. Серийно моделът ще се предлага с 6-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с новата 7-степенна, двудискова трансмисия.
Спортни седалки и волан, 18-цолови лети джанти, спортно окачване и изпускателна система, двойно вентилираните предни спирачни дискове и инфотаймент системата са част от серийното оборудване на автомобила. Продажбите се очаква да започнат в края на годината, като цени все още не се съобщават. 



Volkswagen с нов 4-цилиндров, 1.5 литров TSI агрегат

Немският производител разпространи информация относно бъдещият 1.5-литров изцяло алуминиев, 4-цилиндров, бензинов TSI агрегат, който ще намери място в моделите VAG в най-скоро време. 
първата най-важна новост е наличието на турбо компресор с променлива геометрия, който подобрява значително експлоатационните качества на агрегата. Според информацията първоначално новият мотор ще се предлага в две версии на мощност, съответно 128 и 148к.с. Въртящият момент е достъпен още от 1300об/мин и възлиза на 200Nm. Благодарение на факта, че моторът работи по принципа на Miller, при който клапаните се затварят още преди долната мъртва точка на буталото и високата компресия от 12.5:1, вредните емисии и разхода на гориво са понижени с до 10%, в сравнение с настоящият 1.4 литров TSI агрегат
Друга новост е плазменото покритие картера и цилиндровите стени благодарение на което триенето на отделните детайли е намалено, а температурата се разпределя равномерно на всички детайли. Електроуправляемите клапи интегрирани във водната магистрала от своя страна позволяват по-бързото достигане на работна температура. Функцията за изключване работата на два от цилиндрите ще бъде налична и тук. Цилиндровата глава е с нов дизайн с интегриран изпускателен колектор. Ъгълът на клапаните е променен, а впръскващата система е от четвърто поколение с работно налягане от 350 бара. 

International представи новото тежкотоварно семейство HX

Американският производител на тежкотоварни влекачи представи новото семейство HX, което ще разполага с богата гама влекачи със задвижване 6х4 и 8х6. Моделите са конструирани върху изцяло нова шаси с 13% по-леко тегло. Двигателите ще бъдат доставяни от Cummins или Navistar, като тяхната мощност ще варира от 430 до 600к.с. Те са снабдени с двойно пречистваща система на изгорелите газове с удължен живот. При всички случаи те ще са куплирани с 18-степенна, механична или автоматизирана трансмисия. Серията HX е предназначена предимно към строителния отрасъл, като най-мощната версия е способна да тегли товари с тегло от 150 тона. 


сряда, 27 април 2016 г.

Ford представи новите EcoBlue дизелови агрегати


Днес, Ford представи първият от новата серия дизелови агрегати наречени EcoBlue, която ще замести настоящите Duratorg мотори. Новият мотор е с работен обем от 2.0 литра и покрива нормите Евро6. Той ще направи своя дебют в гамата на Ford Transit Custom иTransit и ще се предлага във версии на мощност от 105, 130 и 170к.с. От кампанията споменават, че новото поколение агрегати разполага с 20% повече въртящ момент от настоящия 2.2 литров мотор. Това е постигнато благодарение на новият дизайн на всмукателният колектор и новите пиезоелектрически дюзи, които са в състояние да впръскват гориво 8 пъти за 250 микросекунди. Дизайнът на коляновия вал също е нов, а нивата на триене са сведени до минимум. Производителя се гордее, че техният агрегат е едни от най-ниските нива на шум в този клас. 

Намеренията на марката са в близко бъдеще, тя да представи и по-мощна версия с мощност 240к.с., както и такава с 1.5 литров работен обем, която ще бъде налична за компактният клас на леките автомобили. 

Qoros разработва съвместно с Koenigsegg ново поколение бензинови агрегати

Китайската компания Qoros, вчера обяви официално, че работи съвместно с Koenigsegg, над ново поколение бензинови двигатели снабдени с технологията Freevalve - PHEA. Тази технология практически прави ненужно наличието на разпределителни валове и свързаните с тях компоненти. Клапаните остават налични, но  се командват от електропневматична система, което позволява безпроблемно всеки клапан да бъде командван от системата индивидуално по време на целия цикъл на горене. Това от своя страна допринася за увеличаване на мощността, намаляване разхода на гориво и загуба на подобаващо количество от общото тегло на агрегата.
Друг трик, който ще бъде приложен в новите агрегати е увеличеният ход на буталото, като по този начин ще бъдат намалени топлинните загуби. Така с по.малък работен обем ще бъде постигната по-голяма мощност. На 100%, новите агрегати ще бъдат оборудвани и с принудително пълнене на цилиндрите, а според инженерите на Koenigsegg, агрегат с работен обем от 1.6 литра ще може да се похвали с литрова мощност от 250к.с. Първите модели снабдени с тези агрегати се очакват да бъдат достъпни до 2-3 години. 
Към момента единственият модел, който е наличен на пазара и притежава тази технология е Koenigsegg Regera. Fiat също предлага подобно решение за своя TwinAir с технологията Multiair, но само за смукателните клапани. 

вторник, 26 април 2016 г.

Chevrolet Colorado / S10 с фейслифт

След обновяването на Chevrolet Trailblazer, сега идва ред да видим и фейслифт версията на товарният Chevrolet Colorado/S10. Промените са видими от пръв поглед, както в екстериора, така и в интериора, който пък е изцяло нов. Моделът ще продължава да се предлага в три разновидности на кабината и с два дизелови агрегата под капака. това са познатите 2.5 и 2.8 литрови мотори с мощност 150 и 180к.с., куплирани с механична или автоматична трансмисия предаваща движението към задните или четирите колела.


Dongfeng Venucia T90 предназначен за младите клиенти на марката

С този модел марката демонстрира смелост и желание да привлече по-млади клиенти за своите модели. Venuvia T90 е представен в Пекин, като лифтбек-кросоувър модел за хора с изразена индивидуалност. Това, което виждаме днес е предпроизводствената версия на модела, чиито продажби ще започнат в края на тази година. За задвижване Т90 ще разчита на 2.0 литров, 4-цилиндров, бензинов агрегат куплиран с CVT трансмисия задвижваща предните колела. Близостта на марката с фирми като Peugeot и Nissan, гарантира за качествата на този модел и ще спомогне за представянето на по-иновативни модели с емблемата на Venucia.

Nissan представи новата Tiida в Китай

В Китай, Малайзия, Южна Америка и Мексико, Nissan ще предлага модела Pulsar, под името Nissan Tiida. За целта марката леко е рефрешната външният вид на компактният хеч и е придала по-различно излъчване. Има голяма вероятност същите промени да бъдат направени при фейслифта на Pulsar, но това ще разберем най-рано през следващата година. 
В интериора също се наблюдават леки промени свързани с централната конзола и инструменталният панел пред водача. Серийното оборудване включва: инфотейнмънт система с 7-инчов дисплей, асистент за обект в сляпата точка на водача,  мултифункционален волан, климатик, ел. пакет и др.
Китайската версия на Nissan Tiida ще се задвижва от 1.6 литровия, атмосферен бензинов агрегат с мощност 126к.с., куплиран с CVT трансмисия. Стоп/Старт системата ще се предлага серийно в модела, а в по-късен етап на разположение ще бъде и новият, 1.2 литров, турбо агрегат. 


понеделник, 25 април 2016 г.

Peugeot 3008 с пореден фейслифт в Китай

Близо четири години след последното обновяване на Peugeot 3008, китайската версия на модела получава поредни козметични промени, които би трябвало да задържат продажбите в републиката на подобаващи позиции. Промените в дизайна са видими от пръв поглед и включват нова броня и радиаторна решетка. Страничните огледала също са нови. що се отнася до механиката и интериора, то там промени няма да има. Под капака място ще намират бензиновите 1.6 и 2.0 литрови агрегати с мощност съответно 167 и 137к.с. 

Chery Tiggo 7 за по-взискателните клиенти на марката

Най-новото допълнение в гамата на китайската компания е моделът Tiggo 7, който ще бъде наличен на пазарите в Китай и Южна Америка до края на тази година. Моделът се базира върху шасито на Chery Tiggo 5, но ще предлага съвсем нов стил в дизайна на екстериора и ще бъде предназначен за клиентите с по-висок лайфстайл. Под предния капак място ще намират познатите 2.0 литрови и 1.5 литрови, турбо бензинови агрегати с мощност съответно 139 и 152к.с., куплирани  с 6-степенна, механична трансмисия. Срещу доплащане за турбо версията ще се предлага и двудискова 6-степенна, автоматична трансмисия. При всички положения задвижващи ще са предните колела, но в по-късен етап ще се предлага и версия със задвижване 4х41 както и хибридна такава. Цени не се съобщават. 





Volkswagen загатва за нов SUV модел с концепцията T-Prime GTE

На фирменият щанд на автосалона в Пекин, Volkswagen ще покаже концепцията T-Prime GTE. Това е визия за пълноразмерен седемместен SUV модел, който марката ще представи най-скоро време на пазарите в Китай и САЩ. Концепцията се базира на новата MLB платформа, която е основа за Audi Q7 и Bentley Bentayga. С дължина от 5.07 метра моделът ще се позиционира над Volkswagen Touareg, но до внедряването на неговото серийно производство все още има време. 
за задвижване T-Prime GTE разчита на хибридна технология свързана с 2.0 литров, турбо бензинов мотор чиято обща мощност е 380к.с. Ускорението от 0 до 100км/ч става за 6 секунди, максималната скорос е 224км/ч, а средния разход на гориво измерен в стая е 2.4л/100км. 


Jaguar XFL ще се произвежда в заводите на Chery в Китай

Англичаните също прибягват към евтиният вариант да изкарат малко повече пари, като просто удължат малко Jaguar XF. Няма нужда да съобщаваме, че тази версия е предназначена само за китайците. Конкурентът на Mercedes E200L и E300L срещу който няма никакви шансове разполага с 14см. по-дълго междуосие, което би трябвало да е предпоставка за по-голямо пространство на втория ред седалки. Разликите с конвенционалният модел обаче започват и свършват с това. Трябва да имаш набито око за да различиш скъпата от не по-малко скъпата версия на Jaguar XF. За да оправдаят хилядите юани с които трябва да се разделят бъдещите собственици на Jaguar XFL, в интериора са добавени два 8-инчови екрана вградени в облегалките на предните седалки. возещите са на втория ред седалки ще могат да слушат китайските програми чрез безжични слушалки. Задните седалки все пак разполагат с допълнително предлаганите функции за подгряване, проветряване и масажни функции. 
За задвижване Jaguar XFL ще разчита на 2.0 литровия, 4-цилиндров турбо бензинов агрегат с мощност 197к.с., както и на 3.0 литровият, V6 агрегат с мощност 335к.с. Задвижването на четирите колела ще се предлага срещу доплащане за по-мощната модификация. Цени все още не се съобщават, но според информацията продажбите трябва да започнат в края на лятото. Това ще бъде и първият Jaguar, чието производство ще се осъществява в новопостроената фабрика в Китай.  




BMW X1 Li представено в Пекин

От края на тази година китайците грандомани ще имат възможност да се възползват от новото предложение на BMW, а именно удължената версия на новото BMW X1. Компактният SUV модел се е сдобил с 80мм по-дълго междуосие, но въпреки това общото излъчване на модела не се е променило осезаемо, което е добре. Все пак добрата новина е, че тази версия остава само в Китай, където и ще се и произвежда. 
За задвижване BMW X1 Li ще се предлага с 3 и 4-цилиндровите 1.5, 1.6 и 2.0 литрови , турбо бензинови агрегати  с мощност съответно: 118, 192 и 231к.с. те ще са куплирани с 6 или 8-степенните автоматични трансмисии. Три цилиндровата модификация ще се предлага само с предно предаване, докато 4-цилиндровите ще разполагат и със системата xDrive. 

Новото Peugeot 308 Sedan представено в Китай

След почти две годишно прекъсване французите отново представят седан версия на модела 308, предназначена за Китай. До сега функцията на компактен седан се поемаше от Peugeot 408, но от края на тази година на пазара ще бъде налично новото 
поколение на Peugeot 308 Sedan. Новото поколение е построено върху  леко удължената ЕMP2 платформата на марката и ще разполага с много общи възли с европейската версия. Седан версията обаче няма да се предлага в Европа! 
Под предния капак се очаква да намерят място 4-цилиндровите турбо бензинови, 1.2 и 1.6 литрови мотори, както и атмосферния 1.6 литров агрегат. Серийно те ще се предлагат с механична трансмисия, но срещу доплащане ще бъде налична и автоматична такава. Производството на новото 308 Sedan ще се осъществява в Китай.