Ferrari най-накрая вдигна завесата на най-новият си модел. И какво се оказа? Едно ново попълнение в редиците им базирано на своят предшественик Ferrari Roma, което ще носи името известното средиземноморско крайбрежие - Amalfi. Като заместник на отиващата си Roma която, да си признаем, беше доста прилична, макар и малко… обикновена за Ферари - Amalfi поема юздите като върховен крайбрежен круизър. Което, означава, че пред нас стои елегантен GT модел създаден за спокойно пътуване, а не за чупене на рекорди. В основата си, това е Roma, но сякаш е прекарало няколко месеца във фитнеса и си е сложила малко грим. Предницата е нова и умело се вписва в новия корпоративния облик на компанията. Интериорът пък е силно ревизиран. Има и активно задно крило, което вероятно е там, за да не се окажете с колата във водата, ако решите да натиснете педала малко по-силно. Но не се притеснявайте, V-образният осмак с две турбини е все още там. И макар да има малко повече мощност, подозираме, че няма да го усетите, освен ако не сте някой свръхчувствителен милиардер.
Това, разбира се, не означава, че на това купе с 2+2 места, не му липсва някаква сурова скорост. Под предния капак има V8-цилиндров, би-турбо агрегат с мощност 631 к.с., куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия с двоен съединител. Това е с 19 к.с. повече от конете на Roma, което, да си признаем, е все едно да добавиш една капка повече уиски в една вече пълна чаша. Няма да промени настроението Ви. Допълнителната мощност идва от по-леките разпределителни валове, по-прецизно обработеният блок на двигателя и промените в калибрирането на турбокомпресорите. Звучи като нещо, което някой инженер ще ви обясни с твърде много ентусиазъм, докато вие се чудите дали вече не е време за обяд. Въпросният инженер ще твърди ще, че ускорението от 0 до 100 км/ч, отнема 3.3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч., което е идентично с показателите на Roma, но е повече от достатъчно, за да си изгубите шофьорската книжка без да разберете. Amalfi използва Side Slip Control 6.1 на Ferrari, което е централна система за управление на всичко, от ъгъла на завиване до движението на окачването. Всичко, за да ви осигури максимално сцепление и производителност, а за капак собствениците ще разполагат и с спирачна система без механична връзка между педала и сервото, която ще Ви кара всеки път да се кръстите преди да потеглите. Но пък това е начин да се чувстваш по-близък с автомобила.
В край на сметка, най-голямата промяна е вътре. Ferrari най-накрая премахнаха онези досадни, гадни, тъчскрийн бутони на волана. Амин! Заменили са ги с истински, работещи, физически контроли. Божичко, това е като коледен подарък за всеки, който някога е опитвал да включи чистачките в някое модерно Ferrari, докато е изстрелвал задника си към хоризонта. Тъчскрийн бутонът за стартиране също е изчезнал! Вместо него имаме истински бутон, монтиран отляво и направен от... титан бате. Интериорът на Amalfi е микс от луксозни материали и уникално оформление, обшит с кожа и обвит в изкуствен велур - защото явно истинският велур е за по-ниските класи. Всеки пътник на предната седалка е обгърнат от някакво си извисяващо арматурно табло, което плавно прелива във вратите. Звучи почти като произведение на изкуството, което не можете да докоснете, но не е. Шофьорът е изправен пред гигантски 16-инчов цифров инструментален панел. Инфантилният вертикален сензорен екран за инфоразвлекателна система на Roma е премахнат и е заменен с модерен 10,3-инчов широкоекранен тъчскрийн, интегриран ниско в арматурното табло. Пътникът получава собствен 8,8-инчов дисплей, който показва данни за неща като G-сили и обороти на двигателя. Защото, разбира се трябва да знае колко много се забавлявате, докато той просто спи. Пространството на задните седалки е подходящо за възрастни за кратки пътувания, но ако искате да качите някого отзад, той трябва да е дете или в краен случай девойка практикуваща йога. Очевидно задните седалки са предназначени за багаж през уикенда, а не за превоз на хора отзад. И разбира се, има цял куп ADAS системи, за да не се блъснете в нечия баба с Fiesta, докато се опитвате да настроите радиото: адаптивен круиз контрол, автоматично аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата... Е, поне няма да ви се наложи да мислите твърде много, докато карате и по същество, колата ще се опита да ви предпази от самия вас.
Няма информация кога ще започнат доставките, но подозираме, че Amalfi ще влезе в производство преди края на годината. Ако пък предпочитате кабриолет, просто е въпрос на време да се появи такъв модел, който няма да се различава особено от Roma Spider. Ferrari вече си регистрираха името Amalfi Spider миналата година, така че не се съмняваме, че вече работят по това. Цените не се съобщават, но най-вероятно ще са с около 20% по-високи от тези на Roma. Все пак бъдещите собственици ще могат да се възползват от продължителна безплатна поддръжка и удължени гаранционни планове. Защото, когато харчите толкова много за кола, трябва да ви дадат и нещо безплатно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар