Страници

неделя, 28 декември 2014 г.

Класики: Peugeot 604

През 1975 година в Женева, френската марка представя първият си модел в сегмента на луксозните автомобили, който носи обозначението 604. Той се произвежда 10 години, но негов недостатък е било това, че реално се основава върху остарелият вече 504. Въпреки това простора в купето и изключително добрата возия го правят предпочитан модел обслужващ високопоставени държавници в редица държави включително и България.  Показателно е и това, че и 604 е един от първите модели на марката, който е приет радушно  на пазарите в САЩ. 
Дизайна е дело на Pininfarina. Под предния капак място намира само V6-цилиндров, бензинов агрегат с работен обем от 2.7 и 2.8 литра, разработен съвместно с Volvo, чиято мощност варира между 136 и 145к.с.  Той е толкова добре приет, че се предлага и в моделите на: Dodge, Renault, Citroen, Venturi и DeLorean до 1998 година. Трансмисиите с които куплиран са механични и автоматични, задвижващи задните колела. Именно решението да се монтира само 6-цилиндров агрегат обаче е и слабото място на модела. За негова зла участ, точно по това време се разгаря световната петролна криза, която довежда до появата и на дизеловите версии, които обаче така и не успяват да се наложат в този модел. По онова време не е прието луксозна лимузина да се задвижва от бълващи сажди агрегати.  Въпреки, че 4-цилиндровият, турбо дизел е изключително модерен за времето си и първият агрегат от този тип за марката, неговата мощност от 80к.с., трудно се справя с тежащият над 1.5 тона автомобил. В последствие се предлага и версия с 2.5 литров турбо дизел и мощност 95к.с., който се справя по-добре, а средния разход от 8.7л/100км го прави и един от лидерите по икономия в този клас, но така или иначе положението е изпуснато. Годината е 1981-ва, моделът вече е загубил редица позиции в борбата със своите конкуренти в лицето на BMW 5-серия и Mercedes E, а продажбите в САЩ са вече минало. Отделни вносители предлагат само дизеловите версии, но и те се отказват от модела през 1984 година. Така идва краят на 604, който е рекламиран от производителя, че притежава техниката на Mercedes, динамиката на BMW и комфорта на Jaguar. 
Като цяло обаче моделът се смята за маркетингов провал, въпреки брилянтните качества на спирачките, окачването интериора и агрегатите.   Продажбите от едва 152 000 бройки за целия период от съществуването си доказват това твърдение. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар