Страници

вторник, 1 декември 2015 г.

PSA и Toyota представиха нов товарен модел

През 2012 година стана ясно, че Toyota влиза в тясно сътрудничество с PSA за разработката на ново моделно семейство товарни автомобили. малко след това стана факт Toyota ProAce, която не бе нищо друго освен Peugeot Expert с емблемите на японската марка. Днес марките обявиха официално наследника на на тези модели, който ще бъде представен официално пред публика на автосалона в Женева, през март месец 2016 година. Имената на различните модели са както следва: Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer и Toyota ProAce. Товарните версии на френските модели обаче ще носят познатите ни имена: Expertq Jumpy.
Дизайнът е почти идентичен с този на концепцията Peugeot Foodtruck Concept, но по разбираеми причини различните модели се различават в предната част и притежават своят фирмена идентичност. Новият товарен модел е разработен от бял лист хартия, като в процеса активно са участвали и трите марки. За сега обаче подробности относно механиката и агрегатите не се съобщават и можем само да гадаем, какво ще видим под предния капак. Видимо е че габаритите са нараснали, което ще позволи товарния обем да бъде увеличен осезаемо. Голяма вероятност има някои от компонентите по окачването да идват директно от по-големият Citroen Jumper, но като цяло моделите са основани върху новата EМР2 платформа.
За задвижване триото ще разчита на дизеловите 1.6 и 2.0 литрови агрегати, чиято мощност ще варира между 95 и 180к.с. Серийно моделите ще бъдат оборудвани с 5 или 6-степенни, механична трансмисии в зависимост от модификациите. За най-мощната версия ще се предлага и 6-степенна, автоматична трансмисия. При всички случаи задвижващи са предните колела. 
Работено е и много по безопасността, като в по-високите нива на оборудване няма да липсват последните версии на системите за предотвратяване на удар в градски условия разпознаваща и пешеходци, асистента за поддържане движението в пътното платно, камерата за заден ход и др. Серийно ще се вграждат четири въздушни възглавници., а в интериора ще присъстват неща като: инфотейнмънт система, мултифункционален волан, адаптивен автопилот, двузонов климатроник и дори Head-up дисплей.
Производството и на трите модела ще се осъществява предимно в заводите на PSA във Франция и ще се предлагат с две дължини на междуосието и три дължини на купето. Като главни конкуренти на новият товарен представител се сочат Renault Trafic и Opel/Vauxhall Vivaro. Сега очакваме какъв ще бъде отговорът на Fiat в този сегмент, тъй като той реално ще остане без представител в него, а това няма да се хареса на италианците, които между впрочем са предприели офанзива зад океана с множество товарни модели в тясно сътрудничество с Mitsubishi и Chrysler. какво ще покажат в Европа обаче предстои да разберем. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар