Alfa Romeo Sprint сам по себе си е популярно италианско купе от края на 70-те години проектирано не от кого и да е, ами от самия Giorgetto Giugiaro. Този месец португалската компания Alma, представи рестомод на модела с бодикит повлиян от неговата рали версия - 6C разработена специално за Група-B от Autodelta с помощта на Zagato с централно разположен V6-цилиндров мотор, който обаче си остава само прототип поради неблагоприятното финансово състояние на марката.
Представеният от португалската компания модел, губи централно разположеният си агрегат, но за сметка на това разполага с подобрена версия на серийният 4-цилиндров, 1.7 литров боксер с увеличен до 1.8 литра работен обем и мощност възлизаща на 160 к.с.. Точно толкова, колкото и на Alfa Romeo Sprint 6C. Агрегатът на Alma Sprint обаче е разположен на обичайното си място в предния кош и задвижва предните колела чрез 5-степенна, механична скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване. Производителят не споделя динамичните характеристики, но имайки предвид, че общото тегло на модела е 880 кг., трябва да сме сигурни, че емоциите и адреналинът по време на шофиране ще са на високи нива.
Намеренията на компанията да произведе 20 бройки от модела, като цените все още не са обявени. Интригуващият рестомод е с ръчно изработена каросерия от въглеродни сплави и интериор следващ оригиналния, но с широко присъствие на кожа Alcantara, кадифе и алуминиеви детайли, както и спортни седалки с четириточкови колани. Компанията обещава, че първите бройки от Alma Sprint трябва да пристигнат до своите собственици през третото тримесечие на 2025 година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар