Страници

вторник, 31 януари 2017 г.

Изберете автомобила за 2017г. на Kamuscoop

В разстояние на един месец ще имате възможност да дадете своя глас за модела, който според Вас е най-достоен да бъде Автомобил на годината за 2017г. Тази година подбрахме 6 автомобила, за който мислим, че са най-достойни според критериите на Kamuscoop. 
Да ги припомним. Моделът трябва да е представен в Европа през 2016 година и са да се предлага на пазарите на стария континент. Цената на базовата версия не трябва да надхвърля 40 000 евро, като същевременно моделът да бъде практичен и годен за всекидневна употреба. Дизайна и иновациите направени в него, както и съотношението цена-качество също се взима в предвид. 
Ето и номинациите за 2017 година: 
1. Ford Ka+ - С цената си от под 10 000 евро,този модел не може да бъде обявен като бюджетен. Компанията дава възможност на потребителите с минимум средства да бъдат мобилни, като същевременно се радват на добър комфорт и безопасност. Дизайна също прави чест за модел от тази категория. Наблюдава се внимание към детайла, а почти всички елементи и детайли са проектирани специално за този модел. 
2. Renault Scenic - Последното поколение на MPV модела изглежда феноменално и поставя нови стандарти във всяко отношение в сегмента на MPV моделите. Французите са приложили всички трикове за да предоставят максимално вътрешно пространство, като същевременно дизайна не е пострадал от това. няма компромиси по отношение на механика, като налице са всички най-нови технологии на компанията. 
3. Peugeot 3008 - още един френски модел вдига летвата, но този път при кросоувър представителите на пазара. Новото поколение на Peugeot 3008, не само изглежда добре, а и предлага феноменален интериор не познат до сега за автомобили от този ценови диапазон. Няма никакви компромиси с качеството на материалите, а дизайна и всичките технологии, които предлага модела карат водачите да се радват на натовареният трафик и да се молят за задръствания. Двигателите пък разработени съвместно с BMW, предлагат и презадоволителни динамични характеристики. 
4. Nissan Micra - японецът с френски гени предлага доказана технология комбинирана с атрактивен дизайн. Новото поколение на компактния модел разполага с редица системи и асистенти още от базовото ниво на оборудване. 
5. Tesla Model 3 - макар все още продажбите на модела да не са започнали, то поръчките вече надхвърлят 100 000. Това само по себе си говори за интереса към този модел от страна на клиентите, като с цена от под 40 000 евро се очаква да направи бум и да насочи множество потребители на превозни средства към моделите с нулеви емисии. Именно поради тази причина номинацията на този модел факт въпреки, че все още не е ясно, кога ще бъде пуснат в продажба. 
6. Opel Ampera-e - Още един модел с нулеви емисии. Факта, че американската версия предлагана под името Chevrolet Bolt, бе избран за автомобил на годината в САЩ е доказателство за качествата на модела.















Фейслифт версията на Skoda Octavia обявена за "Най-грозен автомобил на 2016г."

след проведената анкета сред посетителите на AutoblfoBg.blogspot.com. стана ясно, кой модел е обявен за Най-грозен автомобил за 2016г. Това е фейслифт версията на Skoda Octavia. За нея са дали своя глас 66%, от анкетираните, като другите опоненти си разделят по равно останалите 36%. Успокоение за нас е факта, че тази година номинациите бяха избрани много трудно, което означава, че в бъдеще, поне в Европа се надяваме да не ставаме свидетели на модели с посредствен дизайн. Не можем да си обясним и факта, как чехите направиха стъпка назад по отношение на дизайна на най-продаваният си модел. Дали е умишлен този ход никой не знае, но е факт, че фейслифт версията изглежда значително по-неадекватно в сравнение с модела, който бе представен преди четири години. 

Това е петото поколение на Seat Ibiza

Пред нас са първите изображения на изцяло новото поколение Seat Ibiza, което ще бъде представено официално след броени часове. дизайна на новият компактен модел е в стила на Seat Leon, а размерите са нараснали спрямо текущият модел. Според информацията новото поколение е със значително по-добро място както за возещите се на втория ред седалки, така и на предните две. 
За сега все още не разполагаме с официална информация за модела, но се знае, че той е построен върху новата MWB платформата на VAG. Новото поколение ще се предлага само във версия с пет врати, тъй като продажбите на останалите модификации не покриват очакванията на компанията, но има голяма възможност до няколко години да видим и кросоувър на същата платформа.
 Под капака се очакват да намерят място 3-цилиндровите, бензинови агрегати, с мощност между 95 и 115к.с., както и 1.6 литровият дизел във версии от 80, 95 и 115к.с. В по-късен етап в гамата на модела ще наблюдаваме и 4-цилиндровия, бензинов, 1.5 литров мотор с мощност 147к.с. агрегати. Трансмисиите ще са 5 или 6-степенни, механични, както и 7-степенна DSG, като има и известни спекулации, че това поколение може да се сдобие и с задвижване на четирите колела. 
Впечатление прави и новият интериор, чиито материали са с по-високо качество, а оборудването ще бъде и по-богато. Налице ще са многобройни системи за активна и пасивна безопасност, както и мултимедийната система с 8-инчов дисплей. Да не забравим и адаптивният автопилот.





събота, 28 януари 2017 г.

Екзотични: Eagle GT Spyder

Най-новото попълнение на английската автомобилна компания Eagle, която е специализирана в направата на нови копия на един от най-красивите автомобили на планетата, а именно Jaguar E-Type, носи името Eagle Spyder GT. 
Един от най-екслузивните автомобили в света ще се предлага на цени започващи от близо 850 000 евро и както се досещате ще се произвежда изцяло ръчно. Конструкцията и повечето от детайлите по купето са произведени от алуминии, а общото тегло възлиза на малко над един тон. За задвижване моделът разчита на изцяло нова и модерна механика. Под капака място намира 6-цилиндров, 4.7 литров мотор с мощност 330к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Според информацията предоставена от производителя ускорението на автомобила от 0 до 100км/ч е 4.6 секунди, а максималната скорост възлиза на 274км/ч. 


Класики: Jaguar XJ220

Jaguar не е известен с производството на суперкари макар, че марката има немалки успехи в моторните спортове. Съществува обаче един модел познат под името - XJ220, който се предлага на пазара от 1992 до 1994 година, който по това време е и най-бързият сериен модел предлаган до момента. Неговата максимална скорост надхвърля 340км/ч, а времето за ускорение от 0 до 100км/ч е 3.6 секунди. 
Разработката на модела започва през 1988 година с помощта на рейсинг инженерите от TWR. Първоначално той е трябвало да се задвижва от V12-цилиндров агрегат и задвижване на четирите колела, но в последствие инженерите се спират на вариант с 3.5 литров, V6-цилиндров, би-турбо мотор куплиран с 5-степенна, механична трансмисия предаваща движението към задните колела, чрез диференциал с ограничено приплъзване. Моторът е разработен от екипа на TWR със съдействието на Cosworth и е изграден изцяло от алуминии. Шасито също е изработено от лекият материал. Така общото тегло на производственият модел е 1440кг., въпреки богатото оборудване, което включва неща като: ел. пакет, климатик, кожени седалки и мощна озвучителна уредба. 
Производственият цикъл е изключително сложен и трудоемък. За производството на отделните части от които близо 3000 се изработват специално за този модел са ангажирани редица фирми, а крайната фаза се осъществява в специално изградена фабрика, която в последствие е продадена на Aston Martin. Това от своя страна води до изключително висока продажна цена от близо 470 000 паунда, което оказва пагубно влияние върху продажбите. Освен това автомобилът поема редица критики относно управлението, видимостта и стабилността в завои, а използването в ежедневни условия е съпроводено с редица изпитания. В край на сметка за двете години на производство от халетата излизат едва 275 бройки. Към днешна дата добре запазен екземпляр може да се намери на аукцион с цена от около 150 000 паунда. Повечето от собствениците на този модел обаче  се надяват, че ще дойде време в което Jaguar XJ220 да бъде оценен адекватно и ако не друго, то поне да възвърнат своята инвестиция. В България също един човек чака, това да се случи. 





четвъртък, 26 януари 2017 г.

Aston Martin Vanquish S Volante ще бъде показан в Женева

Англичаните не закъсняха с представянето на откритата версия на Aston Martin Vanquish S. тя ще бъде представена официално пред публика по време на автосалона в Женева, но от централата разпространиха първите официални снимки на модела рано тази сутрин. Външно разликите с нормалният Aston Martin Vanquish Volante не са големи, но въпреки това при по-подробно вглеждане намираме такива. Новите брони, новият дизайн на джантите и променената оптика на фаровете издават по-расовата версия. 
По-големите промени обаче остават незабелязани от вън. Ново окачване, спирачна система и разбира се V12-цилиндровия агрегат с новата изпускателна уредба остават,  незабелязани. голяма част от детайлите по купето пък са изработени от карбонови сплави с цел олекотяване на общото тегла, което не се съобщава. Нищо не се споменава и за цената. 

сряда, 25 януари 2017 г.

Toyota Belta / Vios с фейслифт

След обновяването на Toyota Yaris / Vitz, марката е готова и с фейслифта на седан версията, която е позната под името Belta / Vios. Моделът получава обновена изцяло нов облик в предната и леки промени в задната част на автомобила. По отношение на механиката, то там промени няма. под капака място ще продължават да намират бензиновите, 1.3 и 1.5 литрови мотори куплирани с CVT трансмисия. На някои пазари вече ще може да се поръча и дизелова версия с 1.4 литров агрегат с 5-степенна, механична трансмисия. 
В интериора промени не се забелязват, освен наличието на мултимедийна система и обогатена цветова гама за тапицериите. Продажбите на обновеният модел ще започнат през втората половина на тази година. 

понеделник, 23 януари 2017 г.

Класики: Porsche 928

Не, че другите модели на Porsche, не заслужават да бъдат окачествени като нови класики, но този автомобил е първият опит на компанията за класически GT модел. Въпреки, че за мнозина той е не успешен, 928 се предлага на пазара от 1978 до 1995 година. Замислен като наследник на култовото 911, купето с предно разположен двигател намира нова ниша и клиентела за марката. Предлага се само с  V8-цилиндров агрегат, който е първият в историята на фирмата. За времето си този агрегат е един от най-модерните, като разполага с инжекционна система и четири клапана на цилиндър, а алуминият е един от главните материали за неговата направа.   Първоначално намеренията са под предния капак място да намира V10-цилиндров агрегат инспириран от  5-цилиндровият мотор на Audi, но повечето членове на управителният съвет се съпротивляват, тъй като искат този модел да не се свързва по никакъв начин с по-евтините продукти на  VW.   През годините работният обем варира между 4.5 и 5.4 литра, а мощността в различните версии е между 234 и 350к.с. За по-добро разпределение на масите конструкторите залагат на варианта "transaxle" и поставят предавателната кутия директно на задния маст. Тя е 5-степенна, механична или автоматична с 3 или 4-ри предавки доставяна от Mercedes. Именно версиите с автоматична трансмисия са по-голямата част от произведените модели, като през последните години 928 се предлага само с автоматична трансмисия.
Дизайна на модела е напредничав за времето си, а видимостта отлична. За направата на купето също е използвано голямо количество алуминии, като калниците, вратите и предния капак са изработени от олекотеният материал. Интериорът е комфортен и изработен от висококачествени материали, а оборудването богато. Това е първият модел в света, който разполага с регулируем волан свързан с инструменталната конзола пред водача, като по този начин видимостта на уредите не се намалява въпреки неговата позиция. 
През годините Porsche 928 е подлаган на редица козметични и механични промени породени от увеличаващата се мощност и по-високата скорост. Късните модели разполагат с най-модерните технологии като: самоблокиращ диференциал, бордови компютър, система за следене налягането на гумите и др. 
Високите цени и предно разположеният агрегат обаче отблъскват най-заклетите фенове на марката и продажбите не оправдават очакванията. Не трябва да забравяме факта, че това е единственият спортен модел печелил титлата "Автомобил на годината", което е и може би единственото признание за качествата на този модел с 2+2 места, както и факта, че от него все пак са продадени 61 000 бройки. 














петък, 20 януари 2017 г.

Dacia обновява моделите Dokker и Lodgy

След обновяването на Dacia Logan и Sandero, румънската марка продължава да обновява своята моделна гама. Сега на ред идват MPV моделите Dokker и Lodgy. И двата модела получават козметични и интериорни промени, които ще трябва да запазят интереса към тях поне в следващите 2-3 години. 
Външните промени при Dokker са не забележими, до като Lodgy получава нова радиаторна решетка и променен дизайн на броните. Що се отнася до интериора, то там промените се свеждат до нов волан и променен дизайн на въздуховодите в таблото. Новост е възможността моделите да бъдат оборудвани с камера за заден ход. 
Относно механиката и агрегатите, то там промени няма. Под капака място ще продължават да намират познатите бензин и дизелови, 4-цилиндрови агрегати с мощност от 75 до 115к.с. Хубавата новина е, че цените на обновените версии ще останат не променени. Продажбите започват от тази пролет, като моделите в някои държави ще продължават да се предлгат и с емблемите на Renault. 


сряда, 18 януари 2017 г.

Ford Mustang с обстоен фейслифт и нова трансмисия

Три години след премиерата на последното поколение Ford Mustang, американците представят неговата обновена версия. Външно промените се забелязват от пръв поглед. Нови брони, радиаторна решетка, капак, странични огледала, предни и задни светлини и нов дизайн на летите джанти са новите елементи в екстериора. В интериора също се наблюдават значителни промени, но се откроява новият дигитален инструментален панел пред водача. новата инфотейнмънт система пък е вече с 12-инчов дисплей. Качеството на материалите е завишено, а седалките са с нов дизайн и по-добра странична опора. 
Под капака също има промени и то не малки. на първо място трябва да споменем новата 10-степенна, автоматична трансмисия, която ще бъде налична срещу доплащане. Шест цилиндровия, 3.7 литров мотор отпада от гамата на модела. За сметка на това 2.3 литровия, Ecoboost ще бъде с по-голяма мощност, а култовият, V8-цилиндров, 5.7 литров агрегат се сдобива с директно впръскване на горивото, което води до понижен разход на гориво. Продажбите на обновеният Mustang в САЩ, започват от тази пролет. В края на годината моделът ще бъде наличен и в Европа. 





Opel / Vauxhall Crossland X ще бъде представен в Женева

Най-новия кросоувър на Opel носи името - Crossland X. Това става ясно след представянето на официалните снимки на модела чиято премиера пред публика ще се състои по време на автосалона в Женева, през март месец. Новият модел е построен върху технологичната платформа на Peugeot 2008, а не както се очакваше на 3008. От фирмата производител съобщават, че Crossland X ще бъде позициониран ценово под Opel Mokka X и ще се предлага само във версия с пет места и предно предаване. За сега не се съобщава нищо относно агрегатите, но и те се очакват да бъдат идентични с тези на Peugeot 2008. Повече подробности ще станат ясни малко преди официалната премиера на модела.



вторник, 17 януари 2017 г.

VLF Automobile X-series за клиенти от Близкия Изток

По време на автоизложението в Детройт, на фирменият щанд на "VLF Automotive", място намира модела X-series. Посетителите бяха объркани от нескопосано изработеният екземпляр и интересът бе по-реден, по-скоро от любопитство. Тези дни стана ясно, че всъщност това е модел предназначен за клиенти от Близкият Изток и пригоден за експлоатация в тамошните условия. 
Базиран върху шасито от Chevrolet Colorado / S10, високо проходимият модел се задвижва от 3.6 литров, V6-бензинов агрегат с мощност 308к.с. По желание същият мотор може да бъде оборудван с компресор и мощността увеличена. цените би трябвало да започват от около 70 000 долара, но за сега все още не е ясно колко и дали въобще ще бъдат произведени екземпляри от този Франкещайн. 

BMW 4-series с леки козметични промени и нова дизелова версия

BMW обновява моделното семейство на 4-series. Типично за марката, външните промени са едва забележими. Новите брони и  графиките на светлините са промените, които дизайнерите са сметнали за необходимо да направят. В интериора също не се наблюдават промени, но се съобщава за нова инфотейнмънт система, увеличена цветова гама на тапицериите и нов волан. 
Под капака, място ще продължават да намират само 4 и 6-цилиндрови, бензин и дизелови, турбо агрегати с мощност от 148 до 450к.с. Новост е 4-цилиндровия, турбо дизел за модификацията 418d. Задвижването на четирите колела ще се предлага за купето, кабриолета и версията с пет врати. Цени за сега не се съобщават. Продажбите се очаква да започнат от пролетта на тази година.