Страници

четвъртък, 22 февруари 2024 г.

Dacia Spring с обстоен фейслифт, нов интериор и по-мощна версия

 Най-евтиният електромобил в Европа е подложен на основно модернизиране и получава значително по-модерно излъчване и технологии. Не е тайна, че представената преди 4 години Dacia Spring всъщност е базирана на представеното година преди това Renault City K-ZE, което е нищо друго освен електрическа версия на проектираното за индийския пазар Renault Kwid датиращо от 2014 година. Сега обаче румънският модел прави крачка напред и явно ще продължи да бъде наличен на пазара поне още 5-6 години. 

Външните промени са видими от пръв поглед. Реално всички детайли на купето са претърпели редизайн с изключение на прозорците, дръжките на вратите и тавана. Дизайна е издържан в новият стил на марката със серийни предни LED светлини и някои интересни фънки елементи, които правят модела да изглежда по-стилен. Налични за обновеният модел са и новите опционални 16-цолови джанти, а цветовата палитра е разширена с два нови цвята. 

Интериора също е изцяло нов. Дигиталният панел пред водача е заменен от 7-инчов цифров инструментален панел, а в центъра на таблото място намира свободно стоящ 10-инчов тъчскрийн дисплей за инфо-развлекателната система, която обаче ще се предлага срещу доплащане. Панелът за контрол на климатичната инсталация също е с нов дизайн, както и централната конзола между новите седалки, чиито въртящ селектор е заменен от малък превключвател. Оборудването е подобрено благодарение на най-новата версия на пакета за безопасност, който вече разполага със система за поддържане движението в пътната лента, сензор за разпознаване на пътни знаци и система за предотвратяване на сблъсък. 

По отношение на задвижването обновената Dacia Spring  също има  с какво да се похвали. Базовата версия продължава да разчита на електромотор с мощност 45 к.с. с автономност до 220 км., но освен еня налична  за модела ще бъде и по-мощна  модификация с мощност 65 к.с., за която опционално ще се предлага възможност за двупосочно зареждане на батерията от 20 до 80% в рамките на 45 минути. В домашни условия обаче времето за зареждане на тяговата батерия с капацитет 26.8 кВтч., от 20 до 100% отнема 11 часа. Производителят съобщава още, че въпреки всички нововъведения, общото тегло на модела октава под 1 тон и възлиза на 984 кг. 

Както до сега Dacia Spring ще се произвежда в Китай, а продажбите в Европа ще стартират от тази пролет. Цените все още не са обявени, но въпреки, че се се очаква увеличение от поне 5%, румънският модел ще продължи да бъде най-евтиният електромобил наличен на пазара. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар