Страници

сряда, 18 юни 2025 г.

Lada Azimuth е новата ера на АвтоВАЗ


Санкт Петербург! Градът на белите нощи, на Достоевски... и на Международния икономически форум, където Lada показа гордо своя обещаващ нов кросоувър. Днес, на 18 юни 2025 г., вече имаме "нова" Lada, която трябва да ни изненада с... ами, съществуването си. Кръстена е Lada Azimuth - име, подходящо за подводница, но всички се надяват да не се окаже така. Това все пак предпроизводствен прототип, но, разбира се, вече знаем всичко за него. Подчертава се, че целият цикъл на разработка на Azimuth е осъществен от руски специалисти: от създаването на концепцията и дизайна, до настройването на характеристиките на шофиране. Да, точно така, руски специалисти са настроили характеристиките на шофиране на Lada. Звучи като шега, но не е! 


Външният вид на този кросоувър е по-нататъшна еволюция на емблематичния за марката X-стил. С други думи, изглежда си като Lada, но... малко по-различно. LED фаровете и задните светлини са проектирани в същия дух, а характерните щампи отстрани са запазени. За да сте сигурни, че може да минете през някоя по-голяма локва, без да се притеснявате, долният периметър на каросерията е обграден от практичен бодикит, изработен от небоядисана пластмаса със сребърни вложки. Благодарение на малките надвеси и приличния просвет  от 20.8 см., е декларирана добра геометрична проходимост. Звучи като нещо, което ще ви е нужно, за да стигнете до вилата си. Диаметърът на колелата е "внушителните" 18 инча. Дължината на Azimuth е 4416 мм, което го прави малко по-къс от Vesta на чиято платформа е създаден, разбира се, въпреки че междуосието е удължено с 40 мм (до 2675 мм). Ебаси якото! 


Интериорът на Lada Azimuth е проектиран по последните съвременни стандарти. С други думи, опитали са се да прилича на автомобил. Предният панел има дисплей на арматурното табло под козирка и медийна система с 10-инчов HD екран на IPS матрица. И най-важното е, че всичко това ще се предлага още от базовото ниво на оборудване. Шокиращо! Софтуерната обвивка е разработена от AVTOVAZ съвместно със Sber, така че има дълбока интеграция на услугите и решенията на тази компания. Например, декларирани са гласов асистент с изкуствен интелект GigaChat и 2GIS навигация, които могат да работят автономно, без интернет връзка. Защото, знаете ли, интернета в Русия може и да изчезне. В медийната система Azimuth обаче ще бъде вграден SIM профилът SberMobile за достъп до глобалната мрежа. За разработването на хардуерната платформа отговаря Navio. Централната конзола разполага с ред физически бутони и класически климатичен контрол с три въртящи се копчета. О, радост! Изображенията разпространени от производителят демонстрират два цветови варианта за интериора. Дори в базовата версия Azimuth ще има камера за задно виждане, изцяло LED оптика, система за следене на налягането в гумите и безключов достъп. Освен това са декларирани много ниши за малки предмети и подложка за безжично зареждане. Списъкът с опции включва панорамен покрив с люк, отопляемо предно стъкло и прозорци на предните врати, двузонов климатик, електрическо задвижване на петата врата, камери с обзор 360 градуса, електрическа ръчна спирачка и система за избор на режими на шофиране. Еха! Почти като истински автомобил!


Първоначално кросоувърът ще се предлага с модерните 1.6 и 1.8 литрови бензинов мотор с мощност от 120 и 132 к.с. Първият се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия, вторият ще бъде наличен предимно с CVT. Да, това са същите китайски трансмисии.  В бъдеще се обещава да се появи турбо двигател с мощност 150 к.с., съчетан с класическа шестстепенна автоматична скоростна кутия. Тези агрегати явно ще бъдат закупени, но времето за появата им на серийните автомобили все още не е уточнено. Серийното производство на Lada Azimuth трябва да започне след около година, а те ще бъдат пуснати в продажба през втората половина на 2026 г. Е, ако живеете в Русия пригответе се да чакате се надявайте, че ще си заслужава.


Няма коментари:

Публикуване на коментар