Страници

неделя, 5 май 2019 г.

Класики: Cizeta V16T


Появата на този италиански суперкар е дело на бившия дилър на Ferrari, от 80-те години Клаудио Зимполи и музикалният продуцент и композитор Джорджо Мородер. Неговото развитие започва през 1985 година и пъвоначално Cizeta Moroder е представен, като концептуален модел предложен на Chrysler, който по това време е собственик на Lamborghini. След като американците отхвърлят концепцията, която подозрително прилича на представеният след няколко години Diablo, Зимполи решава да представи производтвена версия на своя суперспортен модел под името V16T, който е иединственият продукт на марката. Базиран технически на Countach, моделът разполага с уникален V16-цилиндров двигател с общ блок и четири отделни глави, разположен  напречно в задната част, чиято мощност е 560к.с. Работния обем от 6.0 литра и турбокомпресорите позволяват на тежащият 1700кг. автомобил да ускорят от 0 до 100км/ч за 4.4 секунди и да постига максимална скорост от 328км/ч. Трансмисията е 5-степенна, механична.

Cizeta V16T е замислен, като луксозен суперкар и е представен на пазара през 1991 година. От него са произведени само 12 екземпляра включително и във версия Spyder, като цената тогава е започвала от внушителните 258 00 долара. През 1995 година неговото производство приключва и компанията обявява несъстоятелност, а собственикът се премества в САЩ, където по поръчка на заможни клиенти сглобява още 5 бройки с цени от 648 000 долара. Производството обаче е изключително скъпо и не носи печалби, а законите за безопасност в страната практически забраняват употребата  и притежанието на тези модели. Така, към днешна дата е изключително рядко да излезе даден екземпляр на аукцион, което практически прави моделът безценен. 











Няма коментари:

Публикуване на коментар