Страници

понеделник, 30 ноември 2015 г.

Tata представи модела Zica (Tiago)

Индийският производител днес представи официално новият си компактен модел наречен Zica. Той ще бъде позициониран ценово под Tata Bolt и реално ще бъде наследник на познатата Indica
Tata Zica е построен върху същата платформа от Indica, но се възползва от ново окачване и съвсем нови, 3-цилиндрови бензин и дизелови агрегати. Бензиновите версии ще са с работен обем от 1.2 литра и мощност 84к.с., а дизеловият агрегат е с работен обем от 1.0 литра, чиято мощност е 67к.с. Серийно те са куплирани с 5-степенна, механична трансмисия. За бензиновата версия ще се предлага и роботизирана трансмисия с възможност за ръчна смяна на предавките. 
Във върховото оборудване компактният модел ще разполага с две въздушни възглавници, мултимедийна система с GPS и тъчскрийн екран, пълен ел. пакет, електрическо серво на волана, ABS, ESP, EBD, парк сензори, лети джанти, халогени и др. Цени не се съобщават. Не се съобщава и това, дали в по-късен етап ще бъде предложена и седан версия. В Индия, продажбите на Tata Zica ще започнат от януари месец 2016 година.
++++++++++++++++++++++++++++
Поради факта, че един от последните смъртоносни вируси бе кръстен Zica, марката се принуди да прекръсти своя компактен хеч на Tiago.

събота, 28 ноември 2015 г.

Класики: Bentley Azure

Самия факт, че Lazure е модел на Bentley, го правят потенциален играч в раздела на модерните класики. Той е тук, не толкова колкото този факт, а поради това, че от него са произведени едва 1787 бройки (от 1-вото поколение). През 1995 година марката представя пълноразмерен, хиперлуксозен открит модел с четири места базиран върху платформата на Вentley Continental. Разработка на модела и производството на мекият сгъваем покрив обаче са поверени на Pininfarina, което оскъпява осезаемо модела. Цените за базовият модел, ако въобще може да се нарече базов, започват от около 350 000 долара. 
За задвижване тежащият 2.6 тона кабриолет разчита на 6.75 литровия, V8-цилиндров, турбо бензинов агрегат с мощност 360к.с. С негова помощ ускорението от 0 до 100км/ч се извършва за 6.5 секунди, което никак не е зле имайки предвид общото тегло на автомобила. Максималната скорост е 241км/ч, която е напълно достатъчна за да ви развее косите, както и да пресуши резервоара за около един час. Средният разход на гориво е в рамките на 21 - 26л/км.  При всички случаи скоростната кутия е 4-степенна, автоматична доставяна от GM. 
През 2006 година марката представя второто поколение на модела, който се произвежда едва три години. Към днешна дата все още няма наследник на Azure въпреки, че миналата година марката показа концепцията Grande Convertable, която всъщност представляваше напълно завършен и работещ модел готов за серийно производство. Дали обаче ще видим негова пазарна версия предстои да разберем. 




петък, 27 ноември 2015 г.

Kia Cerato/Forte/K3 с ново излъчване и дизелов агрегат



Явно този месец ще бъде месецът на Kia. След представянето на изцяло новото поколение K7 / Cadenza / Amanti и фейслифта на Quoris /  K900 / K9, сега марката представя и обновеният компактен модел Cerato / Forte / K3. Седан и хеч версията, които се предлагат почти в цял свят получават изцяло нова предна част и модерни LED, задни светлини. В задната част се наблюдава и нов накрайник на изпускателната система, чиято форма вече е елипсовидна. В интериора моделът също получава промени, като на очи се набива мултифункционалния волан, дисплея на инфотейнмънт системата на централната конзола и по-висококачествените материали. Марката обръща специално внимание на новите предни седалки чието върхово изпълнение ще разполага с охлаждаща система, подгряване и памет. За пръв път в модела ще се предлага и новият асистент за автоматична паркиране, както и индикатор за автомобили в сляпата зона на водача. 
Под предния капак промените са по-малко, но благодарение на тях агрегатите са станали по-икономични около 2%. Освен бензиновият, 1.6 литров мотор с директно впръскване и мощност 132к.с. ще се предлага и 1.6 литров дизел с мощност 126к.с. И двата агрегата ще могат да се куплират с новата автоматична трансмисия с възможност за ръчна смяна на предавките. Цените на базовата версия в Южна Кореа на обновената К3 ще започват от 11 800 долара. До броени дни очакваме да видим и обновената хеч версия на Kia K3, която за сега се предлага само на азиатските пазари.

четвъртък, 26 ноември 2015 г.

Екзотични: Bilenkin Vantage

Хобито на руският ресторантьор Kiril Bilenkin да префасонира серийни модели по свой вкус е добре известно на руските авто ентусиасти. Ето, че амбициите на руснака са станали по-големи и сега той предприема стъпка за по-многочислено производство. Разбира се на става дума за стотици бройки, а за производство от тираж с двуцифрено число. 
Последното творение на Bilenkin е модела Vantage. Той е базиран на BMW 3-серия (Е92)  и то него са произведени два екземпляра с бензинов, 3.0 литров агрегат и 2.0 литров дизел. От донора са останали само механиката и структурата на купето. Всички останали детайли, като изключим покрива, предното и страничните стъкла, са заменени от нови произведени от фибросплави. Дизайна е ретро в стила на луксозните модели от края на 50-те години на миналия век дело на италианските дизайнерски къщи. Интериора също е изцяло нов и в същия дух. Цената, която иска руският предприемач започва от 130 000 евро. Това е много, но и сравнително добра цена за изцяло ръчно произведен екземпляр с възможност за индивидуализация според желанията на клиента.

сряда, 25 ноември 2015 г.

Kia освежава флагмана Quoris познат още като K900 и K9

Нова радиаторна решетка, променена оптика на фаровете, нови странични огледала, нови LED задни светлини и леко изменен дизайн на предната и задната броня. Това са промените в екстериора на фейслифт версията на Kia Quoris / K900 / K9, която бе представена официално днес. 
Флагмана на корейската марка ще разполага и с ревизиран 3.8 литров, бензинов агрегат с мощност 315к.с., куплиран с изцяло новата 8-степенна, автоматична трансмисия. На върха на гамата остава V8-цилиндровия, 5.0 литров агрегат. В интериора промени не се забелязват освен новата мултимедийна система с 9.2 инчов тъчскрийн дисплей, чрез който вече ще може да се управлява и климатичната инсталация. 
Серийно още ще се предлагат: адаптивен автопилот, активни LED предни светлини, 9 въздушни възглавници, масажиращи предни седалки с памет и функция за предпазване от камшичен удар в случай на инцидент и др. Срещу доплащане бизнес клиентите ще могат да поръчат два LCD монитора и мултимедийна система за задните индивидуални две места, които също могат да бъдат снабдени с масажираща функция. Базовата цена на Kia K900 в САЩ ще започват от 54 500 долара. 




вторник, 24 ноември 2015 г.

GAC Trumpchi прави заявка за луксозен MPV модел

На автоизложението в Китай, GAC представя концептуалния MPV модел наречен Trumpchi I-Lounge. С него марката прави заявка да навлезе в луксозният сегмент на MPV моделите предназначени за бизнес клиенти. Не е тайна, че в Китай този тип автомобили се радват на задоволителен пазарен дял. за сега не се съобщава, кога марката ще представи производствената версия на този модел, но при всички положение тя ще бъде с коренно различен дизайн на екстериора. Въпреки това моделът със сигурност ще се конкурира успешно с другите представители в този сегмент: Honda ElysiumBuick GL8Toyota Alphard / Vellfire и др. За задвижване китайският модел ще разчита на 2.0 литров, бензинов агрегат с принудително пълнене на цилиндрите и мощност 200к.с. 

Kia представи новото поколение K7 / Cadenza / Amanti

В Южна Корея марката представи новото поколение на  KIA K7 позната още, като:  Cadenza  и Amanti. Пълноразмерният седан ще бъде наличен на местния пазар до края на годината, а през второто тримесечие на 2016 година ще се предлага и в останалата част на света. за сега подробности не се съобщават. Според информацията качеството на материалите в интериора ще бъде на още по-високо ниво, а оборудването по-богато. В по-високите нива на оборудване ще бъде наличен активният круиз контрол, камерата за заден ход, системата за предотвратяване на сблъсък в градски условия разпознаваща и пешеходци, асистент за поддържане движението в лентата за движение и др. При всички положение това ще се отрази и на цените. Не е ясно и това, какви агрегати ще намерят място под предния капак, но със сигурност 3.3 литровия, бензинов, V6-цилиндров агрегат ще остане на разположение. Очакваме в близките няколко седмици всички подробности относно новият модел да бъдат налични. 

Hyundai обнови и седана HB20S

След обновяването на Hyundai HB20, марката представя и фейслифта на седан версията на модела носеща обозначението HB20S. По подобие на хеч версията, садана също получава по-елегантно излъчване, нова цветова гама и по-богато оборудване. Под предния капак място намират и реновираните 1.0 и 1.6 литровите, бензинови агрегати куплирани с 6-степенни, механична или автоматична трансмисия. 

неделя, 22 ноември 2015 г.

Класики: Chevrolet SSR

Още при появата на Chevrolet SSR на пазара през 2003 година става ясно, че моделът ще се превърне в търсен екземпляр от колекционерите. Неговото производство трае едва 3 години, като за този период са произведени близо 24 000 бройки. Моделът е без аналог до момента и е рожба на  ретро вълната, която  по това време е обхванала голяма част от производителите. Идеята на марката е да възроди серията "Advance Design", която е популярна сред товарните модели в края на 40-те години от миналия век. 
За целта "GM" взима платформата на актуалният тогава Chevrolet Trailblazer и я модифицира към по-спортно поведение на пътя. Не е тайна, че SSR, не е замислен като товарен модел въпреки, че е чистокръвен пикап. Окачването е преработено, като задният мост идва почти без промени от Camaro, а двигателят директно от Corvette. Той е V8-цилиндров с мощност 300к.с., куплиран с механична трансмисия задвижваща задните колела. В по-късните серии се монтира и 6.0 литровият мотор чиято мощност достига 400к.с. наличен и с автоматична трансмисия също идваща директно от Corvette. С този агрегат и трансмисия, Chevrolet SSR ускорява до 100км/ч от място за 5.5 секунди, а 400 метра ги изминава за малко над 14 секунди. 
Уникалното на Chevrolet SSR е, че същият разполага с твърд прибиращ се покрив и позволява едно неповторимо изживяване да управлявате открит модел от този ранг. Един пикап - роудстър с издути калници и огромни колела никога не е за пренебрегване по крайбрежните улици. Именно за там е и проектиран този модел. В багажното пространство вместо бали сено място намират сърфове и др. подобни. Всичко това обаче си има своята цена, която в случая за добре оборудван модел може да достигне 50 000 долара. Дали това, дали факта, че по-мощната версия е представена твърдо късно, са причините поради слабото търсене на модела не е ясно, но е факт че той не може да оправдае очакванията на маркетинг специалистите и в край на сметка изпада в забвение.  


Wiesmann вече е собственост на англичани от индийски произход

Според информацията през изтеклата седмица са водени преговори относно придобиването правата и производството на фалиралата през миналата година марка за екзотични автомобили - Wiesmann. Преговорите все още не са приключили, но по всичко личи, че те са към своя край и марката ще продължи да живее. Новите собственици ще трябва да платят между 5 и 7 милиона евро, за да възродят моделите на компанията чиято механика идва директно от BMW. Новите собственици са двама братя британци от индийски произход, които през годините са били в тесни взаимоотношения със Wiеsmann, тъй като единият от тях е бил официален вносител на марката в Индия. Тяхното име е Berry и Annita Tatalovic. Новата компания носи името "Wiеsmann Gmbh Interational Roheen Barry and Anita Tatalovic" и е с регистрация в Лондон. Намеренията на компанията са още следващата година производството да се възобнови, като в по-късен етап се очакват и съвсем нови модели. Сътрудничеството между Wiesmann и BMW ще продължава да бъде факт. 

събота, 21 ноември 2015 г.

Honda представи второто поколение на Elysion в Китай

По време на автосалона в Китай, който отвори врати този уикенд, Honda представя нов MPV модел предназначен предимно за пазарите в Китай. Неговото име е Elysion и е построен върху платформата на новото поколение Honda Odyssey.  Двата модела се различават коренно в дизайна, като може да се каже, че този предназначен за Китай, разполага с определено по-модерен и атрактивен дизайн. Всъщност това е производствената версия на  Honda Concept M, показан преди две години. 
От гледна точка на механиката не се съобщава за разлики. Под предния капак обаче място ще намира само 2.4 литровия, бензинов агрегат с мощност 186к.с., куплиран с CVT трансмисия. Възможно е в по-късен етап произвежданият в Китай модел да бъде оборудван и с V6-цилиндров агрегат, но това все още не е потвърдено официално. Нивото на оборудване е изключително високо и предлага всички удобства както на водача, така и на пасажерите. Този модел е обърнат предимно към бизнес клиентите и е проектиран да задоволява всички техни нужди. Цени не се съобщават. 


петък, 20 ноември 2015 г.

Iveco Eurocargo избран за "International Truck of the Year - 2016"

Международно жури от 25 реномирани журналисти от специализирани издания обяви Iveco Eurocargo за новият носител на титлата "International Truck of the Year". Като предимства на италианският модел пред своите конкуренти се сочат: икономията на гориво, модернизираните агрегати, системата за впръскване на свеж, студен въздух в цилиндрите и не на последно място ергономията. На втора позиция е класиран Renault C&K серията, а веднага след него се нарежда Ford Cargo

BMW Concept Compact Sedan показан в Китай

Най-вероятно по време на автосалона в Женева ще бъде представено BMW 1-Series с четири врати. Днес обаче в Китай, марката представи концепцията Compact Sedan, която има за цел да ни покаже, какво да очакваме от серийният седан с предно предаване. Трябва дса признаем, че това което виждаме на снимките ни харесва въпреки факта от предното предаване. Дизайнът е спортно елегантен, а пропорциите са добре подбрани. За съжаление обаче серийните версии няма да разполагат с тези големи джанти и ефекта ще бъде размит, но като цяло дизайнерите са успели да предложат един от най-красивите седани. Относно задвижването не се споменава нищо, но това не ни интересува. Интересува ни това, което ще видим под капака на производственият модел, а това са 3-4 цилиндровите агрегати на марката, като някои от тях ще се предлагат с системата за задвижване на 4-те колела. М-версия също ще има. 



четвъртък, 19 ноември 2015 г.

Chevrolet Captiva с последен фейслифт

Въпреки, че марката се отказа от присъствие на европейският пазар, предлаганият от 2006 година SUV модел -  Chevrolet Captiva е подложен на козметична операция, която ще има тежката задача да задържи нивата на продажби на модела в Африка, Азия, Австралия и Русия. Промените в дизайна са леки, но успяват да предадат едно по-модерно излъчване. Това става благодарение на променения дизайн на броните, предните светлини и радиаторната решетка. Не се съобщава нищо за промени в интериора, но най-вероятно и там ще има леки корекции. Под предния капак място ще продължават да намират бензиновият - 2.4 литров агрегат, както и дизеловият, 2.2 литров мотор във версии на мощност от 160 и 180к.с., куплирани с 6-степенните механична или автоматична трансмисии. 

Scion напомня за себе си с концепцията C-HR

След представянето на концепцията Scion C-HR, става ясно, че производствената версия на Toyota C-HR ще се предлага и с емблемите на Scion. Да, има известни разлики между двата модела, но те са свързани с дизайна на предната броня, джантите и цвета на купето. Предполага се, че още през следващата година ще видим производствената версия на модела, но колко от детайлите демонстрирани в концепциите ще намерят място в серийният модел е трудно да предположим. 

Mitsubishi обновява моделите Outlander Sport и Mirage за пазарите в Северна Америка


В САЩ, Mitsubishi Outlander Sport получава козметични промени, които би трябвало да увеличат пазарният интерес към компактния кросоувър. До две години се очаква изцяло нов модел, а до тогава клиентите ще трябва да се задоволят с това, което е пред нас. Външно разликите са видими от пръв поглед, като впечатление прави новата броня и радиаторната решетка. в задната част всичко си е по старому, както и в интериора, ако изключим новият волан с пианолак апликации за по-високото ниво на оборудване. Двигателят остава същият. В САЩ моделът се предлага само с 2.4 литровият, атмосферен агрегат с мощност 168к.с., куплиран с механична или CVT трансмисия. Добрата новина за клиентите в САЩ е, че фирмата няма да иска доплащане за направените промени. Стартовата цена на модела с предно предаване е 19 595 долара, като задвижването на четирите колела се предлага срещу доплащане. Все още не е потвърдено дали тези промени ще бъдат налични и за европейската версия на модела позната като ASX.
Миналата година Mitsubishi Mirage, получи леки козметични промени, които обаче не можаха да направят модела по-привлекателен. Днес обаче в САЩ, марката представя нов фейслифт на модела, който успява да предаде значително по-добро излъчване на компактния хеч. За целта обаче предната част е изцяло нова. Бронята, радиаторната решетка, фаровете и дори прения капак са променени от дизайнерите. В задната част впечатление правят LED светлините, както и променената броня. В интериора впечатление прави новата инфотейнмънт система и мултифункционалният волан. Под предния капак промени няма. Там място намира 1.2 литровият, 3-цилиндров агрегат с мощност 78к.с., куплиран с CVT трансмисия. Уточнение правим, че все пак тези модели са предназначени за САЩ. Предполага се, че по време на автосалона в Женева, марката ще покаже и обновените европейски модификации на ASX и Mirage.