Когато си мислим за BMW M5, обикновено си представяме един безмилостен спортен и ужасно тежък седан, готов да погълне всеки метър асфалт. Но какво ще стане, ако ви кажем, че вече има и комби версия на М5, която съчетава адреналинът от пистата с удобството на един семеен автомобил? BMW M5 Touring е един автомобил, който съчетава най-доброто от два свята. Това е спортен автомобил с достатъчно място за цялото семейство и всичкият ви багаж. Това е луксозен автомобил, който може да ви осигури незабравими преживявания на пътя. В историята на 5-та серия, G99 е едва третият опит на баварците да представят комби версия на М5 и да се надяваме, че ще бъде по-широко разпространена, тъй като общият тираж от M5 Touring Е34 и Е61 възлиза на малко повече от 2000 екземпляра. Външно M5 Touring (G99) се различава от нормалната версия със своите разширени калници, модифицирани брони, различни странични прагове и задния спойлер на покрива, които придават значително по-агресивен вид на семейното комби.
Новото М5 Touring (G99)е като швейцарско ножче сред автомобилите. От една страна, имаме един 4.4-литров V8 би-турбо двигател, съчетан с хибридна технология, чиято обща мощност възлиза на 727 к.с., подавана към четирите колела чрез 8-степенната M xDrive трансмисия със съединител на предния мост и активен заден диференциал, която позволява по желание на водача да бъдат зацепени само задните колела. Това е достатъчно, за да ви изстреля от 0 до 100 км/ч за едва 3.6 секунди. и да достигнете до 305 км/ч., ако сте платили за M Driver's Package. От друга страна, имаме тягова батерия с капацитет 18.6 кВтч., която осигурява движение в изцяло електрически режим в рамките до 67 км. Тези параметри са малко по-слаби от тези на седана, но имайте предвид, че ако седанът със своите 2435 кг. ви се струва тежък, то тук физиката се бори с поне 2475 кг. За сметка на това имаме просторен багажник с обем от 500 литра, който може да побере всичко – от седмичния пазар до ски оборудването за цялото семейство. На всичко отгоре моделът разполага и с фабричен теглич с който можете да теглите ремарке с тегло до 2 тона.
Интериорът на М5 Touring (G99) е също толкова впечатляващ и като цяло не се различава от този на седан версията. Висококачествените материали, спортните седалки и дебелият кожен волан създават усещане за лукс и динамика. Всяко копче, всеки шев и всеки материал са подбрани внимателно, за да създадат усещане за изключителност. Информационно-развлекателната система е интуитивна и лесна за използване, а цифровото табло с висока резолюция предоставя цялата необходима информация за автомобила и може да бъде персонализирано според предпочитанията на водача, като показва различна информация, от скоростта и оборотите на двигателя до навигационните указания. Последното поколение на инфотейнмънт системата iDrive на BMW е една от най-добрите в индустрията. Тя е интуитивна и лесна за използване, а големият сензорен екран осигурява бърз достъп до всички функции. Предните седалки са облицовани с висококачествена кожа и предлагат отлична странична опора, дори при най-агресивно шофиране. Опционално се предлагат и спортни M седалки, които осигуряват още по-добра поддръжка на тялото. В интериора като цяло не са правени компромиси и са използвани само най-висококачествените материали, като кожа, алкантара и алуминий. Детайлите са изработени с прецизност, а сглобката е безупречна.
Началото на производството на BMW M5 Touring (G99) е планирано за ноември месец, като продажбите на модела ще трябва да стартират малко след това. В Германия, производителят ще иска поне 146 000 евро за комби версията, което означава, че тя ще бъде с 2000 евро по-скъпа от седан версията. Въпреки високата си цена M5 Touring ще предлага уникално преживяване на шофиране и множество характеристики, които го отличават от конкурентите. Но, дали е по-добър от тях?
Няма коментари:
Публикуване на коментар