Страници

сряда, 27 април 2022 г.

Екзотични: Wiesmann Project Thunderball

 За първи път от десетилетия на сам, немската компания представя изцяло нов модел, който е първият в новата история на марката, която от 6 години се управлява от нов собственик. Wiesmann Project Thunderball не изневерява на стила наложен от предходните модели на марката, но философията му е изцяло променена. Както може да се предположи, новият  роудстър се задвижва от електричество, а купето със специфичният за марката дизайн веднага го прави разпознаваем като модел на Wiesmann. Производството ще се осъществява ръчно, а самият факт, че така наречената радиаторна решетка е изработена от цяла пърче фрезован алуминии, говори за вниманието към детайла.

Wiesmann Project Thunderball се задвижва от двойка електромотори, позиционирани на задния мост с обща мощност от 671 к.с. Благодарение на карбоновата каросерия общото тегло възлиза на малко над 1700 кг., което допринася за отличните динамични качества. Според производителят времето за ускорение до 100 км/ч. от място възлиза на 2.9 секунди, като максималната скорост не се съобщава. Известно е обаче, че батерията с капацитет - 92 кВтч., осигурява автономия от 500 км. Времето за зареждане не е споменато все още, но на бърда място намира зарядно устройство с мощност 22 kW., което ще скъси неминуемо времето за зареждане в домашни условия. Освен това, моделът е снабден с иновативна регенеративна спирачна система работеща в пет нива, която при привикване на начина на работа позволява на водача да забрави за спирачният педал.

Интериора е с ретро щрихи, но модерно оборудван. Впечатление правят аналоговите кръгли уреди разположени в средата, които дават информация за температурата на охлаждащата система на батерията и на самата нея, състоянието на заряда, скоростта и  моментната консумация на енергия. За повече информация водачът разполага с цифров дисплей пред себе си, който комбинира цялата тази информация с останалите параметри на автомобила. Климатичната инсталация се управлява от разположеният в централната конзола тъчскрийн дисплей на мултимедийната система. Изобилието от първокачествена кожа и карбоновите елементи допълват спортно елегантният стил с ретро препратки. 

Wiesmann Project Thunderball ще се произвежда в обновената фабрика на марката в Дюлмен, като намеренията на производителят е да произведе 1000 бройки от този модел, който е и единственият в портфолиото на марката в момента. Ако нещата се развиват благоприятно, най-вероятно ще станем свидетели и на още версии и модификации, но не трябва да забравяме, че за да притежаваш така наречената базова версия, представена днес ще трябва да се разделите с минимум 300 000 евро, което свива значително кръга от клиенти, но компанията има подобаващо количество почитатели стига, те да приемат електрификацията. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар