Страници

събота, 24 януари 2015 г.

Mercedes, GM, PSA и Jaguar с проблемни модели

Тази година не започва добре за някои производители, на които им се налага да привикват голям брой единици за отстраняване на технически проблеми причинени поради дефект или неправилна сглобка. Най-потърпевш в случая може да се каже, че е Mercedes. Според информацията става ясно, че всички модели със задно предаване  произведени между 24. 06.2008 и 10.11.2014 година оборудвани с 4-цилиндров, дизелов агрегат  имат склонност към разхлабване на горивопроводите, което води до разлив на гориво върху двигателя и вероятност от пожар. Същият двигател страда и от проблем в обтягащия механизъм на ангренажния ремък, който пък може да доведе до пълното разрушаване на двигателя. Причината за тава е семеринг, който не може да задържи налягането в обтягащия механизъм.
Opel Astra също има склонност към самозапалване, но при нея причината се дължи на блокирала перка на радиатора, която причинява късо съединение в ел. веригата, а предпазителите (бушоните), явно не вършат своята работа. Засегнатите модели са произведени между 2010 и 2012 година. 
Последните бройки на Citroen C1 и Peugeot 107  са оборудвани с не до там надеждни тампони на макферсона, което може да доведе до непредведими последствия. Поради дефектна серия на детайла има вероятност окачването на всички модели произведени  автомобили между юни и август 2013 година да бъде разрушено, а ако това се случи по време на движение  с по-висока скорост водачът губи контрол над автомобила. За сега не се съобщава дали и Toyota Aygo страда от същият проблем. 
Неприятна изненада ни подготвят от VW с моделите Polo и E-Up, чиято въздушна възглавница на водача може да се активира без причина. Засегнатите автомобили са произведени през септември месец 2014 година, което означава, че тяхната бройка не е много. 
Не са малко обаче моделите на Chevrolet, засегнати от разнообразни проблеми. След отстраняването на проблема в шлиците на кормилния прът, сега дизеловите версии на Chevrolet Cruze и Orlando, страдат от отказ на ABS системата. Това се дължи на проблемен клапан в помпата на системата. Спирачките като цяло обаче остават надеждни, но функционират без ABS. По-малките Matiz и Spark произведени през 2008 и 2009 година, също са засегнати от проблема. 
На края завършваме с проблема в Jaguar XJ, който се дължи на немарлива работа по време на производствения цикъл. Става въпрос за тръбопроводите на спирачната система, които не са захванати качествено и е възможно тяхната структура да бъде нарушена. За сега не се споменава, колко бройки са засегнати, но собствениците на този автомобил да имат едно на ум. 





Няма коментари:

Публикуване на коментар