В началото на 80-те години, Hartmut Boschert създава едноименното тунинг ателие "Boschert". В края на десетилетието фирмата предлага уникалната възможност на платежоспособните клиенти да се любуват на врати от типа "пеперуда" характерни за Mercedes 300SL Gullwing. За база е използвана купе версията на W124, но след намесата на тунера, то притежава излъчването на роудстъра R129. За целта цялата предна част е подменена. Моделът е наречен B300 и намеренията на компанията са били да произведе 300 бройки - цифра, която никога не е достигната.
Като цяло купето е претърпяло редица промени в структурата и от Мерцедес
забраняват използването на тяхната емблема в този модел. Лястовичите
врати са с колосални размери и обхващат почти цялата странична част на
модела. Това не е добре естетическо издържано, но по този начин се
осигурява лесен достъп и за возещите се на втория ред седалки. Цената за
един екземпляр от този модел през 1990 година достига 165 000 DM, което
е точно с 100 000 повече от серийната версия оборудвана с 3.0 литров,
6-цилиндров, редови, бензинов агрегат с мощност 180к.с. Промени по него
не са правени, както и по ходовата част. По-голям
успех има версията с нормално отварящи се врати, която добива
популярност и зад океана. В средата на 90-те години фирмата
преустановява своята дейност, тъй като от Мерцедес така и не предлагат
купе версия на своята Е-класа, а CLK версията не представлява интерес за
техническия инженер Hartmut Boschert да продължи своята идея.
Няма коментари:
Публикуване на коментар