Случи се. След Renault 5, френската марка продължава със своят възраждане на култови модели от своята история и сега представя духовният наследник на своя култов Renault 4 - автомобил, който бе символ на свобода и приключения през 60-те и 70-те години от миналия век. Новото Renault 4 обаче е електрически кросоувър, който съчетава ретро чар с най-новите технологии. За щастие серийната версия няма много общо с представеният преди две години Renault 4Ever Trophy Concept . Дизайнерите на Renault са успели да запазят до голяма степен емблематичния външен вид на оригиналния модел, като същевременно са го осъвременили с модерни елементи. Предната част на автомобила е доминирана от новата емблема на Renault, която свети и придава на автомобила футуристичен вид, а кръглите LED фарове са препратка към класическия модел, но с модерна интерпретация. Страничният профил на Renault 4 E-Tech е също толкова впечатляващ. Линиите са плавни и динамични, а черните гланцови странични прагове и масивните черни облицовки придават на автомобила здрав и устойчив вид. Задната част на автомобила е оборудвана с тънки LED светлини, които придават на автомобила уникален и запомнящ се облик.
Интериорът е създаден с мисъл за комфорта и удобството на пътниците. Той е просторен и предлага достатъчно място за петима възрастни. Най-фънки детайл обаче е наличният срещу доплащане платнен сгъваем покрив, който ви дава възможност да получите глътка свеж въздух по време на движение. Елемент, който не можете да получите от никой наличен на пазара модел. Багажното пространство на R4 е с обем от 420 литра, допълнено от умело проектиран кош интегриран в пода с обем от 35 литра. От публикуваните през март изображения станахме наясно, че Renault 4 разполага с идентично на Renault 5 арматурно табло. Това означава, че моделът ще се предлага с 7 или 10.1-инчови цифров инструментален панел пред водача придружен с 10.1-инчова мултимедийна система с Apple CarPlay и Android Auto, което позволява лесно свързване на вашия смартфон с автомобила.
Автомобилът е оборудван с електрически двигател с мощност 95 или 120 к.с., който въпреки това осигурява впечатляваща производителност и ефективност. Със своята 40 кВтч. батерия, Renault 4 E-Tech може да измине до 300 километра с едно зареждане, а по-голямата батерия с капацитет 52 кВтч., предлага допълнителни 100 км. Зареждането на Renault 4 E-Tech е също толкова лесно, колкото и шофирането му което може да се осъществява с един педал. С възможността за бързо зареждане, батерията може да бъде заредена до 80% за около 30 минути. Няма да се предлага версия с два електромотора и задвижване на четирите колела, но за сметка на това производителят ще предложи офроуд пакет оборудван със специални гуми, офроуд излъчване и режим за сцепление All-Terain, който наред с други неща работи и върху контрола за сцепление на задните колела.
Продажбите на Renault 4 ще стартират от пролетта на следващата година, като първоначално моделът ще бъде наличен само с по-голямата батерия и цени от 33 800 евро. Най-вероятно малко след това ще бъде представена и версията с по-малък пробег, която се очаква на цени под 30 000 евро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар