Страници

понеделник, 15 юли 2024 г.

Това е новото Audi A5 – перфектната комбинация от спорт и лукс

 

Audi току-що представи новото А5 и ни кара да бъдем като малко дете в магазин за бонбони. Това е кола, която те кара да забравиш за всички проблеми и да се насладиш на шофирането като никога досега. за визията  няма какво много да се говори освен, че моделът приема новата дизайнерска линия на марката, която ще доминира в бъдещите нейни модели. Audi са си майстори на дизайна и с новото А5 са надминали самите себе си. Колата е просто перфектна пропорция, линиите са изчистени и елегантни, а предницата е толкова агресивна, че те кара да искаш да настъпиш газта докрай още при вида й. Голямо внимание е обърнато и на аеродинамиката, като сега коефициентът на челно въздушно съпротивление е сведен до 0,25.

Поради новата номенклатура на марката в която четните номера от моделната гама ще бъдат запазени за електрически модели, а нечетните за тези с конвенционално задвижване и хибриди, реално новото Audi A5 се явява като пряк наследник на познатото на всички Audi A4. Новото Audi A5 ще бъде налично във версии Spotrtback с 5 врат и Avant, като за сега марката не предвижда да представя кабриолет и купе поради намаленото търсене на автомобили в този сегмент. Габаритите на модела са нараснали значително спрямо тези на А4, което гарантира повече по-голямо вътрешно пространство. 

Интериорът е много подобен на този в Audi Q6 E-Tron, което гарантира наличието на лукс, комфорт и технологии. Качеството на материалите е на ниво, което рядко се среща дори в коли от по-високия клас. Всичко е под ръка, всичко работи перфектно, а цифровото табло е просто шедьовър. Чувствате се сякаш сте в космически кораб и е нещо съвсем различно от това което очаквате от модел на Audi. Пред водача място намира двоен цифров панел с OLED дисплеи с размер от 11.0 и 14.5-инча за Digital Stage инфо-развлекателната система, а срещу доплащане пред спътника може да бъде интегриран трети екран с размер от 10.9-инча за следене на видео потока от множеството интернет платформи. Хед-ъп дисплея с добавена реалност също е предвиден в дългият списък с опции. 

Моторната гама предлага за всекиго по нещо. Имаме бензинови и дизелови варианти, всички с турбокомпресор, разбира се. И мощността? Ами, достатъчно, за да те залепи за седалката и да те накара да забравиш за всички проблеми. Базовата версия разчита на 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 150 к.с., куплиран серийно с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните колела. Над него е позиционирана версията на този агрегат оборудвана с 48-волтова лека хибридна технология която добавя допълнителни 24 к.с. към мощността, както и версия с мощност от 264к.с. На върха в гамата е позициониран 3.0 литровият, V6-цилиндров мотор с мощност 367 к.с. За дизеловата версия е предвиден 4-цилиндровият, 2.0 литров мотор във версии на мощност от 150 и 204к.с. Опционално за всички агрегати е налично задвижването на четирите колела. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар