Страници

вторник, 30 април 2013 г.

Mercedes представи обновеният Sprinter

 Ето го и обновеният Mercedes Sprinter, чиито продажби трябва да започнат през септември месец. Освен външните промени, моделът ще предлага и новости в механиката. Всички двигатели покриват нормите Евро6, а управлението подобрено.  За задвижване фейслифт версията на Sprinter ще разчита на 4 и 6-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати с мощност от 95 до 188к.с. За първи път в гамата ще намира място и бензиновият, компресорен - 1.8 литров агрегат, който ще може да работи и на природен газ. Неговата мощност е 156к.с. Стандартно всички версии ще се предлагат с 6-степенна, механична трансмисия. За някои от версиите обаче ще се предлага и новата автоматична, 7-степенна G-Tronic Plus. Макар и да не са разпространени снимки на интериора, от кампанията споменават, че там също има значителни промени. Нови седалки, по-дебел волан, нови материали и подово покритие са нещата, които трябва да очакваме в интериора. За безопасността ще се грижи серийно предлаганата система за подпомагане на движението при силен страничен вятър - Crosswind Assist. Цени все още не се споменават.





неделя, 28 април 2013 г.

Класики: BMW Z8

Това е може би най-новия модел, който е обявен за "Класика" и то с право. Представен през 1999 година, BMW Z8 е произведен в ограничена серия от 5703 бройки. Въпреки ограничения тираж марката дава гаранции, че в продължение на 50 години бъдещите собственици на модела ще могат безпроблемно да поръчват резервни част от официалните дилъри на по света. Проектиран от Henrik  Fisker, двуместният роудстър се предлага с централно разположен в предната част, V8-цилиндров, 4.9 литров агрегат с мощност 400к.с., куплиран с 6-степенна, механична или 5-степенна, автоматична трансмисия. Рамата и повечето детайли са от алуминиеви сплави, което допринася за сравнително малкото общо тегло на модела, което възлиза на 1585кг. Ускорението от 0 до 100км/мч става за 4.2 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно на 250км/ч.  Серийно Z8 се предлага и с допълнителен твърд покрив (хардтоп).  През 2003 година моделът е свален от поточните линии, но дори до днес този модел продължава да предизвиква интерес, а цените на старо не падат под 110 000 евро.
 





Toyota обнови 4Runner за моделната 2014г.


 Вчера в САЩ, се състоя премиерата на обновената Toyota 4Runner. Моделът получава съвсем ново излъчване и значителни промени в интериора. Под предния капак място ще продължава да намира 4.0 литровия, V6-цилиндров агрегат с мощност 270к.с., който е куплиран с 5-степенна, автоматична трансмисия. Моделът ще се предлага със задвижване 4х2 и 4х4. Серийното оборудване за версиите със задвижване 4х4 включва: пълен ел. пакет, климатик, 8 въздушни възглавници,  A-TRAC traction control sistem, Hill-start Assist Control, Downhill Assist Control, ESC, ABS със спирачен асистент и EBD. Продажбите на обновената версия трябва да започнат през септември месец.

Volkswagen Saveiro с фейслифт


 
Volkswagen Gol / Voyage, южноамериканското подразделение на VW, показа и феислифт версията на товарния - VW - Saveiro . Моделът получава новото излъчване познато от останалите модели, като същевременно притежава и изцяло нов интериор. Както и до сега Saveiro ще се предлага в три нива на оборудване: Trend, Trooper и Cross. Всички те ще се предлагат серийно с ел. пакет, ABS и въздушна възглавница за водача. Под предния капак място намира 1.6 литровия бензинов агрегат, който може да работи и с Етанол, чиято мощност е 104к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. 











събота, 27 април 2013 г.

Brilliance H330 представен в Шанхай

 От следващия месец в Китай започват продажбите на Brilance H330. Това е седан версията на представеният миналата година Brilliance H320, но за разлика от него ще сепредлага само с един агрегат. Това ще бъде 1.5 литровия, 4-цилиндров мотор с мощност 105к.с., куплиран с 5-степенна, механична или 4-степенна, автоматична трансмисия. Цените ще започват от  65 800 юана, което се равнява на около 8 000 евро. Износ за сега не се предвижда

петък, 26 април 2013 г.

Flywhell KERS на Volvo спестява до 25% гориво

Тази седмица Volvo представи иновативна и опростена "KERS" система, която в най-скоро време има всички шансове да намери своето приложение в почти всички модели на марката. Новата система е наречена Flywheel KERS и е предназначена предимно за пестене на гориво. Тя използва маховик монтиран в задната ос на автомобила, който по време на забавяне, кинетичната енергия го задвижва до 60 000 об/мин., а двигателят с вътрешно горене се изключва. Когато колата започне да се движи отново, движението на маховика се предава на задните колела посредством ново разработена трансмисия с вискосъединител. В комбинация със Стоп/Старт системата, тестовият автомобил е показал среден разход по-нисък с 25%, от този на модел без Flywheel KERS и на практика двигателят е изключен почти през половината преход в градски условия. Освен пониженият разход на гориво моделът снабден с тази система притежава и завидни динамични характеристики. Ускорението от 0 до 100км/ч става за 5.5 секунди, но от компанията изрично споменават, че тяхната система е разработена предимно за икономия и е ефективна в градския натоварен трафик. компанията разработва тази година още от 80-те години на миналия век, но поради това, че маховикът е бил изработен от стомана и общото тегло на системата е нахвърляла 100кг. идеята е била отхвърлена. Новите технология и материали в днешно време са позволили използването на въглеводородни влакна в изработката на Flywheel KERS и по този начин общото тегло на системата е едва 7-8кг. Все още не се споменава, кога и в кой модел ще видим за пръв път производствената версия на кинетичната система за възстановяване на енергията, но се надяваме това да стане още през следващата година.

четвъртък, 25 април 2013 г.

Roewe 550 с фейслифт

 Пет години след премиерата на Roewe 550, марката показа неговата обновена версия, която трябва да бъде налична в дилърската мрежа на фирмата още от това лято. Визуално промените са предимно в предната част, което трябва да гарантира продажбите поне още 2-3 години. Под предния капак място ще продължава да намира 1.8 литровия, бензинов агрегат в атмосферна и турбо версия чиято мощност ще бъде съответно 133 и 160к.с. Серийно те ще бъдат куплирани с 5-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане бъдещите клиенти на модела ще могат да оборудват своите автомобили с новата 6-степенна, автоматична трансмисия разработена съвместно с GM. Цените в Китай ще варират от 100 до 190 000 юана.

От 2014г. Hawtai ще се предлага и в Европа!


 Тези дни бе официално обявено, че китайската компания Hawtai, ще предлага своите продукти или поне част от тях и в Европа. Това трябва да се случи през 2014 година, а до тогава марката трябва да изгради своя дилърска и сервизна мрежа. Вицепрезидента на компанията Zhang Hou Sheng е заявил пред английски медии, че компанията разполага с нов агрегат покриващ нормите Евро6, но за сега подробности около него не се споменават. Не е ясно и кой от моделите ще направи своя дебют на европейския пазар, но най-големи шансове за това имат седаните Ф11 и Е70. Цени също не се съобщават, но при всички случаи стандартоното оборудване на моделите ще бъде повече от богато. Серийно те ще бъдат куплирани с ZF - автоматична трансмисия, пълен ел. пакет, климатик, DVD, камера за обратно виждане и др.


вторник, 23 април 2013 г.

BYD Qin Hybrid: От 0 до 100км/ч за 6.9 сек.

 В края на миналата година видяхме Концептуалният BYD Qin Hybrid Днес на автосалона в Шанхай, марката показа производствената версия на модела, която ще бъде достъпна на местния пазар още в края на това лято. Според последната информация се потвърждава, че моделът ще разполага с 1.5 литров, бензинов агрегат с мощност 154к.с., куплиран с електромотор, като по този начин общата мощност ще достига 315к.с.?! Именно този факт ни дава повод да вярваме, че ускорението от 0 до 100км/ч става за 6.9 секунди. Цените в Китай ще започват от 130 000 юана, като серийно моделът ще разполага с почти всички известни екстри. Все още не се споменават подробни технически параметри, но това което знаем до момента ни кара да преосмислим хибридното задвижване, което ни се предлага от водещите компании. Остава въпросът, до колко ще е надежден китайския хибрид и дали подобен модел не би било добре да намери място на поточните линии в Брезник?


Haima S7 ще се предлага и в Русия

 В Шанхай, Haima показа фейслифт версията на своя SUV модел чието име е просто - 7. От тази година моделът вече ще се казва S7 и ще разполага с нова визия и изцяло обновен интериор. В механиката промени няма. Под предния капак място намира 2.0 литров, 4-цилиндров бензинов агрегат с мощност 150к.с., куплиран с 5степенна, механична или автоматична трансмисия. Освен в Китай, S7 ще се предлага и в Русия, където преди три години марката откри свой завод. Цената на S7 в Китай ще започва от 110 000 юана или около 15 000 евро.


понеделник, 22 април 2013 г.

Новият Volvo FMX представен в Германия

 В Германия, Volvo представи новото поколение на серията FMX, която е предназначена предимно за строителния бизнес. За удобство на водача, новото поколение е снабдено с нова кормилна система и пневматично окачване, което осигуряват изключително добри условия за работа. Видимостта е подобрена, а позицията на водача осигурява максимална ергономия. Моделът ще се предлага във версии на задвижване: 4х2, 6х4 и 8х4. За задвижване ще се използват 11 и 13 литровите двигатели покриващи нормите Евро6, чиято мощност ще варира от 330 до 540к.с. Извън Европа моделът ще се предлага и със старите агрегати покриващи нормите от Еро3 до Евро5. Доставките на новото FMX в Европа, започват от юни месец.

Haima M6 за сега само в Китай

 От юни месец в Китай започват продажбите на Haima M6, която бе представена тези дни на автосалона в Шанхай. Седанът с дължина 4.7м. и ширина 1.8м., се задвижва от 1.6 и 1.5 литровите агрегати чиято мощност е съответно 120 и 150к.с. По-малкият, но по-мощен - 1.5 литров, турбо мотор ще се предлага и с автоматична, 5-степенна трансмисия. За сега не се споменават подробности, но имайки предвид тясното сътрудничество на марката с Mazda, можем да предположим, че моделът използва платформата на първото поколение Mazda 6. Цените на базовата версия ще започват от 75 000 юана (9 300 евро), а стандартно моделите ще бъдат оборудвани с ABS, хидравлично управление, 2 въздушни възглавници, пълен ел. пакет, климатик, стерео МР3 и др. За сега моделът ще се предлага само за вътрешния пазар, но до 2 години марката възнамерява да започне експорт най-вероятно в Южна Америка.


неделя, 21 април 2013 г.

Класики: Lotus Omega/Carlton

 Миналата седмица си припомнихме за Lancia Thema 8-32, която според нас има място в рубриката за новите класики. След като споменахме този удивителен седан, няма как да не отделим място и за Lotus Omega или познат още като Lotus Carlton. Произведен само в 950 екземпляра този модел започва своето съществуване през 1990 година. Намеренията на кмарката са от него да бъдат произведени поне 1100 екземпляра, но високата цена и слабият интерес към този модел принуждават компанията да преустанови неговото производство. Базиран на 3.0 литровата версия на  Opel Omega, Lotus преработва двигателя, като повишава неговият работен обем до 3.6 литра. Добавя два турбо компресора, нов колянов вал, ковани бутала, водна помпа с по-голям дебит и интеркулер понижаващ температурата на въздуха, който постъпва в двигателя от 120 до 60 градуса. Така общата мощност достига до  382к.с. Куплиран с 6-степенна, механична трансмисия взета директно от Corvette ZR-1, задвижваща задните колела чрез диференциал с ограничено приплъзване от Holden Commodore V8, тежащият 1.66 тона седан катапултира до 100км/ч от място за едва 5.1 секунди, а максималната скорост е 285км/ч. Всичко това обаче си има своята цена. Цените на така наречената "базова" версия на Lotus Omega започват от около 100 000DM, което е отблъсква повечето от клиентите. Именно това е причината този модел да остане в забвение, а Lotus да спре да експериментира с подобни версии.




Mercedes представи изцяло новите Unimog и Econic

Тези дни Mercedes представи новото поколение на моделното семейство Unimog,  което се е доказало като една от най-надеждните машини на марката що се отнася до експлотация в извънредно тежки условия. моделът е изцяло нов, като разполага с нови 4 и 6-цилиндрови,  BlueEfficiency двигатели всички покриващи нормите Евро6, нови предавателни кутии, задвижване 4х4, 6х2, 6х4 което се командва изцяло от електроника. Двигателите са с роботен обем от 5.1 до 7.7 литра чиято мощност е в диапазона между 156 и 354к.с. Според информацията тяхната консумация е намалена с 4% спрямо тази на предходния модел, като същевременно мощността и ускорението са подобрени. Производството на 10-тото поколение Unimog започва през септември месец, а продажбите ще започнат в края на годината, като ще се предлага в цял свят. 
Успоредно с Unimog, бе представен и новият Econic. Модел предназначен за градски и комунални услуги. Econic също ще разполага с новите агрегати, но при него те ще са само 6-цилиндрови. Като изключим познатата кабина, която е леко променена, то механиката на Econic и изцяло нова. шасито, двигателите, предавателните кутии, кормилното управление и електрониката са последна разработка на компанията, които ще осигурят надеждност, намалени технологични и експлоатационни разходи.





Honda Concept M: Миниван за китайските клиенти

През март месец видяхме освежената Honda Odyssey. Вчера в Шанхай, марката показа концепцията "М", която ни показва какво да очакваме от следващото поколение на модела. Макар и разработен специално за китайския пазар, моделът ще разполага с идентична механика с тази, която разполага американската версия. Според говорител на фирмата най-късно до края на 2015 година трябва да видим производствената версия на модела. Каква част от дизайна на концепцията ще бъде запазена в производствения модел ние не можем да кажем, но при всички случай японците ще се постараят да привлекат вниманието на китайските клиенти и да предложат авангарден дизайн в този клас автомобили. 

събота, 20 април 2013 г.

Азиатската версия на Toyota Yaris представена Шанхай

 Видно е, че азиатската версия на Toyota Yaris ще се различава коренно от модела, който познаваме. От първите снимки, които са разпространени от компанията това става ясно от пръв поглед. Дизайна е коренно различен и е въпрос на вкус кой от двата модела е по-привлекателен. Линиите нямат нищо общо с наложената нова линия на марката, но пък са близки с тези на азиатските модели на марката. Габаритите също са нараснали. Механиката обаче е идентична с тази на модела, който познаваме макар и да има различия в окачването. Двигателите, с които ще се предлага китайския Yaris ще бъдат само бензинови. първоначално моделът ще се предлага само с 1.2 литровия мотор чиято мощност е 86к.с., куплиран с 5-степенна, механична или CVT трансмисии. Хибридна версия за сега не се предвижда. Продажбите на азиатския пазар трябва да започнат най-късно в края на тази година.