Страници

събота, 2 август 2025 г.

Alibaba и SAIC отново направиха кола. Този път това това е IM LS9

 


Ако някой някога ви попита как изглежда днешният автомобилен свят, покажете му това. Един пълноразмерен (колкото и да е безсмислено това определение), SUV с EREV технология.  Името му не е толкова сложно и по никакъв начин не издава технологиите които притежава. Той се казва IM LS9. Подразбира се, че е произвеждан от IM Motors, което пък е съвместно предприятие между SAIC и Alibaba. Ето ви я! Колата на бизнеса, произведена от два бизнеса, които нямат нищо общо с коли. Този звяр ще се появи на пазара в Китай през последното тримесечие на годината и веднага ще се хвърли в битка с модели като: Li Auto L9 и Denza N9. Три коли, три имена, три различни начина да обясниш на света, че правиш един и същ SUV. 


IM LS9 е шестместен. Размерите му са 5279 мм дължина, 2000 мм ширина и 1806 мм височина, с междуосие от 3160 мм. С други думи - огромен. И тежък - 2695 кг. Дизайнът е .....модерен, това е единственото, което може да се каже за него. затворена предна част с Т-образни LED светлини и светлинна лента от край до край.  Хромирани ленти, скрити дръжки на вратите, огромен панорамен и отваряем покрив и разбира се - лидар на покрива. Защото една кола трябва да има лазер на покрива си. Защо? За да знае къде е. За да не ви прегази. За да ви кара… по-умно. 


Технологиите, разбира се, са навсякъде. Ще има опционален волан с нестандартна форма на самолетен щурвал, тъй като нормален волан е прекалено обикновено. А под капака имаме 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 153 к.с., който е толкова разпространен, че китайците най-вероятно го виждат всеки ден дори и по рафтовете на супермаркетите. Той обаче е само за да зарежда батерията и няма връзка с колелата. Самата кола се движи от два електромотора - един за предните колела с мощност 218 к.с. и един за задните с 308 к.с. Общо… много конски сили, които могат да развият максимална скорост от 220 км/ч., като отново напомняме, че това нещо тежи над 2.6 тона. Батерията, от CATL обещава 450 км. пробег само на ток, преди ДВГ-то да заработи. не на последно място, трябва да споменем системата X-by-Wire, която освен, че отговаря за управляемият заден мост може да регулира силата на всеки един мотор поотделно. Ето ви го. Една кола, пълна с технологии, направена от компании, които нямат история в правенето на коли. Но пък имат история в правенето на пари. Може би точно това е бъдещето на автомобилите - един сложен, тежък, светещ SUV, който прави всичко вместо вас. И в който ще седите с половин волан, чудейки се какво, по дяволите, става. Още снимки и подробна информация за интериора ще бъдат добавени в по-късен етап. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар