Помните ли купето FordCapri? Този славен секс символ от 70-те години, който караше сърцата на момичетата да бият по-бързо, а косите на момчетата да се веят на вятъра? Е, той се завръща! Но не съвсем...
Този път Capri е... електрически и на всичкото отгоре е базиран върху MEB платформата на VW. Ford е решил да вземе емблематичното си име и да го залепи на кросоувър с нулеви емисии. На пръв поглед Capri изглежда доста ретро. Има същите елегантни линии и спортен силует, както оригиналът. Но погледнете по-отблизо и ще забележите, че това не е съвсем същият автомобил. LED фаровете, модерните джанти и пластмасовите лайсни го издават. Ако трябва да бъдем честни за оригинала напомня само облият заден - страничен прозорец на купеобразният SUV.
Вътре Capri е просторен и комфортен. Има място за петима души, а багажникът е достатъчно голям, за да поберете всичките си екипировка за уикенда. Но не очаквайте много лукс. Интериорът е семпъл и функционален, без никакви излишни украшения. С дължина от - 4.63 метра и междуосие - 2.77 метра, Capri не е създаден за спортно шофиране. Той е предназначен за спокойно и комфортно придвижване. Окачването е меко и плавно, а воланът е лек и маневрен. Интелигентните технологии на борда помагат на модела да се представя добре както на магистрала, така и в градски условия. Пакета от асистенти позволява автономно шофиране от ниво 2+, като на борда място намира и система за наблюдение на велосипедисти и тротинеткаджии по време на отваряне на вратите.
Най-важната инфформация водача получава от малък цифров инструментален панел монтиран на кормилната конзола, а инфо-развлекателната система с гласов контрол разполага с портретно разположен 14.6-инчов дисплей зад който има ниша за вещи. Базовото ниво на оборудване включва неща като: двузонов климатик, отопляеми предни седалки с масажна функция, безключов старт и достъп до автомобила и поставка за безжично зареждане на телефони. Намигване към оригинала е спортният волан с перфорирана спица от алуминий. Срещу доплащане за новият Ford Capri се предлага хед-ъп дисплей, асистент за автоматично пакриране, премиум озвучителна система с 10 високоговорителя, електрически заден капак с жестов контрол за отваряне, пакет камери с обзор 360 градуса и т.н.
Базовата версия се задвижва от електрически двигател, който генерира 286 к.с., задвижващ задните колела. Това е достатъчно, за да ускори тежащият над 2.1 тона кросоувър от 0 до 100 км/ч за 6.4 секунди, но не очаквайте емоция. Capri е тих като църква. Тяговта батерия на Capri е по-голяма от гардероба на съпругата ви. С едно зареждане можете да изминете разстоянието от Лондон до Париж, стига да не ви омръзне да слушате тихия бръмбар на електромотора. Нейният капацитет е 77 кВтч. и предлага автономия от 627 км. За тези които търсят повече мощност е предвидена версията с два електромотора с обща мощност от 340 к.с., захранвани от батерия с капацитет 79 кВтч. Според информацията ускорението от 0 до 100 км/ч. при нея отнема 5.3 секунди, а автономията възлиза на 592 км. При всички случаи зареждането на таговите батерии между 10 и 80%, отнема не повече от 28 минути. Capri предлага три режима на шофиране: Eco, Normal и Sport. В режим Eco можете да карате като баба ви, в режим Normal можете да карате като нормален човек, а в режим Sport можете да карате като... е, все още не е ясно, тъй като електромоторът не може да ви даде онзи адреналин, който ви е нужен, за да се почувствате като истински мъж.
Продажбите на новия Ford Capri ще стартират от края на тази година с цени от 51 950 евро. От началото на 2025 година ще бъде налична и версия с още по-малка батерия и респективно автономия, чиято цена ще бъде 44 950 евро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар