Страници

четвъртък, 1 април 2021 г.

Zeekr 001 е първият модел на новосъздаденият бранд за електрически модели на Geely

 Когато в портфолиото ти присъстват марки като: Volvo, Polestar, Lotus, Lynk&Co, Geometry, Proton и притежаваш дялове от Smart и Mercedes, лесно можеш да предложиш модел конкурент на Tesla. Такъв е случаят с китайският концерн Geely, който представи първият модел от новосъздадената марка Zeekr. Това е изцяло електрически хеч, чието име е Zeekr 001 и трябва да се изправи директно на пазарите в Китай,  срещу Tesla Model 3. Дизайна е модерен и близък с този на моделите на Lynk&Co, което ни навежда на мисълта, че моделите на Zeekr ще бъдат електрически, високотехнологични версии на моделите от спомената марка, но с леко променен дизайн и по-богато оборудване.


За сега няма подробна информация относно този модел, но става ясно, че официалната премиера ще се състои в средата на този месец, а първите изображения вече са достъпни в мрежата.  Според оскъдната информация Zeekr 001 е основан върху съвсем нова платформа, която ще стане основа за бъдещите модели на марката. Намеренията на компанията са до 2027 година представя по един нов модел всяка година. 


Производителят гарантира, че Zeekr 001 ще има автономия до 700км. и ускорение до 100км/ч. от място за по-малко от 4 секунди. Съобщава се още и за въздушно окачване с променлив просвет и автономна система за шофиране от 4-то и дори 5-то ниво, която ще бъде достъпна от 2025 година. 


Интериора е модерен, изработен от висококачествени материали, като пред водача място намира цифров инструментален панел с размер от 8.8-инча, а мултимедията е 15.4-инчов, плаващ дисплей. Не е забравен и хедъп дисплей с виртуална реалност, който трябва да улеснява водача по време на навигиране. Повечето от функциите на автомобила пък се управляват от сензорни бутони разположени на волана. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

За задвижване електрическият лифтбек, разчита на електромотор позициониран на задния мост с мощност 272к.с. и батерия с капацитет 100кВтч., която осигурява автономия от 712км., поне на хартия. На разположение ще бъде и версия с два електромотора и задвижване на четирите колела. Общата мощност на електромоторите е 526к.с., а автономията от 526км. се постига благодарение на батерията от 86кВтч. Според информацията ускорението от 0 до 100км/ч. става за 3.8 секунди. Цените стартират от 46 700 долара. Експорт не се предвижда. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар