Страници

събота, 31 декември 2022 г.

Aion Hyper GT с рекордна аеродинамика и възможност за дрифт

Тъй като китайците в момента не празнуват Нова година, решиха да привлекат внимание към себе си с автосалона в Гуанджоу. Разбираемо световните производители не участват в него или поне не представят нови модели, но за сметка на това местните производители показват своите последни творения, които ще бъдат налични на пазара още през 2023 година. Гвоздеят на програмата спокойно може да се каже, че е електрическият седан Aion Hyper GT, чиито  коефициент на челно въздушно съпротивление възлиза на рекордната за сериен модел стойност от - 0.19. Според производителят дизайнът е вдъхновен от клишето - водна капка оформена от вятъра, но така или иначе желаният резултат явно е постигнат. 

След Aion Hyper SSR, това е вторият модел на марката в гамата "Hyper" и е базиран върху новата АЕР3.0 платформа на GAC. Базовата версия на Aion Hyper GT ще бъде оборудвана с един електромотор задвижващ задните колела с мощност от 340 к.с. Според информацията с него моделът ще ускорява до 100 км/ч. от място за малко над 4 секунди, но трябва да се има предвид, че се очаква и версия с два електромотора и най-вероятно два пъти по-висока мощност. Радост за любителите на спортното шофиране дрифт опцията, която позволява да се насладите на цялата мощност в чистият и вид. Батерията чиито капацитет не се съобщава, при всички случай ще има възможност за бързо зареждане до 480 kW, като същевременно е оборудвана с технологията за лесна смяна. Всички версии ще бъдат оборудвани с адаптивно окачване и кормилна система с променливо предавателно съотношение.

Интериора посреща водача и неговият спътник с шикозни безрамкови врати отварящи се на горе под ъгъл от 43 градуса. Задните врати се отварят по конвенционален начин. С дължина от близо 5 метра и междуосие от 3 метра, мястото в интериора е предостатъчно за петима. Обстановката е високотехнологична с лек и ефирен дизайн, като пред водача място намират овален волан, широкоекранен 10-3-инчов дисплей, както и HUD, а за инфотайнмънт системата е предвиден свободно стоящ 15.3-инчов таблет. На борда място ще намира и автономна система за шофиране от 3-то ниво снабден с 39 сензора и HD камери, както и три лидара. 





Няма коментари:

Публикуване на коментар