Ferrari! Името само по себе си предизвиква въздишки и сърцебиене. През десетилетията ни италианската икона ни даряваше автомобили които притежават с мощни двигатели, ревящи като стадо разярени лъвове, а тук със саркастична усмивка, ни представят F80, с неговото елегантно, но забележително меко бръмчене на хибридната система. Е, честито - бъдещето на автомобилния свят е тук и то върви с режим на батерия! Ако Енцо Ферари беше жив най-вероятно щеше да уволни целият екип разработил F80 и Purosangue. Не, че не са добри автомобили, просто това не са колите които Енцо иска да предлага.
В света на адреналиновите спортни коли и тази нова вълна на "екологично чисти" технологии, марката се опитва да намери своят път. Когато мислим за Ferrari, си представяме класическите модели с ревящи V8 и V12 двигатели. Но ето го F80 - с добавката от електрически мотор. Това не е първият път в които марката прибягва към хибридна технология за задвижване на свой модел, но за първи път най-екстремният модел на марката с разрешение за управление по пътищата използва V6-цилиндров мотор.
Ferrar F80 се задвижва от V6-цилиндров, 3.9 литров би-турбо мотор с електрически турбини с мощност от 900 к.с. Той е съчетан с хибридна система, която разполага три електромотора, като два от тях са позиционирани на предните колела, а третият е интегриран в 8-степенната, двудискова трансмисия която няма задна скорост. Резултатът е мощност от 1200 к.с., която прави F80 най-мощният цивилен модел на марката за всички времена. Налична е и тягова батерия с капацитет от 2.3 кВтч., която обаче не може да се зарежда от външен източник. Реално цялата хибридна технология тук се използва единствено за добавяне на повече мощност и подпомагане на ускорението и до ускорението на модела. Единственият момент когато F80 работи изцяло на електричество е по време на движение на заден ход. Всичко това явно е дало резултат и въпреки, че F80 е с около 300 кг. по-тежък от своят предшественик - Ferrari LaFerrari, негово време за ускорение до 100 км/ч. е по-добро и отнема едва - 2.1 секунди. Максималната скорост на тежащият 1525 кг. нов хиперкар от конюшнята не е променена и е ограничена по електронен път на 350 км/ч.
Много има да се пише за всички технологични чудеса с които моделът разполага, но не може да не споменем наличието на двойното напречно окачване с активни амортисьори разположени хоризонтално, карбоново-керамичната спирачна система CCM-R Plus и не на последно място аеродинамиката на модела, която генерира цял тон притискателна сила при движение от 250 км/ч.
Интериорът на F80 е комбинация от лукс и минимализъм, където дигиталните дисплеи и висококачествените материали се срещат. И тук идва иронията - докато се наслаждавате на луксозния интериор, автомобилът същевременно изчислява как да опази планетата с всеки натиск на педала. Той е асиметричен и за разлика от водача, който седи на анатомична карбонова седалка, пасажерът е насаден в неподвижна ложа позиционирана леко зад шофьора. Като при повечето модели на марката, инфо-развлекателната система е интегрирана в цифровият панел пред водача, а пътникът получава свой собствен сензорен екран с който да се забавлява.
И така, Ferrari F80 е в сърцето на този автомобилен Ренесанс, където старите ценности на бензиновите двигатели са в романтична борба с новите зелени технологии. Едно е сигурно - този автомобил, със своите смесица от мощ и зелена идеология, ще остане в историята като пример за това как традицията и иновацията могат да съжителстват в един ироничен, но прекрасен танц. Ще бъдат произведени само 799 бройки от F80 от модела, който както можете да се сетите вече са разпродадени с начална цена от 3.6 млн. евро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар