Страници

четвъртък, 28 ноември 2013 г.

Suzuki A:Wind Concept загатва за следващото поколение Alto

В Тайланд, Suzuki представя концепцията A:Wind, която трябва да ни загатне, какво да очакваме от следващото поколение на Suzuki Alto . Производствената версия трябва да бъде налична на пазара в средата на 2014 година, като дизайна няма да се различава коренно от това, което виждаме в момента. Според информацията моделът е с габарити: дължина - 3.6м, ширина - 1.6 и височина 1.5 метра. Междуосието е 2.42 метра, а багажното пространство ще бъде най-голямо в своя клас. За задвижване моделът разчита на 1.0 литров, 3-цилиндров, бензинов агрегат куплиран с CVT трансмисия задвижваща предните колела. Интериорът също изглежда подобаващо, като на очи се набива тъчскрийн екран чрез който се управлява мултимедийната система. Колко, от всички хубави неща ще останат в серийния модел предстои да разберем.  

Dongfeng представя модела Jingyi X5

 Преди две години Dongfeng Yi Jing получи крос версия наречена - LV. Тази година ще бъде представена обновена версия на модела, която получава съвсем ново излъчване, нови агрегати и ново име. Тя вече ще се нарича Jingyi X5. Промените в дизайна са значителни, като до B-колоната, той е изцяло нов. Задната част е рестилизирана и като цяло моделът е добил по-модерен вид. Под предния капак място ще намира изцяло нов 1.8 литров, турбо бензинов мотор с мощност 160к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Задвижващи са предните колела. Базовата версия в Китай ще струва около 100 000 юана, което се равнява на около 12 000 евро. 

сряда, 27 ноември 2013 г.

Най-грозен автомобил за 2013г.

За втора, поредна година ще имате възможност да изберете най-грозния автомобил за годината. Тази година трудно избрахме едва четири претендента, които да се борят за титлата. Да припомним, че моделите трябва да бъдат представени през настоящата година, като същите трябва да се предлагат и на пазара в Европа. Именно поради тази причина избора за участници тази година бе затруднен, тъй като дизайнерите явно добре са работили. Ще разполагате с малко повече от един месец за да гласувате в анкетата организирана от AutoblogBG.blogspot.com и Kamuscoop, чрез панела конфигуриран в дясната страна на вашите екрани. Имате възможност да дадете само един глас. Ето и участниците подредени по азбучен ред.: 
Краят на гласуването ще приключи на 30.12.2013г.




Нов Nissan Murano през 2015г.

 Първите шпионски снимки на новото поколение Nissan Murano, ни дават да разберем, че дизайна на модела ще бъде далеч от концепцията Nissan Resonance, показана в началото на годината. Дизайна на екстериора по-скоро ще бъде смесица между този на Nissan Altima и Nissan X-Trail. Интериора обаче ще се доближава до този на концептуалния модел, но футуристичната мултимедийна система ще бъде заменена от конвенционална такава с нормален тъчскрийн екран. Официалната премиера на модела трябва да се състой през втората половина на 2015 година, но най-вероятно ние ще го видим доста преди това, като концептуален модел на някое от автоизложенията отвъд океана. Все още нищо не се знае относно механиката. За сега остава в сила информацията, че хибридна версия ще бъде налична. Надяваме се до края на зимата да научим повече детайли относно новото поколение на Murano.

вторник, 26 ноември 2013 г.

Най-бързият швед: Volvo S60/V60 Polestar

 Volvo показа най-бързият си сериен модел произвеждан някога. Това е S60/V60 Polestar! Модификацията ще бъде налична на пазара от началото на следващата година, като ще се предлага на пазарите в Англия, скандинавските страни, САЩ, Япония и Швейцария. Моделът не е пригоден за употреба на писта, тъй като общото тегло, което е над 1800кг., не позволява да се изстиска максимумът от техниката. Въпреки това обаче Polestar е една чудесна алтернатива на немските представители в този клас, а именно Audi S4 или BMW 335i например, като уточняваме, че шведа не се цели директно в тези два модела. Под предния капак обаче място намира 3.0 литров, турбо мотор познат от модификацията Т6, чиято мощност е увеличена до внушителните 350к.с. В съчетание с 6-степенната, автоматична трансмисия с възможност за превключване на предавките чрез лостчета от волана и задвижването на четирите колела, този модел може да ви измъкне от всякакви ситуации. Няма смисъл да се споменава, че окачването и спирачната система са преработени напълно. Според производителя, ускорението от 0 до 100км/ч става за 4.9 секунди, а след по-малко от 13 секунди достигате числото 200.......

Hyundai Genesis представен официално в Южна Корея

 Днес, бе представен официално новият Hyundai Genesis. Флагмана на фирмата без свян може да спори за пазарни позиции в най-висшия клас, където доминират немските производители. Как ще стане това? 
С нов по-изискан и спортен дизайн, представен именно за пръв път с този модел. Тези линии постепенно ще обхванат и другите модели на марката. Размерите са нараснали значително, като сега дължината е - 4.99м, ширината - 1.89, а височината е 1.48м. Междуосието е увеличено с 75мм, спрямо настоящия модел, като сега то възлиза на 3.1 метра. Това при всички случаи ще се отрази положително на комфорта, а благодарение на новото многораменно окачване на задния мост, автомобилът предоставя завидна возия. Новост е задвижването на четирите колела, което носи името HTRAC. То ще се предлага за най-мощната версия оборудвана с 5.0 литров, V8-цилиндров агрегат с мощност 425к.с. Другите три агрегата са както следва: 3.0 литров, V6 с мощност 257к.с., 3.3 литров, V6 и 282к.с., както и 3.8 литровия, пак 6-цилиндров мотор с мощност 315к.с. Всички мотори са с директно впръскване на горивото и ще се предлагат серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия. Според производителя, най-мощната версия ще спринтира от 0 до 100км/ч за 5.4 секунди, а максималната скорост е ограничена на 240км/ч. Амбициите на марката са годишно да бъдат продавани над 60 000 автомобила от този модел в световен мащаб. За сега цени не са обявени, но само днес марката е получила 3500 поръчки. Инвестицията, която е направена за разработката на новият Genesis е 471 милиона долара. Явно ще бъде възвърната.





неделя, 24 ноември 2013 г.

Mercedes CLA Shooting Brake на пазара през 2015г.

 След пазарния успех на Mercedes CLS Shooting Brake, от компанията са твърдо решени да предложат подобна версия и за Mercedes CLA. Още когато видяхме първите снимки на модела, ние си зададохме въпроса, за който вече имаме отговор, като дори можем да видим и шпионски снимки на тестов модел по време на открити тестове. Това ще е и най-скъпата модификация в моделното семейство още повече, че ще съществува и AMG версия. Лукса ще бъде на високо ниво, като същевременно ще предлага и достатъчно място за багаж, без обаче да можете да товарите мебели или обемни товари, тъй като задния отвор ще бъде ограничен. Когато се появи на пазара през 2015 година, Mercedes CLA Shooting Brake ще бъде един от най-стилните модели на марката. Механиката и агрегатите ще бъдат същите като в CLA, но притежателите на тази версия ще разполагат с повече престиж. 

петък, 22 ноември 2013 г.

Toyota Aqua Air Concept - първият хибриден кабриолет

 Толкова ли е сложно визията на представения преди две години компактен хибрид - Toyota Aqua да изглежда по този начин, както концепцията Aqua Air. Като изключим факта, че тя е загубила покрива над главите, останалата част от дизайна спокойно може да намери място в производствения и скучен модел. Дали част от показаното тук ще бъде прехвърлено във фейслифт версията на модела не е ясно, но ако не беше хибридната технология, то със сигурност този хеч нямаше да се радва на особен интерес от страна на клиентите. За сега няма официално решение дали концепцията ще бъде внедрена в серийно производство, но ако това стане, то това би бил първият кабриолет на пазара с хибридно задвижване разбирасе, ако изключим Fisker Karma S Concept, който така и си остана само концептуалин модел. Под предния капак на Aqua Air Concept място намира 1.5 литровия, бензинов агрегат чиято обща мощност в съчетание с електромотора е 100к.с. За сега не се съобщават динамични характеристики, нито разхода на гориво, но при всички случаи те няма да ни изненадат с нищо. 

четвъртък, 21 ноември 2013 г.

Fiat Ottimo само за Китай!

 Хеч версията на Fiat Viaggio, бе представена днес в Китай. Тя ще носи името Ottimo и ще бъде налична на китайския пазар от началото на следващата година. Дизайна до В-колоната е идентичен с този на седана и като цяло придава леко спортен характер на петвратия хеч. Моделът е предназначен за Китай и азиатските пазари. В Европа няма да го видим! В САЩ, обаче този модел   ще се предлага като хеч версия на Dodge Dart , но с промени в дизайна и интериора. За задвижване Ottimo ще разчита на познатите от седана бензинови, 4-цилиндрови агрегати с мощност 120 и 150к.с., куплирани с 6-степенна, механична или такава с двоен съединител. Пространството в купето е предостатъчно за 5 човека, но има какво да се желае от качеството на материалите вложени за неговата изработка.


Honda с нова версия на своя водороден автомобил

 Това ли ще бъде наследника на Honda FCX Clarity? Що се отнася до дизайна, то ние се надяваме това да е така, но за съжаление той да остане в серийния модел е малко вероятно. От техническа гледна точка обаче всичко, което е показано в концепцията FCEV е пригодено за ежедневна употреба. Новото поколение на автомобила задвижван чрез водородна горивна клетка трябва да бъде достъпно на пазарите в Япония и САЩ, най-късно през 2015 година. Новата технология е олекотена с 30%, като същевременно предоставя енергия на електродвигателя с мощност 134к.с., за разстояние от 380км. Според производителя тук са усъвършенствани всички системи, а недостатъците проявени през времето от Clarity са изчистени. Така например вече времето необходимо за пълно зареждане на резервоарите с газ е сведено до 3 минути. 

Subaru Cross Sport Concept без шансове за серийно производство

 Ако се питате как би изглеждала Outback версията на Subaru BRZ, можете да видите концепцията Subaru Cross Sport, която марката представи в Токио. За съжаление все още не можем да кажем нищо относно механиката и дали фирмата е решила да интегрира AWD задвижване. Според говорител на фирмата този модел е упражнение за дизайн и няма изгледи той да бъде качен на поточната линия. За това ние ще смятаме, че задвижващи са задните колела, задвижвани от 2.0 литров боксер с мощност около 200к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия. Моделът предлага достатъчно място за четирима, като багажното пространство е увеличено значително. Прави впечатление обаче, че тази годината марката е хипер агресивна и представя няколко модела и концепции, които в най-скоро време ще влязат в серийно производство, което ни кара да мислим, че нейното бъдеще не е застрашено и ще продължаваме да се радваме на нейните предложения. Дали хибридните технологии обаче ще навлязат по-сериозно в тази фирма все още няма индикации, но имайки предвид тясното сътрудничество с Toyota, то това не би трябвало да бъде проблем. 



сряда, 20 ноември 2013 г.

Mercedes GLA 45 AMG представен като концепция в Лос Анджелис

 Колко горещ може да бъде един кросовър? На този въпрос се опитват да отговорят от Mercedes, като ни представят AMG версия на Mercedes GLA, но като концепция. Такава версия реално ще се появи на пазара, но не по-рано от края на следващата година. Тази концепция само потвърждава това, което очакваме от производствения модел. Под предния капак място намира 2.0 литров агрегат с принудително пълнене и мощност 360к.с. Задвижващи са четирите колела чрез 7-степенна, автоматична трансмисия. Динамичните характеристики все още не са обявени, но динамика положително ще има и то в повече.

BMW M235i Racer с цена от 60 000 евро

Това не е концепция! Това е спортна версия на представената преди броени дни BMW 2-series, която ще бъде предложена на вниманието на частни отбори и индивидуални състезатели. BMW M235i Racer е сертифициран от ФИА, ще се предлага на цена от 59 500 евро, без данъци и такси и е предназначен предимно и само за пилотиране на писта. Двигателят е 3.0 литров, турбо с мощност 333к.с. Автомобилът е снабден с предпазна клетка за пилота, противопожарна система,  диференциал с ограничено приплъзване, ABS, DSC и тракшън контрол. От "М" дивизията обещават, че този модел ще стане основа за бъдещото М2, като аеропакета ще бъде пренесен почти без промени в серийния модел. Това обаче няма да стане по-рано от две години или дори повече, което означава, че конкуренцията може да отдъхне, тъй като наличието на подобен модел на автопазара ще обезсмисли всякаква конкуренция. 

Завръщане в бъдещето с Nissan


 Nissan напомня, че и тя има какво да покаже свързано с историята на марката. Припомнете си първото поколение на Skyline GT- R или Datsun Bluebird 1600 SS Coupe. Да, те бяха евтини спортни автомобилчета от края на 60-те и началото на 70-те години, които доставяха удоволствие от шофирането и бяха любимци на японските автоманиаци. Ето, че близо 50 години след това, марката представя два концептуални модела вдъхновени именно от тези класики. Това са Nissan IDC-X Freeflow и IDC-X  Nismo. Най-хубавото е, че те са със задно предаване и предно разположен агрегат куплиран с 6-степенна, механична или CVT трансмисия. Имайки предвид габаритите, които са както следва: дължина - 4.1м, ширина  -1.7 и височина - 1.3 метра, можем да предположим, че общото тегло едва ли ще надхвърля 1200кг. Двигателите съответно предлагани в двете версии са: 1.2 и 1.5 литрови - бензинови, чиито технически характеристики за съжаление не се споменават. Най-вероятно те ще са с принудително пълнене и мощност от около 120 и 200к.с. Всичко това е прекрасно, обаче за съжаление вероятността да видим производствена версия на някои от двата модела е по-малка от 10%, но все пак такава има. За сега не е известно фирмата да работи над платформа със задно предаване, освен ако  CMF - модулната платформа, не е пригодена и за задвижване на задните колела. 


Honda Vezel/H-RV е компактният SUV на марката

 В Токио, Honda представи своя компактен кросоувър наречен "Vezel". Това е производствената версия на представения в началото на годината Honda Urban SUV Concept. Производствената версия е построена върху шасито на Honda Fit и ще се предлага с 1.5 литров бензинов агрегат с директно впръскване на горивото. На разположение ще бъде и хибридна версия (Sport Hybrid i-DCD), а когато моделът дойде на стария континент той ще притежава и дизелов агрегат и ще носи името H-RV. Това обаче няма да стане по-рано от началото на 2015 година. Много голяма вероятност има да видим и наличието на новият 3-цилиндров VTEC Turbo мотор. За сега от фирмата не са разпространили подробна информация относно задвижването, но при всички случаи базовата версия ще работи само с предните колела. CVT трансмисия също ще бъде налична, като серийно тя ще е за хибридната версия. Задвижването на 4-те колела, най-вероятно ще се предлага срещу доплащане. Цени все още не се съобщават.

Ford Edge Concept представен в Лос Анджелис


 Новото поколение Ford Edge ще бъде представено като концептуален модел по време на автоизложението в Лос Анджелис. Това означава, че производствената версия на модела построен върху идентична платформа с представеният миналата седмица - Lincoln MKC, ще бъде представена някъде през 2014 година, а продажбите ще започнат в началото на 2015 година. Производствения модел няма да се различава коренно от концептуалния. Габаритите ще бъдат малко по-големи от тези на настоящия модел, което ще се отрази положително на вътрешното пространство въпреки намалената височина на купето. За сега от марката не споделят подробности относно механиката освен това, че концепцията се задвижва от ново поколение Ecoboost агрегати. При всички случаи обаче под предния капак на производствения модел ще видим новия 2.3 литров агрегат, както и нови версии на V6-цилиндровите 2.7 и 2.9 литрови мотори на марката. Известни спекулации сочат, че този модел има огромни шансове да се сдобие с новата автоматична трансмисия с 8 предавки, като някои източници сочат, че тя може да има 9 или дори 10 скорости. Дали това ще бъде така, предстои да разберем след около една година. А за сега, просто ще се задоволим със снимките на концепцията.