Страници

събота, 3 декември 2011 г.

Екзотични: Weber Sportcar Faster One





За около 1.5 милиона долара имате възможност да се здобиете с екзотичен швейчарски суперспортен автомобил. Рецептата е ясна и швейцарски производител стриктно е спазвал съответните точки. лекото тегло, добрата аеродинамика, мощния агрегат и използването на свръх напредначиви технология правят Weber Sportcar Faster One един от най-бързите автомобили които могат да се движат по нормални пътища. Според производителя максималната скорост може спокойно да надхвърли 420км/ч, бладарение на изцяло компютърно проектираното купе на автомобила изработено от въглеводородни сплави. Дългогодишни иследвания в аеродинамичен тунел са довели до меко казано странния, но оптимален дизайн който допринася за максимално доброто притискане на автомобила при високи скорости съпоставимо с това при спортните автомобили в GT сериите. За оптималното разпределение на масите, инженерите са проектирали 4 резервоара с общ капацитет от 110л, разположени на различни места по автомобила.
Двигателят е V8-цилиндров (естествено от Corvette), разположен централно пред задния мост и задвижващт 4-те колела чрез 6-степенна секвенциална скоростна кутия. Неговия работен обем е 7.0 литра и след основна преработка от инженерите на Weber Sportcar неговата мощност е достигнала 900к.с. Коляновия и разпределителния вал, буталата, цилиндровите глави, системите за смазване, охлаждане, горивонагнетателната и испускателната система - снабдена с механичен компресор, са разработени от швейцарците. С общо тегло от едва 1.1 тона, лесно можем да повярваме, че ускорението на автомобила до 100км/ч от място става за 2.5 секунди, а след още 14 секунди сте достигнали границата от 300км/ч. Сигурното поведение на автомобила се гарантира и от уникалната спирачна система оборудвана с керамични дискове, 12 бутални апарати, ABS и въздушна спирачка. Всичко това гарантира, че при скорост от 100км/ч, вие можете да заковете автомобила на място за феноменалните 30м.
Днес обаче бъдещето на Weber Sportcar Faster One е неясно, по простата причина, че двигателят покрива нормите Евро4. В близко бъдеще се очаква нова версия на агрегата, който ще бъде с оптимизирана работа ще покрива стандарта Евро5. Високата цена не пречи на фирмата да продава по 2-3 автомобила на година. В серийното оборудване влизат ел. пакет, климатична инсталация, озвучителна система, навигация, камера за задно виждане комбинирана с парктроник, шест точкови колани, кожен салон и възможност за избиране на различни режими на работа на двигателя, окачването и спирачната система по подобие на тази, която използват пилотите от F1.

Няма коментари:

Публикуване на коментар