Страници

неделя, 12 януари 2020 г.

Toyota Yaris GR е модел от WRC за всекидневна употреба

Няколко месеца след представянето на новото поколение Toyota Yaris, японците са готови с "горещата", версия на модела, която ще бъде произведена в ограничена серия и пусната в продажба по-късно тази година. Toyota Yaris GR, може да се разглежда, като модел за хомологация на бъдещата Toyota WRC. От края на 90-те години производителите някак си забравиха да представят подобни модели на своите WRC, версии предназначени за свободния пазар, но за наше щастие, това е на път да се промени. 
Реално Toyota Yaris GR, няма много общо с цивилната версия, тъй като е построен върху комбинация от две платформи. Купето е с три врати, каквато конфигурация няма да бъде достъпна за цивилната версия, а вратите са без рамки. За изработката на модела са използвани олекотени материали, като капака на двигателя, третата врата и тавана са изработени от алуминии.  Някои детайли пък са изработени дори и от карбонови сплави. Предната част на шасито идва от познатият ни модел използващ платформата GA-B, а задното окачване идва директно от GA-C платформата, която е с независимо окачване и с два триъгълни носача. Това се налага поради внедряването на новото задвижване на четирите колела с два дифиренцияла с ограничено приплъзване, които могат да разпределят предавателното число от 0:100 и от 100-0, спрямо предния и задния мост. За задвижване моделът разчита на напомпана версия на 3-цилиндровия, турбо бензинов агрегат с работен обем от 1.6 литра, чиято мощност тук е 268к.с. Трансмисията е 6-степенна, механична. Според информацията времето за ускорение на тежащият 1280кг. хеч модел от 0 до 100км/ч., става за 5.5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 230км/ч. 
Интериора е спортно ориентиран с кожа Алкантара и разполага с всичко необходимо за всекидневна употреба. Налице са пълен ел. пакет, климатична инсталация, мултимедия, мултифункционален спортен волан и др. Цени все още не се споменават, но при всички случаи те няма да са ниски, тъй като моделът реално се произвежда ръчно във фабриката Motomаchi, където се сглобяват пистовите и рали автобилите на компанията. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар