Видно е, че светът се променя. А с него и автомобилите. Едно време имаше купета, сега има купеобразни SUV-та. Едно време имаше бензин, а сега - ток. И всичко, което познавахме, вече не е такова. Acura прави опит да се обърне към миналото, като съживи модела - RSX. Преди това беше лифтбек купе. Сега ще бъде електрическо купе - SUV. И то няма да е Acura, а по-скоро Honda. Ще ползва тяхната платформа, но пък не е тайна, че Acura е по-спортната и луксозна марка на Honda. Така е било и така ще бъде. Новият RSX ще влезе в производство чак през 2026 година. А дотогава ще ни показват прототипи. Които са почти истински, но не съвсем.
Концепцията на RSX беше представена на автошоуто в Монтерей. Като еволюция на миналогодишната им концепция Perfomance EV. Тогава беше само идея, сега е почти факт. Едни по-дебели колони, по-големи огледала, дръжки на вратите. Всичко, което прави една концепция - кола. Въпреки промените, колата си запазва силуета. Само че вече е с 21-цолови джанти, а не 23-цолови, както беше концепцията. Защото 23-цоловите са за изложби, а 21-цоловите са за каране. Цветът е „Propulsion Yellow Pearl“. С черни елементи и червени спирачни апарати. За да не те пропуснат на пътя. За да те виждат всички. Да бъдеш забелязан. Предната част на колата е с „усмихнато лице“. Така го виждат дизайнерите. Едни LED фарове, които са разделени, а в средата има въздуховод. Като усмивка. А страничните врати са с някакви вентилационни отвори. За да изглежда по-спортно. Задната част на автомобила пък е с „патешка опашка“. Така са я нарекли. Спойлер, който е интегриран в каросерията.
Новият RSX ще бъде първата кола, която ще ползва новата електрическа платформа на Honda и ще се произвежда в завода на марката в Охайо. На същата поточна линия, където се прави и Acura Integra Type S. Което значи, че на едно и също място ще се произвеждат коли с двигатели с вътрешно горене, хибриди и изцяло електрически. Някак си странно. Като да правиш ябълки и круши на едно и също дърво. Но явно е по-икономично. Най-хубавото на този нов RSX е, че ще може да захранва различни устройства. Дори да осигурява резервно захранване за дома. Като един голям акумулатор на колела. Или като един генератор, който може и да се кара. Е, това е практично. Разбира се, Acura RSX ще има и спортни параметри. Задвижване на четирите колела с два електрически мотора. Спортно окачване. Ниско разположен център на тежестта. Спирачки Brembo. Всичко това обещава забавно и завладяващо шофиране. Но дали ще бъде така? Дали електрическата кола ще е толкова завладяваща, колкото бензиновото купе RSX от едно време, което тежеше колкото Golf 2? Това е въпросът, който остава без отговор. Защото новите времена искат нови отговори. А старите спомени остават.
Няма коментари:
Публикуване на коментар