Страници

сряда, 29 юни 2011 г.

Българският Rover Maestro става донор за китайски кросоувър!

Спомняте ли си за Sichuan Kongzhong Heavy Industrial Machinery Co. LTD ? След неуспешната сделка по закупуването на Hummer, китайският производител не се отказал от намеренията си да представи на местния пазар кросоувър модел. За целта обаче той няма да използва технологията от американския модел, ами от .........българският Rover Maestro. Без никой да разбере, китайският автопроизводител FAW е закупил ноухауто, както и оборудването от заводите на "Родакар" за производството на неуспешния "български" автомобил, след което го продава на Sichuan Kongzhong. Именно Maestro е използван за донор на трите версии представени тази седмица пред тесен кръг журналисти в Китай. За сега не се споменават подробности относно механиката, но се знае, че платформата е от Maestro, а двигателя който ще задвижва само предните колела е 1.5 литров, доставян от Toyota. Все още не е оповестено официално дали и трите версии представени тази седмица ще влезнат в серийно производство или ръководството на фирмата ще се спре само на един модел.

вторник, 28 юни 2011 г.

Toyota Etios Liva: Хеч версията на компактния модел предназначен за Индия




Днес бе представен официално хеч версията на Toyota Etios, която ще носи името Etios Liva. Този модел за сега се предлага само на пазарите в Индия и региона и е силен представител в своя клас. Днес, след представянето на хеч версията, моделното семейство ще присъства все по-силно на пазара. Първоначално Liva ще се предлага само с 1.2 литровия агрегат чиято мощност е 80к.с. В най-ниското ниво на оборудване - "J", моделът ще се предлага с 5-степенна механична кутия и климатик. За да разполагате със серво, ел.пакет, ABS, въздушни възглавници и др., ще трябва да поръчате някои от по-горните нива на оборудване - G, V или VX. За сега категорично се подчертава, че моделното семейство на Etios, няма да се предлага на пазарите в Европа, но ако инвазията на китайските модели бъде успешна, то японците имат готов модел, който да предложат като алтернатива.

понеделник, 27 юни 2011 г.

Обновената Toyota Fortuner с премиера в Австралия





Днес в Аржентина, бе представена официално обновената версия на Toyota Fortuner. Официалната премиера пред публика ще бъде тази седмица по време на автосалона в Австралия. Промените са колосални, но въпреки това през 2014 година се очаква да видим изцяло ново поколение на модела. Серийното производство се очаква да започне през октомври месец, а продажбите в края на годината. Фирмата очаква да продава средно по 90 000 автомобила годишно от модела във версии 4х2 и 4х4.
Макар все още да не разполагаме със снимки на интериора, според информацията там също ще се наблюдават съществени разлики и по-качествени материали. Дизеловите 2.5 и 3.0 литрови агрегати са напълно нови и разполагат с мощност съответно 163 и 200к.с. Въпреки слабото търсене на 2.7 литровия агрегат, той ще продължава да се предлага, тъй като може да работи и с гориво от типа - Е85.

Обновеното Peugeot 408 без маскировка




Пред нас са първите снимки на фейслифт версията на Peugeot 408, която ще бъде представено до броени месеци в Китай. За пръв път можем да видим седана без маскировка и да видим дизайна в детайли. Както знаем 408 се базира върху удължената платформа на 308, който в началото на година също получи ново излъчване. По подобие на хеч версията, седана получава изцяло нова предна част. Впечатление прави и това, че задната част на модела също е изцяло нова. Капака на багажното отделение е станал по-голям, което подобрява товаро-разтоварната дейност, а задните светлини са значително по-малки. Визията на модела съответно е пострадала от този факт, но знаем, че практичността и красотата не вървят ръка за ръка. Що се отнася до механиката, то там най-вероятно промени няма да има. Двигателите ще са 1.6 и 2.0 литрови, бензинови с мощност съответно 110 и 147к.с. За пазарите в Южна Америка е предвидена и дизелова версия с 1.6 литров HDI, чиято мощност е 112к.с.

Новата Toyota Yaris с три врати



Още в края на миналата година видяхме Toyota Vitz. Преди няколко дни видяхме европейския еквивалент - Toyota Yaris, а днес в Австралия бе показана и тривратата версия на модела, която ще бъде достъпна в Европа едва в края на тази година. Трябва да признаем, че тази версия изглежда значително по-добре от модела с 5 врати и ще привлече значителна част от мъжката клиентела на модела. Двигателите и механиката ще бъдат идентични с тези на петвратия модел, което означава, че те ще са с работен обем от 1.0, 1. 33 и 1.5 литра, като мощността е съответно 68, 93 и 105к.с., а дизеловата версия ще разполага с 90к.с. На нас ни остава надеждата, че в по-късен етап ще бъде предложена и по-мощна бензинова версия с мощност около 130к.с. За сега все още не е потвърдено дали ще видим производствен модел на Toyota Yaris HSD Hybrid, но ако това стане, то той най-вероятно ще се предлага само с 5 врати.

Подобриха рекорда за изкачвачването на - Pikes Peak



Този уикенд Nobuhiro Tajima подобри собственият си рекорд от 2007 година за искачвачването на - Pikes Peak. Той постигна време от 9.51.278 минути и за пръв път успя да свали резултата под 10 минути със своята нова версия на Suzuki SX4. Автомобилът е с модернизирано окачване в сравнение със старата версия, а двигателя е 3.1 литров централно разположен, турбо V6 с мощност 910к.с. До броени часове очакваме и видео направено от многобройните камери разположени в автомобила.



Прави впечатление, че вече почти цялото трасе е покрито с асфалт, което не омаловажава постигнатия резултат, но неговото постигане е значително по-лесно, от това в предходните години.

неделя, 26 юни 2011 г.

Официално: Citroen Metropolis и Revolte влизат в серийно производство!



Тази седмица лично главният директор на PSA е потвърдил бъдещите планове на фирмата относно моделното семейство - DS на Citroen. Ние знаем за повечето от тях, но досега нямаше официално изявление относно реализацията на тези модели.
Още преди две години знаехме, че фирмата ще представи модела DS2, който по отношение на дизайна ще се доближава до концепцията DS Revolte ( Нова интерпретация на Citroen - 2CV ). Негова производствена версия ще бъде представена още следващата година. В близко бъдеще ще видим и спортна версия на DS4, както и открита версия на DS3, чиито покрив ще бъде текстилен. И не на последно място Jean-Marc Gales е потвърдил наличието на DS6 макар и да е казал, че моделът все още е в начален стадии на производство. Именно поради това ние можем само да правим догатки относно бъдещия флагман на фирмата. Що се отнася до дизайна, то най-вероятно ще има много общи черти с концепцията Citroen Metropolis, представена миналата година. Относно механиката също могат да се правят само предположения, но на 100% ще видим хибридно задвижване. Дали то ще е съчетано с бензинов или дизелов агрегат ние ще разберем не по-рано от края на 2013г., когато се очакват да видим и първите официални снимки на DS6.

Great Wall Hover H6 ще бъде сериозен представител в компактния SUV сегмент





От август месец на пазара в Китай ще бъде достъпен новия компактен SUV - Great Wall Hover H6. Този модел бе представен като експонат и на автосалона в София и ясно можеше да се види, че е разположен в сегмента на Toyota Rav4 и по нищо не отстъпва на японския модел, поне що се отнася до изработката и дизайна. На местните пазари Н6, ще се предлага с нов 1.5 литров бензинов, турбо агрегат чиято мощност е 134к.с. Успоредно с него ще се предлагат и по-големи 2.0 и 2.4 литрови атмосферни агрегати, като задвижването ще бъде 4х2 или 4х4. За пазарите извън китайската република е предназначен и турбо дизелова версия, но за нея информация ще има в края на тази година. За сега не се съобщава дали този модел има вероятност да бъде произвеждан и в България, но ако не друго, то най-вероятно в близко бъдеще Н6, ще се предлага и на българския пазар, като очакваната цена за версията с две задвижващи колела е около 25 000лв с ДДС.




Първа шпионска снимка на Lexus GS 2012



Първата шпионска снимка на производствената версия на Lexus LF-Gh Concept е пред нас. Тези които са харесали дизайна на концептуалния модел могат да бъдат спокойни, тъй като той ще бъде повторен и в производствената версия на новото моделно семейство GS. Ясно е, че повечето детайли ще бъдат променени ( броните, фаровете и задните светлини ), но силуетът и конструкцията като цяло ще бъде същата. В това можем да се убедим и от изображението разпространено в японския печат, за което се смята, че е на 100% достоверно. Ако това е така спокойно може да се каже, че новото поколение ще бъде значително по-консервативно от настоящото и ще се цели директно в клиентите на Mercedes E-Class, като ще им предлага хибридна технология от ново поколение. Японците обаче, губят позиции заради слабата моделна гама, тъй като няма богато разнообразие на агрегати, както и комби версия, а дизелови агрегати въобще отсъстват в този сегмент. Да не забравяме обаче, че основния пазар на фирмата е САЩ, а там моделите които се предлагат от Lexus са напълно достатъчни за клиентите на фирмата.

North American Truck of the Year - 2006: Honda Ridgeline




Първият и за сега единствен пикап на японската фирма е построен върху платформата на Acura - MDX и производните на Honda Odyssey. Именно поради това Honda Ridgeline разполага с независимо окачване на предния и задния мост, което допринася за повишения комфорт по време на движение. Високата цена, с която първоначално се предлага модела не пречи той да бъде избран за "Truck" на годината в Северна Америка, побеждавайки Ford Explorer и Nissan Xterra. Двигателят с който се предлага Ridgeline е само един. Това е бензиновият V6-цилиндров 3.5 литров агрегат чиято мощност е 247к.с., куплиран с 5-степенна автоматична трансмисия. Тя от своя страна придава задвижването на четирите колела, като в нормални условия задвижващите колела са предните. Леката конструкция на модела позволява неговите офроуд способности да бъдат едни от най-добрите в автомобилите от този клас. Въпреки, че се предлага само във версия с 4-врати, капацитетът на товароносимост е 1.1т., а допълнителният товар, който може да бъде прекачен към него е до 3.5т., което напълно задоволява американските клиенти. Проектирането на модела е изцяло съобразено за нуждите на клиентите в Северна Америка, а производството се осъществява в Канада и до ден днешен с леки изменения по окачването.


Chevrolet, Ford и Jaguar с проблемни модели


Миналата година компанията привика Ford Focus в сервизната мрежа заради проблем във вентилаторния модул. Тази седмица стана ясно, че и моделите C-Max също са зесегнати от този проблем и собствениците на всички автомобили закупени между 2004 и 2007 година ще трябва да посетят фирмените сервизи.
Jaguar също има проблем с качеството. Установено е, че в моделите XF и XK има голяма вероятност от корозия на тръбопровода на хидравличната система в кормилната уредба, която може да доведе до загуба на хидравлична течност, а от там управлението на автомобила да бъде затруднено.
Европейската версия на Chevrolet Corvette пък има проблем с датчика на волана, който подава сигнали на системата за контрол на стабилността. Поради неговата влошена работа е възможно задействането на спирачките само от едната страна на автомобила, което може да доведе до непредвидими последствия.

събота, 25 юни 2011 г.

Dacia MPV през 2012г.



Това са първите шпионски снимки на производствената версия на Dacia MPV. Все още не се знае много относно този нов модел на румънската марка, но при всички положения това ще бъде най-евтиния представител в класът си. Като се има предвид опита на французите най-вероятно той ще даде на своите собственици повече от колкото се очаква от него, поне що се касае до оползотворяването на интериора. От снимките става ясно, че задната врата ще бъде разделена на две части, като едната ще бъде по-голяма от другата. Това от своя страна ще доведе до по-голяма практичност при товаро-разтоварна работа. Все още не се споменават никакви подробности относно моторизацията, но ние знаем, че 8-местния модел ще бъде базиран върху платформата на Dacia Logan, което означава, че дизеловия 1.5 литров агрегат с мощност 107к.с. ще бъде наличен и в този модел. Съдейки по това, в каква фаза са навлезнали откритите тестове на модела, ние предполагаме, че официалната премиера на MPV версията ще бъде най-късно до края на лятото през следващата година.

North American Car of the Year - 2006: Honda Civic





Honda Civic. Именно това е първият японски автомобил, който се предлага в САЩ. Първото поколение на Civic е добре прието от американците и от 1973г. до 2010г. са продадени над 7 милиона автомобила само в САЩ. За жалост едва осмото поколение на модела е оценено подобаващо и е избрано за Автомобил на годината в САЩ за 2006г. Негови подгласници в класирането са: един от най-продаваните модели в класът си - Ford Fusion и Pоntiac Solstice.
В САЩ, осмото поколение на Honda Civic се предлага във версия седан и купе и е моделът с едно от най-здравите купета в своя клас поне що се отнася до неговото усукване, като в същото време предлага високо ниво на безопасност. Изцяло новото окачване, което предлага задоволителен комфорт и изключително точно управление на автомобила е признато дори и от взискателните американци. Агрегатите които задвижват северноамериканските версии са 1.8 и 2.0 литрови с мощност от 140 до 220к.с., в зависимост от версията. Предлага се и хибридна версия с подобрена аеродинамика, предлагана само като седан с четири врати. Тя разполага с 1.3 литров бензинов агрегат куплиран с електромотор, като общата мощност възлиза на 95к.с.
Осмото поколение се произвежда до началото на тази година, когато бе заменено от новото - девето поколение на Honda Civic.

петък, 24 юни 2011 г.

Южноамериканската версия на Ford Ka с фейслифт





Когато през 2008 година, марката показа юйжноамериканската версия на Ford Kа, без колебание можеше да се каже, че това е най-грозния модел в гамата на компанията за всички времена. Днес, три години след неговия дебют фирмата представи неговата фейслифт версия на, която ще има за цел да подобри неговия облик. Той е базиран върху скъсената платформа на южноамериканската Ford Fiesta, което пък гарантира неговата надеждност.
Новата предна броня придава на 1.0 литровия, базов модел с мощност 73к.с. значително по-динамичен вид, а страничните огледала са приютили сигнални светлини. В задната част променените детайли са: бронята и задните светлини, които вече са кристални. Версията SPORT с 1.6 литровия агрегат чиято мощност е 102к.с.(110 - ако се кара с Етанол), притежава оптичен пакет и заден спойлер, а предните светлини са с тъмна основа. В интериора не се наблюдават промени, но предните седалки и скоростния лост са с нов дизайн. Дали обновеният Ford Ka е станал по-привлекателен?

Започнаха откритите тестове на Jaguar XE / F



Преди няколко години разбрахме, че ще има нов Jaguar F-Type, след това стана ясно, че фирмата подготвя и малко купе наречено Jaguar XE. Днес вече нещата започват да се подреждат. Разпространените фотоси на така нареченото "муле", ни да разберем, че в най-скоро време ще видим и първите шпионски снимки на производствената версия на малкият роудстър. За сега все още няма официална информация относно името на модела нито за това дали ще има и купе версия, но се надяваме, че до края на тази година ще разберем поне едно от двете неща. Относно агрегатите има много спекулации, като не се задължаваме с нито една от тях. Предполага се, че ще има дизелова версия на модела, а базовия бензинов агрегат ще бъде V6 цилиндров. Някои дори предполагат, че под предния капак може да намери място и V8 цилиндров агрегат, но всичко това са само предположения. От плановете на Jaguar до 2023 година знаем, че този модел трябва да бъде представен през 2012г., но ние смятаме, че продажбите му няма да започнат по-рано от средата на 2013г.

четвъртък, 23 юни 2011 г.

Нови детайли относно третото поколение на Fiat Panda



Според последната информация новото поколение на Fiat Panda ще бъде с 10см. по-дълго и с 1см. по-високо от настоящия модел - Fiat Panda. Друга интересна новина около третото поколение на Panda е това, че то вече няма да се произвежда в Полша. Производството ще бъде преместено в Италия, където заводът Pomigliano d'Arco ще произвежда до 270 000 бройки на година. Продажбите на новата Panda ще започнат, не по-рано от пролетта на 2012 година, което означава, че официалната премиера може да бъде чак на автосалона в Женева през март 2012г. Днес разполагаме с рендер, който ни показва с точност над 95%, как ще изглежда новия модела, а шпионската снимка на интериора ни дава възможност за пръв път да видим как ще изглежда той. Става ясно, че качеството на материалите ще бъде значително по-добро от това в настоящия модел, като в същото време и дизайнът ще е по-модерен. Най-хубавото е, че въпреки подобреното качество и по-скъпите материали новата версия не се очаква да бъде значително по-скъпа от настоящия модел.

Официални снимки на обновения Renault Koleos






След като вчера видяхме първите снимки на обновеният Renault Koleos, днес имаме възможност да видим и официалните снимки на модела. Заедно с тях стана ясно, че по механиката няма да има промени, но под предния капак място ще намери нова версия на 2.0 литровия DCI агрегат чиято мощност е 175к.с. Той ще бъде наличен както за 4х2 версията, така и за 4х4. Всички други агрегати са с намалени емисии на Со2, както и с понижен разход на гориво. За сега цени не се съобщават, но ако французите искат техния модел да бъде конкурентен в този клас, то те не би трябвало да увеличават цената на базовата версия, която започва от 21 300 евро.

Ще видим ли BMW 6 Gran Coupe във Франкфурт?



Това са последните шпионски снимки на производствената версия на BMW Gran Coupe. От камуфлажа който използва си правим извода, че има голяма вероятност той да бъде представен пред публика още на авосалона във Франкфурт през септември месец. Относно първото четириврато купе на фирмата ние знаем, че ще използва механиката от BMW 6-та серия Coupe , но цената ще бъде с около 10% по висока от тази на откритата версия на новата 6-та серия. Очакваме до няколко дни да научим повече подробности относно 6-та серия Gran Coupe.

сряда, 22 юни 2011 г.

GRMN Sports Hybrid Concept II ще бъде представен пред публика на Нюрбургринг




Този уикенд на пистата Нюрбургринг, Gazoo Racing ще представи концептуален модел разработен съвместно с Toyota, който ще има за цел да подготви публиката за бъдещ хибриден роудстър, който би трябвало да видим на пазара най-късно до 3 години. Ние знаем, че японската марка готви заместник на MR2, но все още няма никакви подробности относно този бъдещ модел. Именно заради това смятаме, че именно тази концепция ни показва най-добре какво трябва да очакваме от наследника на MR2 в техническо отношение. Двигателя с вътрешно горене е разположен централна в задната част на автомобила и задвижва задните колела. Неговата мощност е 249к.с., но в комбинация с електромотора разположен в предната част и задвижващ предните колела, общата мощност на двуместния модел възлиза на 299к.с. Това е предостатъчно за да очакваме сериозни динамични показатели. Надяваме се планираната цена от 25 000 евро да остане непроменена. Въпреки, че е представен като концепция, моделът може да бъде поръчан от GRMN, без гаранцията на Toyota и срещу сума от около 50 000 долара.