Страници

неделя, 14 юли 2024 г.

Auto Union Type 52 - машина за адреналин на асфалта

 

Представете си - средата на 30-те години на миналия век. Светът на моторните спортове е в трескаво очакване на нещо ново, нещо революционно. И тогава се появява той  - Auto Union Type 52. Един автомобил, който обещава да пренапише правилата на играта. Но съдбата му е необичайна – остава само като проект върху чертожната дъска. На стартиралото този уикенд последно издание на  фестивала на скоростта в Гудууд, миналото се сблъска с настоящето. С помощта на английската компания Crsthwaite & Gardner - Audi, възкреси легендарния Type 52. Този прототип, замислен преди десетилетия от Фердинант Порше, най-накрая вижда бял свят и заслужено получава своята слава. 

Представете си: дълъг, нисък, агресивен като алигатор, готов да скочи върху плячката си автомобил. Този дизайн не е просто красив, той е функционален до мозъка на костите си. Всяка линия, всеки ъгъл е там с причина – да реже въздуха като горещ нож през масло и да залепи колата към асфалта. И не си мислете, че това е само за показ. Под тази страховита кожа се крие един компресорен V16-цилиндров двигател, ръчна изработка, с обем от 6.0 литра и мощност, която ще ви свали чорапите. Говорим за мощност от 512 к.с., предавани към задните колела през една четиристепенна, механична скоростна кутия.

Влизайки в купето се чувствате като в кокпит на изтребител от втората световна война. Всичко е под ръка, всичко е готово да те взриви. Воланът е масивен от черен карбид, педалите са твърди като камък, а седалката те притиска здраво въпреки, че може да изхвърчиш като чук от дръжка при по-резки маневри, когато натиснеш газта, се чувстваш така, сякаш излиташ в космоса. Ускорението ти се струва толкова бързо, че ти се завива свят. А звукът е симфония от рев на двигателя, виене на гуми и вибриращ метал. Според неофициална информация максималната скорост на възроденият Auto Union Type 52 възлиза на 200 км/ч., а ускорението на тежащата 1450 кг. сребърна ракета отнема 6 секунди. За да опишем по-добре интериора трябва да представите себе си, удобно настанен в средата на колата, като някакъв състезателен бог. От двете страни имате по един пътник, които вероятно се чувстват като пасажери в самолет. Няма никакви задни седалки, а само огромно място багаж и две резервни гуми. Да, прочетохте добре, две резервни гуми. Защото нали се сещате, че когато караш такава машина, шансовете да спукаш някоя от радиалните гуми са доста големи. 

Не на последно място трябва да споменем, че този автомобил е построен по най-съвременните стандарти. Вместо напречни ресори за стабилността се грижат надлъжни торсионни щанги, а фрикционните амортисьори с пружини са заменени с хидравлични. Всичко това прави Type 52 не само бърз, но и изключително стабилен на пътя въпреки, че спирачките са останали барабанни. Ако имате слаби нерви или не обичате да ви препуска адреналина, по-добре си останете вкъщи. Този автомобил не е за всеки. Той е за истинските мъже, които обичат да усещат силата под краката си.


Няма коментари:

Публикуване на коментар