W8-цилиндровият агрегат е като един Франкенщайн. Взели са два VR4-цилиндрови блока и са ги съединили. Получило се е нещо странно. Но мощно. 4.-0 литров мотор с мощност 275 к.с. И тогава Пиех е реши да сложи този двигател в Passat B5. Това е като да си сложиш на костюм от „Зора“ диаманти. И да си мислиш, че си модерен. Passat W8 беше като вълк в овча кожа. Ускорението от 0 до 100 км/ч е за 6.5 секунди. Което е доста бързо по това време. И се е предлагал с ръчна скоростна кутия. Естествено срещу доплащане се предлага автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела. Имаше си всичко. Тонирани стъкла. Ксенонови фарове. Асистент за паркиране. Кожа. Дърво. Мощна аудио система. Но струваше около 80 000 марки и хората не го купуваха. Защото, когато искаш да си купиш VW, искаш да е евтин. А не да е луксозен. И Passat W8 беше спрян от производство, а фактът, че това беше единственото серийно приложение на двигателя W8, прави моделът уникален. Продадени са само 11 000 бройки в седан и комби версия. След това W8-цилиндровият мотор също изчезна, защото явно беше прекалено странен. На премиерата си през лятото на 2001 г., Volkswagen обяви Passat W8 точно като това, което е: „мост към луксозния сектор... проектиран да привлече купувачи, търсещи висока производителност и качество в фин и достъпен пакет“, но не успя.
Но сега, след 20 години, Volkswagen Passat W8 постепенно се превръща в класика. Защото е рядък. Защото е уникален. И защото е доказателство, че понякога, странните идеи са най-добрите. Но само ако не се страхуваш да бъдеш странен.
Няма коментари:
Публикуване на коментар