Страници

вторник, 1 януари 2013 г.

Класики: Aston Martin Lagonda


В продължение на няколко седмици, ние ще се опитаме да ви припомним някои от най-зашеметяващите и недооценени шедьоври в света на автомобилостроенето от близкото минало. Защо, те? Защото са изпреварели своето време и са предизвиквали технологичен или дизайнерски шок в очите на критици, специалисти и в крайния потребител. Ако на тези автомобили им бе обърнато подобаващо внимание, автомобилния свят в наши дни нямаше да бъде същият. 
Преди 37 години Aston Martin представя модела  ръчно изработения Lagonda, който олицетворява именно фактите които споменахме по-горе. Прави чест на фирмата, че този авангарден дори и днес модел е представен по време, когато марката изпитва огромни финансови проблеми, а нейното бъдеще е неясно. Този модел притежава напълно иновационен дизайн, както на екстериора, така и на интериора. Това е и първият автомобил в света, който се предлага с изцяло дигитално табло с компютърно управление, което е и ахилесовата пета на модела. Електрониката използвана тогава просто не е била пригодена за експлоатации в условия със сменящи температурни амплитуди и въздействие на климатичните условия, което става причина почти всички екземпляри да страдат от безпричинно дефектиране. Този проблем не е отстранен дори и в по-късните бройки, които се предлагат до края на 1990 година, което пък се дължи единствено на факта, че марката вече не гледа по същия начин на модела, който вече е загубил доверие от страна на клиентите. Високата цена, слабата надеждност и високия разход на гориво са едни от факторите които влияят за неуспеха на този модел. През 70-те години това е бил най-скъпия автомобил, като изключим продукцията на Rolls Royce. За периода от 14 години, колкото трае неговото производство са продадени едва 645 автомобила. Стига се до там, че Daily Telegraph го включва в списъка на 100-те на-грозни автомобили на всички времена (Москвич 412 по-красив от БМВ 1-ва серия!).
Първата версия на Lagonda се задвижва от 5.3 литров, V8-цилиндров агрегат с мощност 284к.с., куплиран с 3-степенна, автоматична трансмисия доставяна от Сhrysler. Те са напълно достатъчни да ускорят тежащия 2 тона автомобил до 100км/ч от място за 6.2 секунди, а максималната скорост да възлиза на 240км/ч.


Няма коментари:

Публикуване на коментар